• Jooosen

För oss med BIM i april 2017

Var just hos gyn och gjorde ultraljud för o koll av ev cystor eller annat (mensbesvär). Har Bim 9/4. Borde hon kunnat se om ja va gravid haha?? Hon kollade iofs bara mina äggstockar antar jag... skulle frågat men glömde. Vad tror ni?

• Jooosen
    Nykär15 skrev 2017-04-03 13:37:22 följande:

Nej det går inte se så tidigt. Det enda man kan se är livmoderslemhinnan, ägget är för litet. Först framåt v 6 kan du se med VUL. 

Tack för svar!
  • Jooosen
    Emmie79 skrev 2017-04-03 15:12:52 följande:

Jag var också hos gyn idag pga mensbesvär och då gjorde hon vaginalt ultraljud men sa direkt att det inte skulle gå att se en eventuell graviditet (har bim idag typ), bara livmoderslemhinnan. Den var ganska tjock och det kunde bero på graviditet men också på att mensen är på g så för att vara säker tog jag ett urinprov som hon testade men det var negativt. :(

Okej tråkigt :(tack för svar. Har läst en del om endometrios..men det kunde hon inte avgöra där.. har den tanken slagit dig? Har du endast besvär vid mens?
  • Jooosen
    Anonym (Besatt) skrev 2017-04-04 15:25:38 följande:

Haha JAAA! Min man säger "älskling du kommer att bli gravid, det är väl härligt när det än händer? Lugn bara lugn!" medan jag är mer "Lugn?! Vad menar du?! Det ska hända NU!!!". Och istället för att jobba så går jag in på alla BIM-trådar igen och igen och igen...

Samma här! Är besatt!!!!
  • Jooosen
    ScP87 skrev 2017-04-06 10:42:30 följande:

Är på Äl+10 tog ett test i morse men visade negativt, har sådan molande värk  i magen men får vänta och se nästa veckan.

Är också på äl + 10. Vågar ej testa. Väntar till bim..
  • Jooosen

Ni som varit gravida nån gång innan: hur känns den där mensvärken man kan få innan mens när man e gravid? Om ni nu fått det... liknar den vanlig mensvärk mycket? Tack!

• Jooosen
    Ulrika34 skrev 2017-04-07 12:01:12 följande:

Jag tycker inte det liknar mensvärk alls, utan en ihållande molnande känsla fast i en annan del av livmodern,

Okej tack för svar. Har lite värk till o från men ska ha mens på söndag så tänker att det nog är den :(((
  • Jooosen

Spottings typ! Fan!!!!! Fast Kanake inte ska klaga med tanke på vad som händer i Stockholm just nu

• Jooosen
    orzia1 skrev 2017-04-07 17:19:42 följande:

Nej man får lite perspektiv när sånt händer. Vid varje attack tänker jag, jag vill nog inte sätta fler barn till denna värld

Aa verkligen ...
  • Jooosen
    Emmie79 skrev 2017-04-07 18:05:18 följande:

Ja detta satte ju allt i perspektiv. Var i korsningen Drottninggatan/Kungsgatan 10 min innan detta hände... Så otroligt skrämmande.

För er som trots detta vill ägna tid åt att tolka gravtest och som oroar er för negativa eller svaga test vill jag dela med mig av hur mitt test såg ut igår på morgonen (överst), 1 timme senare (mitten) och 24h senare (underst).

Dagen efter testade jag positivt med CB digital.

Grattis! Va galet att gyn testade dig negativt! Vilken lycka!!!!
  • Jooosen
    Maramba skrev 2017-04-07 20:35:04 följande:

Kan det verkligen vara sant att på 14e försöket var det äntligen dags för oss??? Tredje testet ikväll. Alla ser likadana ut.

Ja men grattis!!! Något kul med denna dag :)
  • Jooosen

Ja blir så glad när jag ser er plussa!!!! Kommer gå över till maj tråden nu. Lycka till allihopa!

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017