Inlägg från: DizzyD66 |Visa alla inlägg
  • DizzyD66

Tjejer borde undantas värnplikt!

Anonym (melissa) skrev 2017-03-06 18:59:10 följande:

Är det bara jag som reagerat på att man plötsligt inför värnplikten och tvingar in kvinnor i mönstringen också?

Nog för att vi ska vara så jävla jämställda i Sverige men inse, det finns saker som vi kvinnor inte ska behöva göra. Inte för att jag menar att vi ska stå hemma i köket och laga mat, men hur jävla snedtända kommer inte killarna inne på lumpenlägrena att bli när det vimlar av tjejer där? Eller komma som ensam tjej dit. Fatta risken för sexuellt skit, våldtäkt, missgynnande. NEJ TACK!

Sedan när tvingar man kvinnor i Sverige till mönstringen? Berätta gärna.
  • DizzyD66
    Tyrfing skrev 2017-03-14 22:48:35 följande:
    Ok, den funkar för mig. Nytt försök: http://www.dagensjuridik.se/2017/03/kvinnor-och-man-kallas-till-monstring-i-sommar-idag-aterinforde-regeringen-allman-varnplikt

Om det inte funkar kan du testa googla på "värnplikt + kvinnor +2017"
    Det klubbades 2/3-17. Du hittar det säkert på regeringens hemsida också. 
    Och? Ni kvinnor vill vara så jävla jämställda här, hur jämställda är ni nu då?
  • DizzyD66

Ett jäkla dillande om feminism i det här landet. Kommer det till kritan, väljer tjejen ändå hellre kök, kyrka och barn istället för jämställdhet. Ni är inte bara lite lustigt.

• DizzyD66
    Tyrfing skrev 2017-03-14 23:12:48 följande:
    Ursäkta?? Dels har jag sagt vad jag har för könstillhörighet? Dels har jag klagat över att kvinnor ska mönstra? 

Jag gav bara en källa på din frågeställning "Sedan när tvingar man kvinnor i Sverige till mönstringen? Berätta gärna."
    Men det var visst väldigt känsligt ämne att du missat detta. Drömmer
    Självklart har jag missat din poäng för jag är så otroligt känsligt. 
  • DizzyD66

Jag har hittills inte träffat någon kvinna i Sverige som blivit tvungen att bli soldat pga den rådande värnplikten. Rätta mig gärna.

• DizzyD66

Sårad manlighet eller öm tå? Hur mycket läser du egentligen alla dessa ts som du svarar på?

• DizzyD66
    Tyrfing skrev 2017-03-14 23:25:12 följande:
    Det är för att det bara gått 12 dagar sedan det klubbades igenom i riksdagen... Foten i munnen
    Inte så att du, förlåt, pratar en massa skit här? 
  • DizzyD66
    Tyrfing skrev 2017-03-14 23:36:12 följande:
    Men har du ens försökt läsa på om vad den här tråden handlar om? Jag gav dig en länk och flera exempel på hur du hittar informationen. 

Här kommer en länk till regeringens hemsida, duger det? 
    http://www.regeringen.se/artiklar/2017/03/regeringen-ateraktiverar-monstring-och-grundutbildning-med-varnplikt/
    Det blir bra det. I morgon kommer alla svenska kvinnor mellan 19 och 59 kallas till tjänst i Afghanistan. 
  • DizzyD66

Och svar ja: I motsatsen till dig har jag läst hela tråden.

• DizzyD66
    Susshi skrev 2017-03-15 00:26:48 följande:

Resultatet av att man röstat in en sosseregering i riksdagshuset. Bäddad säng och ligga i den och hallt det där... Det är ju bara att tänka efter när man går till val 2018 om det är såhär vi vill ha det.

Huruvida har din syn med ts å göra?
Svar på tråden Tjejer borde undantas värnplikt!