ajohansson79 skrev 2017-04-04 17:41:38 följande:
Vi har en kille på 1,5 år som vi fick hjälp med hormonbehandling (Puregon) på Sahlgrenska.
Var på förska besöket på Nordic IVF i Göteborg förra veckan (Onsdag). Det blev start direkt. I Torsdags började jag med Provera och troligtvis sprutdags 12/4.
Kostnad som har kommit än så länge är nybesök 1500:-, Blodprover på mig 1500:- (150:-/test), Hormonbehandlingen 7000:-, mediciner på apoteket går på högkostnadsskyddet annars hade det kostat mig 3200:-
Sen tillkommer det blodprover och ultraljud under behandlingens gång.
Min man slapp lämna prover pga att det inte var så länge sedan han gjorde det på sahlgrenska. Annars hade det tillkommit 1500-2000:- för det också.
De vill att ni ska ha med er journalkopia från tidigare behandling så ett tips är att beställa det i god tid för det kan dra ut på tiden innan ni får dem.
Nu vet jag inte hur länge sedan det var som din partner lämnade prover men ett tips är att beställa journalkopia för hans prover också, så kanske ni slipper den kostnaden.
Hoppas du hade lite nytta av svaren :)
Tack för svaret! Ja, jag har verkligen nytta av svaret,
Vill vara så förbered som möjligt både ekonomiskt, fysiskt och emotionellt. Är kostnaden på 7000kr för hormonbehandlingen en engångskostnad för flera "cyklar" med hormonbehandling eller för en cykel?
Tack igen :)