• Isathe

För oss med BIM i april 2017

Familia skrev 2017-04-17 09:02:17 följande:

Efter 27 försök, ett missfall och inbokad tid för utredning har det äntligen fått bli vår tur!

Pluss imorse på BIM -2.

Stort grattis!! Bra kämpat. Var det ett tydligt pluss? Har du någon bild?
  • Isathe
    oONinniOo skrev 2017-04-17 10:13:08 följande:

Med första barnet hade jag faktiskt noll symptom i princip. Det enda som gjorde att jag tog ett test var att jag känt mig varm i flera dagar och min temp var hög (körde tempmetoden). I övrigt kände jag inget alls, det kom senare efter BIM. Fick ett väldigt svagt positivt på ÄL+10/11. Den här gången blir det i sådana fall 2:a barnet och då brukar ju symptom kunna dyka upp tidigare för vissa.

Tack de inger ju lite hopp. För läser man här på fl verkar alla ha symtom från äl typ. Jag kommer nog köpa ett test idag och kolla imorgon, kommer nog inte kunna hålla mig från det.
  • Isathe
    MariaKristine skrev 2017-04-18 16:12:38 följande:

Det tog sig på andra försöket :)

Bf 27 december! ( Enligt mina beräkningar) Hoppas många får fina plus denna månaden <3

Grattis!! När har du bim?
  • Isathe
    MariaKristine skrev 2017-04-18 20:19:33 följande:

BIM idag :) testade positivt på BIM -8 förra tisdag :) tok-negativt måndag BIM -9. sen ett klart plus dagen efter. Så det kan ändras snabbt när HCG stiger fort. 

Okej, positivt redan på BIM -8, hur lång lf har du? Typ äl +4 alltså? Jag ska ha BIM i dagarna, så spännande å se, jag har inte tagit något test alls än....
  • Isathe
    MariaKristine skrev 2017-04-18 21:22:07 följande:

men gud, nu kom mitt svar flera gånger här. du får nog skrolla neråt 

Jag skulle skriva att du varit duktig som inte testat än. Jag har varit test narkoman under denna tiden. Inte alls bra för psyket kan jag säga. Har du några symptom? 

Jag är jätte sugen på testa, men har inga tester hemma. Sen känner jag att ju längre jag väntar ju större chans för rättvist tes.

Nja jag vet inte om jag har några symtom.... lite ont åt äggstockarna till och från lite ont i livmodern, kan lika gärna vara mensvärk tyvärr. Hungrig hela dagen, trots att jag nyss ätit. Fick en plötslig kort yrselattack och tänkte lite snabbt och kort att jag är gravid men nästa stund så känns det inte så, vågar inge hoppas på för mkt.

Har du haft några symtom? Och har du några nu?
  • Isathe
    MariaKristine skrev 2017-04-18 21:59:33 följande:

Hoppas på ett positivt test när du väl testar :) 

exakt som mig då..

Jag har haft stickningar och molvärk i livmodern. sen igår och idag har jag varit jätte yr! så obehagligt. Kommer till och med när jag sitter ner. allt bara snurrar.. är det vanligt i början? 

Ja, jag har haft som ägglossningsvärk till och från i flera dagar. Yrsel kom när jag satt ner för ca 1h sen och gick över lika fort den kom. Aldrig tidigare varit gravid så jag vet inte vad man ska känna och inte känna. När kom dina symtom? Och vilken vecka räknas du vara i nu?
  • Isathe

Jag har BIM imorgon eller på fredag, å nu börjar mensvärken dock bara känningar fram i livmodern, vad jag gissar utifrån var värken sitter.

Men känns skittråkigt.

Inga tester hemma och just nu känns det ingen ide att testa heller, är på äl+11....

Sååå tråkigt de här verkligen!!

Blir lite deprimerad.

• Isathe
    MariaKristine skrev 2017-04-19 13:58:18 följande:

Det är så himla olika hur man känner. Jag har två barn sen innan och alla 3 gångerna har varit olika.Men mina två flickor kände jag typ ingenting. Har dock aldrig haft problem med illamående så hoppas jag slipper det denna graviditeten också. Inatt hade jag mycket värk i livmodern, men det tyder nog bara på att den växer :) mina symptom kom i dagarna precis innan BM. Nu räknas jag vara i vecka 4+1. Ingen yrsel idag än så länge. Så obehagligt när det kommer. 

När har BM?

Jag har idag typ mensvärk, långt ner i tjejmagen. Lite orolig att mensen ska komma vilken dag som helst. Känns lite mer hoppfullt när du säger att du haft värk i livmodern, påminner det om typ mensvärk? BIM är imorgon eller fredag. Enligt en gravidapp som jag har räknas jag som 4+0 idag, så ligger 1 dag efter dig. Hade positivt på ägglossningstestet på morgonen den 7/4.
  • Isathe
    MariaKristine skrev 2017-04-19 21:25:40 följande:

Ja, precis som mansvärk. Så det är nog svårt och skilja på graviditet eller om det är mens på gång. Men hos mig är värken mer intens vid graviditet jämfört med mens. 

Kul att vi ligger så nära i datumen :) När tänker du våga dig på ett test? :)

Ja jätte roligt att vi ligger så nära i datum. Min mens ska ju komma imorgon eller på fredag så tidigast fredag. Däremot har jag inga test hemma. Ska till stan en sväng imorgon och skulle kunna köpa om inte mensen kommit innan dess. Dessvärre ska jag samåka med svärmor så de blir lite tokigt. Sen ska jag iväg hela fredagen med svärmor igen (vi har en väldigt bra relation, vilket jag uppskattar väldigt mkt). Så att hinna köpa ett gravtest ser mörkt ut. Får helt enkelt vänta tills måndag och köpa ett om inte mensen hunnit komma innan dess. Men oj vad det kändes långt till måndag och isf att testa tidigast tisdag morgon.

Var på yoga nu på kvällen och blev yr av en övning när man skulle vrida huvudet, brukar jag inte bli. Å sen är jag ju hungrig strax efter jag ätit. Iofs kan det lika gärna vara PMS innan mensen drar igång.

Ja usch, håll nu tummarna för mig. Då kan vi ju följas åt hela vägen då vi ligger så lika.
  • Isathe
    Fröfröken skrev 2017-04-20 08:46:13 följande:

Vad menas med cd 30 om jag får fråga?

Cirkeldag om jag gissar Glad
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017