För oss med BIM i april 2017
Idag kom mensen, 5 dagar för tidigt. Förra månaden kom den 8 dagar för tidigt stort lycka till till er alla andra som fortfarande väntar
Idag kom mensen, 5 dagar för tidigt. Förra månaden kom den 8 dagar för tidigt stort lycka till till er alla andra som fortfarande väntar
Bilden blev ju inte bra alls haha!
Hur många i gruppen har plussat hittills? Behöver lite positiva och hoppfulla nyheter!
Jag tycker att det är så sjukt jobbigt att vänta på BIM!!! Är på BIM-5, första försöket, och håller på att bli knäpp. Jag inbillar mig att jag är gravid även om jag intellektuellt förstår att jag förmodligen inte är det. Har lätt molvärk vid livmodern och i korsryggen, som mycket väl skulle kunna vara inbillning. Har inte haft någon blödning, inga ömma bröst hur mycket jag än klämmer på dem (haha), ingenting. Ändå är min hjärna så sjukt jobbig och planerar hela min graviditet, typ? Jag hinner liksom tänka "ååh tänk att jag kommer vara kring v 12 när jag går på semester, vad skönt då kan jag bara njuta när den värsta oron har släppt" och "hmm undra om bebisen kommer före eller efter jul" och "undrar om jag kommer behöva köpa ny vinterjacka eller om jag kan köpa en stor höstjacka och sen ha tröjor i december" osv osv osv! Ja ni hör ju! Så fort jag inser vad jag sitter och tänker så tänker jag "stopp!! får inte tänka så!", men fem minuter senare är jag där igen... Ni förstår hur effektivt jag jobbar just nu ;) Men sorry ville bara skriva av mig. Det är så jobbigt bara, har aldrig tänkt såhär mycket på någonting i hela mitt liv, hur mycket jag än försöker sluta så går det inte. Vill inte tänka på det, klart jag kommer bli mer besviken när mensen kommer när jag redan planerat allt liksom... därför bättre att inte planera såklart, men jag kan. inte. sluta. Någon som känner igen sig?? Sorry för långt inlägg...
Åh vad jag är nervös nu. Bim var för mig antingen i lördags (enligt mens-spottings), i måndags (enligt första dag med riklig mens) eller i morgon (enligt ett (iofs felaktigt) äl-test).
Var hos gyn i måndags och då tog jag ett gravtest där (ej med morgonurin) som var negativt.
MEN jag har fortfarande inte fått mens och mina vanliga menssymptom (migrän, pms, mensvärk) har hållit sig borta.
Jag vågar inte testa igen pga att jag inte klarar av att se ännu en vit ruta!
Är nu på BIM + 2, hade molvärk i tjejmagen i går, känt av magkatarr i 3 dagar och nu börjar jag känna mig lite öm i bröstvårtorna. Testade negativt i måndags på BIM-dagen då jag va helt säker på att de inte blir något denna månaden. Nu börjar däremot hoppet att komma tillbaka. Känns inte ens som att mensen är på G.. Tänkte att jag avvaktar till helgen. Har mensen inte kommit då så gör jag ett nytt test
En sak som jag stör mig på i hela denna processen dagarna kring bim är att alla hela tiden säger till en att inte ha så höga förväntningar, att vara mer avslappnad, att inte sätta för mycket hopp till varje gravtest, att inte hoppas för mycket för då kan man bli besviken.
Tror de inte att jag skulle bli lika besviken om jag försökt att tänka "det går nog inte denna gången", även fast det är precis det jag försöker tänka.
I alla andra sammanhang är det så himla viktigt att hoppas och tänka positiv men när man väntar på mens/icke-mens då ska man tydligen tänka negativt?
Blir så irriterad.
När på dygnet är det man ska testa med äl-tester? Minns inte....