Inlägg från: Anonym (Idiotertillmänniskor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Idiotertillmänniskor)

Helvetes bussresa

Aldrig i mitt liv sett en föräldrer fälla ihop sin vagn och sätta sina barn på säten på en buss. Ska man göra likadant med en nyfödd? Stå och hålla bebis i ena armen och hålla i sig i andra med risk att ramla för att en handikappad ska på? Nej skulle inte tro det.

De handinappade får snällt vänta som en förälder med barnvagn får göra om det är för fullt. Jag själv hade aldrig flyttat på mig. Så TS, du har inte gjort något fel i mina ögon.

Anonym (Lilly) skrev 2017-03-16 11:24:55 följande:
    Det är ingen som nämnt någon om någon nyfödd och det har inte med tråden att göra.

Det är sådana som du och ts som gör att man ogillar barnvagnsmorsor . För att de är egoister.
    En handikappad har inte valt sitt handikapp!

De äldre ar arbetat och betalat skatt och byggt upp vårt samhälle, du visar de bara skit som tack. Skäms!
    Sa inte att någon nämn något om en nyfödd, det var jag som kom med ett nytt scenario. Hade du tagit upp din nyfödda bebis på en buss med mycket folk, fällt ihop din barnvagn och satt dig på ett säte? Skulle knappast tro det.

Hata "oss" så mycket du vill, men vilken tur att det finns så bra morsor som du som skulle ge upp det du var påväg till för att en rullstolsburen inte kan vänta.
    Anonym (Tess) skrev 2017-03-16 13:30:46 följande:
    Den enda rullstolsburne som jag känner är en 30-årig man. Han gjorde en dum, riskabel och olaglig grej som resulterade i hans handikapp. Och han har då inte betalat mer skatt än jag har gjort.
    Vad har de äldre som har betalat skatt med att låta en handikappad få ens plats på bussen??
    Anonym (Lilly) skrev 2017-03-16 14:40:24 följande:
    Ungefär som om vi diskuterat att koka potatis och så kommer du med ett recept på muffins... okej, då vet vi. 

Jag har alltid kört egen bil, både för min och andras skull. Så nu vet du det.

Jag hatar inte er men jag ogillar er egoism.
    Haha att du ens kan dra en sådan jämförelse. Vet du hur gamla hennes barn är?? Så om hon hade haft två små tvillingar på 3 veckor så har inte det med detta ämnet att göra? Barn som barn som sitter i barnvagn, herregud.

Och vad har skattebetalarna med detta att göra? On det är någon som kommer med dåliga jämförelser så är det du. Skärp dig, snälla.
Svar på tråden Helvetes bussresa