Inlägg från: Anonym (Lilly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilly)

Helvetes bussresa

Det är inte lätt att vara egoist va?

• Anonym (Lilly)
    Carambolan skrev 2017-03-15 15:26:54 följande:

Att fälla ihop barnvagnen är väl självklart om det är trångt. Att lämna sittplats åt någon med rullator? Ja, om du hade satt dig på den nedfällbara platsen som är där vagnar och rullatorer ska stå, då hade du lätt kunnat ta ett vanligt säte istället. Fanns inget sådant ledigt hade du kanske snällt kunnat fråga om någon annan kunde flytta sig som inte har svårt att stå på bussen.

Klockrent svar!
    Bara att läsa och lära ts.
  • Anonym (Lilly)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2017-03-15 15:38:19 följande:
    Så du anser alltså att man ska behöva gå av för att det kommer en rullstol? Varför i så fall?
    För att platsen är reserverad för rörelsehindrade i rullstol.
  • Anonym (Lilly)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2017-03-15 15:40:54 följande:
    Varför finns det då en bild på en barnvagn där också då?
    Är du säker på det eller är det något du drar till med nu för att få lite mer rätt?
    JAg har nämligen aldrig sett det.
  • Anonym (Lilly)
    Vingelklara skrev 2017-03-16 07:02:04 följande:

Att vara handikappad/skadad/sjuk utan att det syns kan vara skitjobbigt. Jag har själv stått upp på bussar ibland för att jag inte orkar höja rösten, förklara min situation och be om en plats - med smärta som följd.

Förmodligen trodde inte de andra passagerarna på TS när hon berättade om sina höfter.

Fanns det inga säten i bussen avsedda för rörelsehindrade?

Hur som helst vill jag passa på att uppmana alla friska att aldrig sätta sig på en sån plats. Du kan inte se på någon om de är skadade etc och det gör livet så mycket lättare för oss om vi slipper förklara varenda gång. För ja, man kan vara i tjugoårsåldern och se pigg och rask ut men leva med ständiga smärtor.

Fast du vet inte om den som sitter där har ett dolt handikapp heller, precis som du!
  • Anonym (Lilly)
    Anonym (Idiotertillmänniskor) skrev 2017-03-16 09:51:09 följande:

Aldrig i mitt liv sett en föräldrer fälla ihop sin vagn och sätta sina barn på säten på en buss. Ska man göra likadant med en nyfödd? Stå och hålla bebis i ena armen och hålla i sig i andra med risk att ramla för att en handikappad ska på? Nej skulle inte tro det.

De handinappade får snällt vänta som en förälder med barnvagn får göra om det är för fullt. Jag själv hade aldrig flyttat på mig. Så TS, du har inte gjort något fel i mina ögon.

Det är ingen som nämnt någon om någon nyfödd och det har inte med tråden att göra.

Det är sådana som du och ts som gör att man ogillar barnvagnsmorsor . För att de är egoister.
    En handikappad har inte valt sitt handikapp!

De äldre ar arbetat och betalat skatt och byggt upp vårt samhälle, du visar de bara skit som tack. Skäms!
  • Anonym (Lilly)
    Glinda från Oz skrev 2017-03-16 11:23:05 följande:
    Klarar man inte det ska man inte gå ut med barnen ensamma. Det kan hända allt möjligt som gör att man måste lyfta dem ur vagnen och då kan det bli en farlig situation om man inte fixar det.
    Precis, att det ska vara så svårt att förstå...
  • Anonym (Lilly)
    Vingellklara skrev 2017-03-16 11:55:34 följande:

Det var därför jag skrev friska personer. Jag ser ofta folk som sitter på handikapplatser och som sedan reser sig för äldre och funktionshindrade/skadade. Det är jättevanligt att friska tar den platsen, tom även om det fin s andra lediga platser (men då måste de sitta bredvid någon - hu, hemska tanke!).

Ok, ja då förstår jag och håller med dig.
  • Anonym (Lilly)
    Anonym (Idiotertillmänniskor) skrev 2017-03-16 11:38:46 följande:
    Sa inte att någon nämn något om en nyfödd, det var jag som kom med ett nytt scenario. Hade du tagit upp din nyfödda bebis på en buss med mycket folk, fällt ihop din barnvagn och satt dig på ett säte? Skulle knappast tro det.

Hata "oss" så mycket du vill, men vilken tur att det finns så bra morsor som du som skulle ge upp det du var påväg till för att en rullstolsburen inte kan vänta.
    Ungefär som om vi diskuterat att koka potatis och så kommer du med ett recept på muffins... okej, då vet vi. 

Jag har alltid kört egen bil, både för min och andras skull. Så nu vet du det.

Jag hatar inte er men jag ogillar er egoism.
  • Anonym (Lilly)
    Anonym (Tess) skrev 2017-03-16 13:30:46 följande:
    Den enda rullstolsburne som jag känner är en 30-årig man. Han gjorde en dum, riskabel och olaglig grej som resulterade i hans handikapp. Och han har då inte betalat mer skatt än jag har gjort.
    Grattis!
    Du har skrivit det mest intelligensbefriade inlägget idag.

Hade du bara otur när du tänkte eller?
  • Anonym (Lilly)
    Anonym (Idiotertillmänniskor) skrev 2017-03-16 14:49:18 följande:
    Haha att du ens kan dra en sådan jämförelse. Vet du hur gamla hennes barn är?? Så om hon hade haft två små tvillingar på 3 veckor så har inte det med detta ämnet att göra? Barn som barn som sitter i barnvagn, herregud.

Och vad har skattebetalarna med detta att göra? On det är någon som kommer med dåliga jämförelser så är det du. Skärp dig, snälla.
    Haha, du får nog försöka hålla isär vilka inlägg du svarar på!
  • Anonym (Lilly)
    Lilit skrev 2017-03-16 16:42:41 följande:
    Oj, jag måste verkligen ha missuppfattat saker och ting!

Verkligen super tokigt, men jag hade fått för mig att det var att åka kollektivt som var det bästa om man vill tänka på andra än sig själv... det var visst nåt med avgaser och nåt med trängsel och säkerhet... men det var säkert inget viktigt.

Bäst är nog som du säger om vi alla tar bilen för varandras skull. Det blir säkert jätte bra!
    Ja, för du vet ju att jag såklart kör på fossilt bränsle och bor i en storstad?
    Såklart, annars hade du ju inte svarat så!
  • Anonym (Lilly)
    CStoner skrev 2017-03-16 19:49:54 följande:
    Jag är säker på att du är en av idioterna som står i långa köer till en toalett, när det finns en ledig handikappanpassad toalett vi sidan om.

Visst tror du att den toaletten endast är till för handikappade? :D
    Jag använder toaletten om den är ledig. Skulle jag däremot stå i kö till den toan och det kom en rullstolsburen person så skulle hen givetvis få ta min, och förhoppningsvis, de andra i köns plats längst fram.
  • Anonym (Lilly)
    CStoner skrev 2017-03-16 19:56:48 följande:
    Jag har försökt att bekämpa idioti sedan 1982. Men på familjeliv går det fan inte. Ni är för många och för dumma.

Jag ger upp.
    Vad var det som hände 1982 som fick dig att ta på dig detta oöverstigeliga uppdrag?
  • Anonym (Lilly)
    CStoner skrev 2017-03-16 21:30:34 följande:
    Som jag trodde. Varför i hela friden skulle den rullstolsburne få företräde? Har de sämre förmåga att hålla sig pga rullstolen, eller?
    För att det är en handikapptoalett?
  • Anonym (Lilly)
    CStoner skrev 2017-03-16 23:24:56 följande:
    Det är en handikappanpassad toalett. Inte någonstans står det att läsa att enbart handikappade får använda sig av den, eller har företräde till den.  
    Starta gärna en egen tråd om detta så kan vi diskutera vidare. 
    Denna handlar inte om handikapptoaletter.
Svar på tråden Helvetes bussresa