Inlägg från: Anonym (mångkultur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mångkultur?)

Vad är mångkultur för dig?

Det talas så mycket om det mångkulturella samhället och hur det ska fungera. De flesta verkar vara positiva till mångkultur, men inte sådant som är olagligt eller kränker mänskliga rättigheter.

Men var går gränsen? I många andra kulturer är könsrollerna annorlunda än här och mannen ses som familjens överhuvud. Homosexualitet är inte accepterat. Detta är en del av deras kultur och / eller religion. Så var det tidigare i Sverige också, det är främst de senaste 40-50 åren som det har förändrats.

Därför undrar jag vad mångkultur är för dig, var du anser att gränsen ska dras och vad som egentligen blir kvar av mångkulturen om man tar bort alla sexistiska, misogyna och homofoba drag.

• Svar på tråden Vad är mångkultur för dig?
  • Anonym (mångkultur?)
    Anonym (Anna) skrev 2017-03-11 11:14:27 följande:
    Gränsen går vid våra lagar i Sverige. Är något olagligt i Sverige så är det olagligt, och ska inte accepteras här.
    Men lagarna styrs ju av våra värderingar, och tycker tillräckligt många annorlunda så kanske lagen ändras.

Det är inte så att lagar, kultur och värderingar är väsenskilda.
  • Anonym (mångkultur?)
    Nomourn skrev 2017-03-11 15:49:26 följande:
    Jag är ärlig. Jag gillar inte mångkultur. That's it. Skölj mig nu med 100000000000000000000000000 inlägg om hur rasistisk och efterbliven jag är. I don't give a shit;) Ha en go kväll!
    Varför gillar du inte mångkultur?

Ingen här har rätt att kalla dig något, men jag skulle gärna vilja höra en motivering till din ståndpunkt.
Svar på tråden Vad är mångkultur för dig?