Inlägg från: Anonym (Försvarsvän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försvarsvän)

Tjejer borde undantas värnplikt!

Anonym (konstigt) skrev 2017-03-07 01:34:32 följande:

Kanske är jag dåligt påläst. Men varför ska alla mönstra, när vi inte har råd med något försvar? Är inte dom flesta regementen nedlagda, mobiliseringsförråden och skyddsrummen borta?

Jo regeringens försökag är väldigt märkligt. Man har tagit bort infrastrukturen runt värnplikten men nu tänker man sig att man ska inför plikt igen. Mot Öbs rekommendation? Märkligt...

Värnplikten kommer att kosta en massa pengar. Pengar man inte har och pengar man inte lagt på det nu artande personalförsörjningssystemet. Dumt nog!

Så hur fan man har tänkt det undrar jag..

Samtidigt behövs kanonmat och ska man utöka plikttjänstgöringen så måste man väl börja nånstans.. Om än från en låg nivå.

Norge har kvinnlig värnplikt och det verkar gå hur bra som helst där. Men det här är ju nåt helt annat, det här är Sverige! Där ingenting fungerar.
  • Anonym (Försvarsvän)

Det militära försvaret är underfinansierat och borde få en minst 50%-ig anslagsökning. Åtminstone under en 5-10 årsperiod.

Dessutom måste minst en motsvarande summa pengar satsats på det civila försvaret! En fördubbling av försvarsbudgeten alltså. Men vad gör regeringen? Jo man skär ned...

Sen inför man "värnplikt" på pappret så det ska se ut som att man gör något.

Avgå ALLA!

• Anonym (Försvarsvän)
    Anonym (E) skrev 2017-03-09 10:21:35 följande:

I försvaret så lär man sig försvara. Det är var vapentjänsten, sjukvården, närkampen, etc, har med och göra, det är försvarets primära uppgift att försvara landet - inte  att lära folk att döda, som så många verkar ha fått uppfattningen om.

Man oskadliggör inte fienden som vill göra våra nära och kära illa, som vill ta bort demokratin, vill förtrycka kvinnorna och döda de vita männen, spränga sig själva i stora folkmassor pga "religion", osv, med kramar och fluffiga rosa moln. Trots detta så får sjukvårdare inom försvaret inte lov att prioritera att ta hand om sina egna över fienden, utan måste prioritera den som är sämst i skick. Inte heller är plundring tillåtet, och möter man fienden så ska man oskadliggöra - inte döda - dvs, exempelvis skjuta i benet.

Varken lättkränkta män eller lättkränkta kvinnor ska vara inom försvaret, det där med att vara lättkränkt är inte en egenskap som enbart kvinnor föds med.... 

Ska man INTE döda fienden? Skjuta i benet?

Så är inte jag utbildad av Försvarsmakten..

Skjut tills motståndaren inte utgör ett hot längre! Om det så går åt en eller tjugo Patron 5 spelar inte så stor roll.. Se till att träffa "centrala nervsystemet" (huvud/hjärta/ryggrad) typ.. Skjut tills motståndaren inte längre rör sig. Vid tveksamheter, skjut först - fråga sen!
  • Anonym (Försvarsvän)
    Anonym (tycker) skrev 2017-03-10 00:01:19 följande:

Nej, en barnmorska har jag aldrig råkat ut för, kommer inte att göra det heller.

Jag betackar mig för att hålla en svettig, grov manshand, inte så fräscht eller behagligt precis, så det kan jag gott undvara.

Kvinnor brukar lida precis lika mycket av handsvett som män gör tycker jag. Tycker snarare att man oftare möts av handsvett när man skakar hand med en kvinna än med en man. Men det kanske bara är ja
Svar på tråden Tjejer borde undantas värnplikt!