• legomum

Helvetes bussresa

Nä du har inte gjort fel.

Har också tvillingar och jag skulle aldrig flytta vagnen om jag var först på (åt sidan, ja men inte av bussen).

Låter som du har haft en riktigt dålig busstur. Idioter finns det gott om så srunta i dem bara.

• legomum

I Stockholms innerstads "blåbussar" så är det en skylt med rullstol. Den platsen ÄR anpassad med säkerhetsbälte.

Bara för att den platsen finns så är det inte så att barnvagnarna som står där måste flytta sig om det kommer en rullstol. Platsen är som sagt var anpassad.

Är bussen full så är den oavsett vem som vill på. Ska folk gå av för att andra ska på? Den principen är skitlöjlig.

Att ta av sittdelarna på barnvagnen och sätta dem löst på säte är livsfarligt och det går inte ens busschauffören med på om hen ser detta.

Det kommer flera bussar, alla har väl upplevt att få vänta på nästa buss någon gång?

• legomum
    mamaleona skrev 2017-03-17 14:53:05 följande:

Sååå dåligg kan det inte vara med höften iom att du klarar vardagen med småbarn, vag, ut o röra på er. Eller?

Så arrogant att skriva så. Ts skriver att hon har problem då är det väl så. Vad vet vi om resterande del av hennes liv än just denna bussresa?

• legomum
    taquine skrev 2017-03-17 17:25:07 följande:
    Vad tror du? Skulle personen helt plötsligt ställa sig upp?Ungar kan man ha i knät samt det är nog så mycket lättare att fälla ihop en barnvagn än en rullstol. 
    Herregud
    Skulle inte fälla ihop min tvillingvagn för någon. Hade gjort precis som ts. Är det fullt på bussen får den som inte får plats åka med nästa. Enklare än så kan det inte vara.

Du talar om ETT barn där det kan vara enklare att ha i famnen. Tvillingar som är ett år är inte enkelt ens hemma i soffan.
  • legomum
    taquine skrev 2017-03-17 17:34:09 följande:
    Gör dom verkligen det ? Väntar på nästa buss? Skulle inte tro det .... 
    Nä jag gör inte alltid det, ibland så går jag..
Svar på tråden Helvetes bussresa