Behöver er erfarenhet och stöd!
Ja, det tyckte vi också!
Ja till umeå är det ju inte långt, så då skulle man ju kunna fara dit ist.
Men de har aldrig sagt att jag har PCO. Har alltid regelbunden mens, aldrig haft sk pärlband på mina äggstockar eller ngt av de andra syptomen på PCO: Har 30-31 dagar ist för de 28 som är vanligast.Men kan man ha PCO iaf? Kan de synas enbart på den höga äggreservern?
Och som sagt när vi väl blivit gravida slutar det i missfall.
Grattis till er graviditet, hoppas det snart är vår tur!
Beklagar verkligen dina missfall och att du får otillräcklig hjälp av
svensk sjukvård Jag hade samma situation som dig.
Upprepade missfall (totalt 5 st nu), gjorde missfallsutredning i Sverige
som inte visade något (för de tar helt enkelt för få prover).
Men då hittade jag denna tråd här på Familjeliv,
www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten/2769
Efter att ha läst tråden reste vi till Dr D på Life Clinic och fick en mycket bättre utredning där. Han tar en mängd blodprover och skickar till ett speciallabb i USA. och då fick jag veta att jag har en blodkoaguleringssjukdom (som orsakar upprepade missfall) samt överaktivt immunförsvar.
Detta hade jag aldrig fått veta om jag inte hade åkt till Aten !
Svensk fertilitetsvård är låååångt efter !
Fick sen behandling med Trombyl, Fragmin, kortisontabletter och Intralipiddropp via distanssupport med läkaren i Aten. Men det blev missfall ändå, så då reste vi till AvaRiga och gjorde ett sperma dna fragmenteringstest (görs sällan i Sverige, görs endast eventuellt i Malmö) fick då veta att fragmenteringen på sperman var för hög. Tydligen kan spermier se normala ut men ändå ha dnaskador !!! Så nu tänker vi göra dubbeldonation med immunbehandling i Riga.
Du är varmt välkommen till Atentråden om du vill veta mer !
Kan också varmt rekommendera boken:
www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/
Som är skriven av läkaren som först började behandla kvinnor med överaktivt immunförsvar och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet.
Kan också tipsa om denna hemsida:
www.fertilitetsguiden.com/wp/