Inlägg från: Anonym (prettovarning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (prettovarning)

Har "förlåtit" min Bipolära fru, men nu misstänker jag att hon är otrogen igen..

Jag skulle nästan avråda från vanliga parterapi. Om terapeuten inte har stor erfarenhet av bipolaritet kan det gå åt skogen rejält.
    En manisk/hypoman person är anklagande, håller ifrån sig skuld och är också ofta verbal och övertygande. Det slutar förmodligen med att terapeuten och din fru sitter där och tycker att DU är problemet.

Bipolära människor har över huvud taget väldigt svårt att förbättra sig i vanlig mening. Dom kan tycka att du är djävulen och att du har förstört deras liv och köra det rejset flera dagar tills dom "dippar" och då är du världens finaste. Dom ångrar allt. Problemet med bipolär "ånger" är att den är som bortblåst nästa gång det blåser upp till mani igen. Ingen vettig människa står ut med det - en person som ångrar sig och sedan ångrar att dom ångrat sig. En person som älskar dig ibland.

Mitt ex brukade ha den där fixa idén att alla motarbetade henne och att hon kände sig inlåst. Jag blev alltid lika glad när hon kom till mig och sa hur mycket hon älskade mig, vårt barn och vårat hem. Och jag blev alltid lika knäckt när hon plötsligen vände. Då skulle vi "prata allvar" och hon sågade mig som människa vid fotknölarna. Självklart skulle vi sälja huset också. Och hon skulle säga upp sig från jobbet (och FAN ta mig om jag hade några synpunkter på det - då var det jag som TVINGADE henne att stanna kvar). Varje gång var det exakt samma visa. Och då skulle hon ut med kompisarna och "festa" och jag hade inte att göra med hur, var och när. Det bästa jag gjort i mitt liv var att komma ifrån henne. Aldrig har en större börda fallit från mina axlar på så kort tid.

• Anonym (prettovarning)
    Anonym (Kan hon bättra sig egentligen?) skrev 2017-03-16 13:11:01 följande:

Tack Prettovaring ???? Och ni andra för erat svar. Behöver mycket pepp och förståelse på hur dom verkligen fungerar.

För exakt som Prettovarning sa så är det så att dom Dunder nekar och tycker typ att man är dum i huvudet och förstör för henne. Även fast man kan ha bevis från hennes mobil så är det mitt FEL att jag har snokat.

Och det vanliga som brukar vara det klassiska.

Är att hon vänder och vrider allting så det blir Mitt Fel istället. Så jag har sådana problem att prata med hon att jag inte klarar av att titta på hon i ögonen för att jag vet att hon bara skruvar på orden och vänder så det blir mitt fel endå.

Ja det kommer väl bli så att hon kommer träffa nya igen och igen när hon har dom här perioderna.

Men jag tycker endå att dom måste få dåligt samvete alltså att dom sårar sin partner eller tänker jag helt fel?

Och att jag kan försöka få hon till rätta.

Märker klart och tydligt att hon blir annolunda. Från att prata med sina vanliga kompisar och vänner till oss.

Till att sluta helt att göra det. Är väl för att dölja så mycket som möjligt att dom planerar något annat med någon annan ny partner.

Man känner sig så otroligt ensam och utlämnad och får skuldkänslor för att man är en dålig man eller nånting ditåt. Vet dock inte varför jag är dålig...

Sen hade hon varit ärlig från början och sagt att hon är kär eller vad som helst i sin nya "vän" så skulle det kännas bättre. Men ljugandet blir jag mest förbannad och sårad över. För dom verkar inte förstå hur sårad man blir.

Och Ringen man har på sig verkar inte betyda ett jävla skit. Ska kasta den så långt det bara går när allting är över....För en ring betyder något helt annat för mig...

Förstår det precis. Jag levde i många, många år och tänkte att det var jag som var för tråkig livskamrat, för dålig partner, för krävande, för kvävande osv.
    Till slut gick det upp för mig att jag var en helt normal partner men att det helt enkelt aldrig dög och att mitt ex alltid ändrade sig om allt. Hela tiden. Hon vaknade en morgon och tyckte inte om mig - då satte hon upp ribban så högt att jag inte skulle kunna hoppa. Det är så grymt alltihop.

Du underskattar förmodligen hur mycket det här påverkar dig och din självbild.

Trohet och lojalitet är extremt viktiga värden för mig så jag förstår din besvikelse. Jag skulle också föredragit en riktig "affär" med någon hon var kär i, men det här fyllehånglandet med främmande snubbar bara för hon tyckte att hon "förtjänade" det...fy fan. Skaffa dig någon som får dig att må bra i stället. För mig har det gått några år sedan hela den här historien och jag har en ny ring på fingret nu! :)
Svar på tråden Har "förlåtit" min Bipolära fru, men nu misstänker jag att hon är otrogen igen..