Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Tjejer borde undantas värnplikt!

Anonym (melissa) skrev 2017-03-06 18:59:10 följande:

Är det bara jag som reagerat på att man plötsligt inför värnplikten och tvingar in kvinnor i mönstringen också?

Nog för att vi ska vara så jävla jämställda i Sverige men inse, det finns saker som vi kvinnor inte ska behöva göra. Inte för att jag menar att vi ska stå hemma i köket och laga mat, men hur jävla snedtända kommer inte killarna inne på lumpenlägrena att bli när det vimlar av tjejer där? Eller komma som ensam tjej dit. Fatta risken för sexuellt skit, våldtäkt, missgynnande. NEJ TACK!

Du får väl titta på hur man hanterat det och hur det har gått under den tid värnplikt varit öppen för tjejer och även den tid vi hade ett rent yrkesförsvar som tjejer sökt till.
  • Tom Araya
    Anonym (melissa) skrev 2017-03-06 23:25:28 följande:
    Det borde vara tvång från dag 1. Alla jävla äckliga män in i krig! Skjut snoppen av dem och pinas. Zara Larsson borde prisas så rätt hon har. Alla män är våldtäktsmän! Vissa är bara bättre på att inte visa det för omvärlden. Men det är allt de vill, knulla allt som rör sig.
    Där försvann det sista av tankar på att du och din tråd kanske var lite seriös.
  • Tom Araya
    Anonym (melissa) skrev 2017-03-06 23:30:05 följande:
    Vem är det som FÖDER barn här i världen?
    Vad vill du säga med det? Någon försörjer dig medan du är hemma, fundera i de banorna istället.
  • Tom Araya
    Anonym (melissa) skrev 2017-03-06 18:59:10 följande:

Är det bara jag som reagerat på att man plötsligt inför värnplikten och tvingar in kvinnor i mönstringen också?

Nog för att vi ska vara så jävla jämställda i Sverige men inse, det finns saker som vi kvinnor inte ska behöva göra. Inte för att jag menar att vi ska stå hemma i köket och laga mat, men hur jävla snedtända kommer inte killarna inne på lumpenlägrena att bli när det vimlar av tjejer där? Eller komma som ensam tjej dit. Fatta risken för sexuellt skit, våldtäkt, missgynnande. NEJ TACK!

Håller inte med alls. Stigmatiseringen kring tjejer i det militära ligger i just det att det varit sällsynt. Klimatet och miljön kommer att förändras till det bättre ju fler tjejer som jobbar eller gör värnplikt i det militära, precis som på alla andra områden.

Svar på tråden Tjejer borde undantas värnplikt!