Inlägg från: Domesticgoddess |Visa alla inlägg
  • Domesticgoddess

Tips på ansiktsmask

Vet ej vad som bjuds på Finlandsfärjan men Peter Thomas Roth, Cicamed och Rodial gör bra uppstramande ansiktsmasker.

För påsar under ögonen gillar jag Exuviance ögonmask bäst, även Clarins beaute eclair ögonmask är bra. Men viktigast är en bra daglig ögonkräm, plus såklart mycket vatten, bra sömn, balanserad kost och allt det där. .

• Domesticgoddess
    UniformYankie skrev 2017-03-22 10:42:24 följande:

När det kommer till ansiktsmask så är det enligt min erfarenhet och uppfattning bäst att inte bara nöja sig med en utan ha en hel rutin - en mask som peelar, en som "rensar" skit från porer, en som återfuktar. Och som redan nämnt - drick mycket vatten, få i dig rätt kost, och glöm inte bort att vårda huden varje dag. 

Instämmer! Jag använder peeling och två olika masker för olika delar av ansiktet två ggr i veckan och sedan en uppstramande när jag ska vara fin. Älskar hudvård!

UniformYankie: du verkar ha koll, har du något tips på kräm för dekolletaget? Har ännu inte hittat någon som känns hundra.
  • Domesticgoddess
    UniformYankie skrev 2017-03-22 12:01:02 följande:

Samma här! Samtidigt som jag kör inpackning i håret. På fredagarna unnar jag mig själv det och ett glas bubbligt vitt vin, att ha en sådan sak iaf en gång i veckan är en av sakerna som motiverar mig när jag känner mig såhär mitt i veckan-slö. 

Nu hänger jag inte med, dekolletaget? Menar du urringningen? (som sagt, mitt i veckan-slöheten är i full gång idag, så förlåt om jag är lite trög just nu ) 

Ah, en kvinna i min smak - ett glas bubbelvin är nästan ett måste i sammanhanget ;)

Ja, urringningen och precis nedanför halsen:)
  • Domesticgoddess
    UniformYankie skrev 2017-03-22 13:36:18 följande:

Haha, ja, man måste unna sig ibland 

Hm, har faktiskt aldrig varit duktig på att ta hand om det området, har väl blivit att jag satsat mer på ansiktet då jag tyvärr fick hudproblem efter att jag började med hormonella preventivmedel... men skulle jag använda något så tror jag att jag hade försökt finna något utan silikoner och sådant trams, hade nog satsat på någon hudkräm av Dr Organic. Eller eventuellt någon produkt från The Body Shop, för att deras produkter luktar så otroligt gott. 

Ska prova Dr Organic, tack för tipset!

Tror det är ett område som börjar pocka på uppmärksamhet med åren..som så mycket annat :/ Jag märkte för ett par år sedan att jag hade liksom linjer där när jag vaknade på morgonen som försvann efter någon timme (är 41).. Så gick i rynkpanik och började fuktbomba för att förebygga!

Så tråkigt med reaktionen på hormonerna. Har du fått bukt med det?
Svar på tråden Tips på ansiktsmask