Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Tjejer borde undantas värnplikt!

Du borde läsa lite om hur det fungerar i Israel där bäde män o kvinnor har värnplikt. Varför skulle det inte fungera här?

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    Anonym (melissa) skrev 2017-03-06 23:32:07 följande:
    Israel är Trumpvänner! Därför suger de som fan! Ingen jävla jämställdhetskrig här tack!
    Israel har haft kvinnlig värnplikt långt innan trump, din kommentar är irrelevant.
  • Abegayle70
    Konservativ skrev 2017-03-07 16:54:42 följande:

Kvinnor bör icke få tillträde till den militära banan utom möjligtvis i vårdande eller matlagande befattningar. Den manliga kamratligheten och hurtiga kårandan sjulle annars alldeles försvinna. Pojkarna ska inte distraheras av kvinnofägran när de deltar i landets försvar.

Vilket skitprat.

• Abegayle70
    Konservativ skrev 2017-03-07 17:33:55 följande:
    Utmärkt inlägg.
    Verkligen inte.

Kvinnliga Peshmerga är bland det effektivaste vapnet mot IS.

Kvinnorna i Israels arme bidrar verkligen till IDF's styrka.

Det är tänkbart att den Konservativa motviljan mot kvinnor i det militära bottnar i rädsla av att underprestera jämfört med kvinnorna.
  • Abegayle70
    Konservativ skrev 2017-03-07 18:12:38 följande:
    Nej. Det handlar om att behålla några zoner för männen. Män är också mer anpassade till krigets ädla konst.
    Krig är ingen ädel konst, det är ett ibland nödvändigt ont.
  • Abegayle70
    Spagettimonstret skrev 2017-03-07 22:20:49 följande:
    Sist jag hörde blandade de inte män och kvinnor, utan hade helmanliga och helkvinnliga förband.
    T.ex. Caracalbataljonen består av både män och kvinnor som tjänstgör tillsammans.
  • Abegayle70
    Anonym (tycker) skrev 2017-03-08 16:28:10 följande:

Jag håller helt med. Det militära är en alltför rå och tuff miljö för mjuka finkänsliga kvinnor. Där fostras pojkar till män. Det vore förödande på många plan om även flickor fostras till män. Samhället behöver inte bli mer macho än det redan är.
    I ett skarpt läge uppstår fara som ingen kvinna skall behöva utsättas för.

Den allmänna värnplikten borde aldrig ha tagits bort och den skall vara förbehållen enbart män. Eventuellt skulle kvinnor kunna tänkas bli förpliktigade till annan samhällsnyttig tjänst eller beredskapstjänst, t.ex. inom vård och omsorg.

Samma bullshit som den konservative försökte sprida. Det går alldeles utmärkt att vara militär och mjuk och finkänslig kvinna. jag var under flera år tillsammans med en kvinna som tjänstgjorde i IDF, få människr är så fina som hon.
  • Abegayle70
    Anonym (Skyll på feministregeringen) skrev 2017-03-14 23:11:09 följande:

En jävligt relevant fråga faktiskt! Ska bli spännande när Alice Bah försvarar IS terrorister men ger speciella militärtider för kvinnor från annan kultur.

Tror inte att du behöver oroa dig. Man ska vara svensk medborgare för att få göra värnplikten.
Svar på tråden Tjejer borde undantas värnplikt!