• Fjällsippa

Potträning på 3 dagar

Jag råkade surfa på en E-bok, Potträning på 3 dagar. Är det någon som har läst den? Fungerade det? Andra tips på böcker eller metoder? När är det dags att börja träna? Sonen är 20 månader och vi har potta i badrummet och pratar om den mycket. Han sitter gärna på den med kläderna på men vill absolut inte sitta på den utan kläder eller blöja. Han säger inte till varken före eller efter han gör något i blöjan. Jag har ingen brådska utan är mest bara nyfiken, hur går det till?

• Svar på tråden Potträning på 3 dagar
  • Fjällsippa

Tack för era svar. Jag tycker också att tre dagar låter lite väl snabbt men tänkte att det ändå kanske kan vara en bra metod. Hur gammal var er son när ni gjorde det? Vi tänkte vänta till sommaren då vi är lediga allihopa, då är han 2. Är det för tidigt?

• Fjällsippa

Vi tänkte börja om 2-3 veckor. Har läst boken och tycker det låter logiskt och livande om än (skit)jobbigt! Lowhannah uppdatera gärna hur det går!!

• Fjällsippa
    Iowhannah skrev 2017-06-27 17:01:04 följande:

Vår son är inte riktigt en high need baby, men han är däremot väldigt känslig (precis som jag) och förmodligen blev det en för stor förändring.

Dessutom slutade han kissa, vilket oroar oss enormt! I går höll han sig i åtta(!) timmar. I dag kissade han när han vaknade och sedan tog det drygt åtta, tio, timmar tills han kissade igen. Så han höll sig trots blöja :( Hoppas han kan slappna av snart, en urinvägsinfektion kommer knappast få honom att vilja kissa.

Oj, lilla gubben. Nu blir jag lite orolig för hur det här ska gå... Och för er skull, jag hoppas verkligen att din pojke börjar kissa igen snart!!
  • Fjällsippa

Nu har vi börjat. Vi följer inte boken slaviskt men har den i bakhuvudet så att säga. Han har fått ha blöja när han sover och vi var tvungna att åka och handla idag och då fick han ha blöja. Det är bara dag två idag så jag kan inte säga hur det går än. Ett par olyckor men en del fullträffar också. Han slappnade av mycket mer när vi satte på honom ett par pyjamasbyxor, han var tydligen inte riktigt bekväm med att springa runt helt naken. Det får ta den tid det tar men det känns som om han är mogen. Vi får se.

En sak jag funderar på är så småningom när han ska börja ha kalsonger. Börjar man med boxershorts eller såna som mer ser ut som trosor till små pojkar? Hur har ni som har söner gjort?

Svar på tråden Potträning på 3 dagar