kan man ha lösnaglar som lokalvårdare??
Som rubriken lyder, vet någon ifall man får ha det?? Har börjat på ett städföretag för en månad sedan, och har glömt att fråga någon där?? Så därför vänder jag mig till er här..
Får man ha det??
Som rubriken lyder, vet någon ifall man får ha det?? Har börjat på ett städföretag för en månad sedan, och har glömt att fråga någon där?? Så därför vänder jag mig till er här..
Får man ha det??
Jadå dock väldigt opraktiskt och går lätt av
Jadå dock väldigt opraktiskt och går lätt av
Jag har haft lösnaglar i flera år (inte såna man sätter på själv alltså utan från salong) och jag kan säga att mina går inte lätt av. Jag har under alla år aldrig tappat eller brutit av någon och då jobbar jag inom vården och håller på med hästar och rider på fritiden!
Får man ha det??
Det beror på vart du jobbar. Om du städar på sjukhus eller dylikt får du varken ha lösnaglar eller nagelack. På hemstädsbolag brukar det gå bra, men för säkerhets skull bör du kolla med chefen först så att du inte bryter mot någon policy eller kontrakt.
Nej, det är faktiskt sedan årsskiftet lag på att basala hygienrutiner ska gälla även inom hemtjänst och på äldreboenden. Pers ass vet jag dock inte, eftersom jag själv inte varit inne i den branschen.
Kolla in socialtjänstens regler, så finns det där! Inga konstgjorda material (Nagellack, lösnaglar, uppbyggda naglar etc) eller långa naglar är tillåtna. Däremot är det olika hårt på att följa lagen på olika ställen (chefer är olika!).
Ska förstås stå socialstyrelsen ovan!
För övrigt, fråga din chef om lösnaglarna TS. Tror det varierar inom lokalvården!
Nej, det är faktiskt sedan årsskiftet lag på att basala hygienrutiner ska gälla även inom hemtjänst och på äldreboenden. Pers ass vet jag dock inte, eftersom jag själv inte varit inne i den branschen.
Kolla in socialtjänstens regler, så finns det där! Inga konstgjorda material (Nagellack, lösnaglar, uppbyggda naglar etc) eller långa naglar är tillåtna. Däremot är det olika hårt på att följa lagen på olika ställen (chefer är olika!).