Poppy75 skrev 2017-03-14 09:21:56 följande:
Nu har jag pratat med grannen under. Hans barn fick springa i deras lägenhet när de var små, han blev förvånad när jag frågade om det var ok. Han tyckte inte alls att vi är störiga utan var tvärtom imponerad att vi kan hålla dem tysta så länge på mornarna.
Jag tycker det är konstigt att så många här är helt emot spring, bland våra vänner och släktingar är det accepterat. Men tråden här var en tankeställare. Jag ska pränta in i pojkarna att man inte får springa hos andra om de inte sagt att man får.
Vad fint hanterat! Vi vill inte ha spring inne då det i vår värld ingår i vanligt hyfs att inte springa inne. Vi vill att barnen från tidig ålder skall lära sig att visa hänsyn till människor i deras omgivning, och där ingår springandet inomhus. Att tänka steget du just gjort, att tänka att det kanske stör, vi frågar och ser! Sedan, om de får lov att göra det, är det ok, men frågan skall komma först, enligt mig. Då kan man också slänga in en restriktion eller två, typ, ja, ni får springa där och där, men inte där, på grund av x och y osv.
Däremot skulle jag aldrig komma på tanken att säga åt någon att hen inte fullgör sitt föräldraskap om hens barn får springa inomhus. Av allt i tråden är det din vän som kritiserade dig som enligt mig gör det största etikettsbrottet. Man visar sina ställningstaganden genom sina egna handlingar, inte genom kritik.