• Tyrfing

Tjejer borde undantas värnplikt!

Ok, så killar kommer (oftast) direkt från gymnasiet där de är vana att det går tjejer i samma klass/skola. När de kommer till regementet så får de psykbryt och våldtar tjejerna? Obestämd

• Tyrfing
    Konservativ skrev 2017-03-07 18:12:38 följande:
    Nej. Det handlar om att behålla några zoner för männen. Män är också mer anpassade till krigets ädla konst.
    Ska vi ha behålla några särskilda zoner enbart för kvinnor? 
    Så vitt jag vet har kvinnor och män samma antagningskrav. Vad spelar det för roll om det sitter en snippa eller snopp på personen som klarar samtliga delmoment? 
  • Tyrfing
    Konservativ skrev 2017-03-08 07:35:02 följande:
    Vad sägs om omklädningsrum och duschar för kvinnor i badhuse? Vill du ha sådana?

Det spelar den rollen att pojkarna ska bli män. Bli fostrade in i sin manliga identitet, med ett nutida språkbruk.
    Du var då en kul en. Jag tror faktiskt att du ändå fattar vad jag menade.

Men om du nu vill diskutera omklädningsrum så är det många män som föredrar att det inte är kvinnor/flickor i omklädningsrummet, säkert ungefär samma andel som i det motsatta förhållandet. 

Men... jag har faktiskt varit på äventyrsbadhus som enbart hade unisex-omklädningsrum (duschrum var separat, har jag för mig). Perfekt för familjer, och lågstadieklasser; ingen var tvungen skicka in ett barn av motsatt kön i ett annat omklädningsrum. 
  • Tyrfing
    sextiotalist skrev 2017-03-09 19:07:10 följande:
    Kan hålla med om att mina bekanta inte stämmer med många, eftersom jag har glädjen att ha kvinnliga präster, kvinnliga professorer inom teknik, en som bytt kön, några lesbiska par, några bögar och de flesta kvinnorna är civilingenjörer (kan bero på att jag själv läst utbildningen).
    Men jag har som patient mött manliga sjuksköterskor som varit fantastiska.
    För övrigt skriker samhället efter arbetskraft inom typiska manliga yrken, industriutbildningarna gapar tomma trots att de som läser kan få arbete direkt.
    Jag håller också med. Men jag måste vara OT och fråga vilken typ av industriutbildning. Har en kompis som fått noll stöd och vägledning från AF rätt länge nu, finns det vettiga yrkesutbildningar skulle det vara toppen.  
  • Tyrfing
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 22:56:30 följande:
    Och? Ni kvinnor vill vara så jävla jämställda här, hur jämställda är ni nu då?
    Ursäkta?? Dels har jag sagt vad jag har för könstillhörighet? Dels har jag klagat över att kvinnor ska mönstra? 

Jag gav bara en källa på din frågeställning "Sedan när tvingar man kvinnor i Sverige till mönstringen? Berätta gärna."
    Men det var visst väldigt känsligt ämne att du missat detta. Drömmer
  • Tyrfing
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 23:18:42 följande:
    Självklart har jag missat din poäng för jag är så otroligt känsligt. 
    Ja, du gick till attack för att jag gav dig ett gäng källhänvisningar på en fråga du ställde. Det är en smula överdrivet faktiskt och det skulle kunna tolkas som att det är ett känsligt ämne eller en öm tå. Eller sårad manlighet? 
  • Tyrfing
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 23:23:35 följande:
    Jag har hittills inte träffat någon kvinna i Sverige som blivit tvungen att bli soldat pga den rådande värnplikten. Rätta mig gärna.
    Det är för att det bara gått 12 dagar sedan det klubbades igenom i riksdagen... Foten i munnen
  • Tyrfing
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 23:29:17 följande:
    Sårad manlighet eller öm tå? Hur mycket läser du egentligen alla dessa ts som du svarar på?
    Jag har läst hela den här tråden. Nu svarar jag på ditt inlägg och hur du har uttryckt dig mot mig. Jag var vänlig mot dig och försåg dig med källor och du svarade med taggarna utåt. 
  • Tyrfing
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 23:48:19 följande:
    Och svar ja: I motsatsen till dig har jag läst hela tråden.
    Jag frågade inte om du hade läst tråden, precis som jag har gjort.

Jag frågade om du hade läst på, dvs läst KÄLLORNA som säger att kvinnor kommer vara tvungna att mönstra. 
    Eftersom du påstår att jag kommer med en massa skit när jag skriver att det klubbades för två veckor sedan, så gissar jag på att du inte hade läst källorna. 
  • Tyrfing
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 23:45:00 följande:
    Det blir bra det. I morgon kommer alla svenska kvinnor mellan 19 och 59 kallas till tjänst i Afghanistan. 
    Ok, har alla män kallats redan? Drömmer Min inkallelseorder måste ha kommit bort på posten. *äsch*

Som det står i källorna så börjar mönstringen i höst och grundutbildningen börjar i januari och det gäller personer födda 1999 och 2000. 
Svar på tråden Tjejer borde undantas värnplikt!