• Swn

För oss med BIM i april 2017

VitFjäril skrev 2017-03-13 17:59:58 följande:

Tänkte hoppa in här jag också om jag får, för jag tycker väntan är "lite" seg 

Jag fick mens den 6/3 och har förväntad ägglossning runt den 24/3. Har dock inte helt regelbundna cykler så det kan variera lite (har, som jag vet, haft äl på allt från cd 17 till cd 24). BIM kommer vara runt den 7 april. 

Detta blir femte försöket för barn 2. Första barnet blev till på första försöket med mitt ex. Denna gången är jag ensam så jag använder mig av donator. De fyra första försöken gjorde jag med heminsemination av frusen donatorsperma. Den här månaden kommer jag försöka med färska spermier från en privat donator och hoppas det går bättre. Det bör vara större chans i alla fall.

Du får gärna vänta här med oss, välkommen!

Kan inte så mycket om sperma ;) men det känns ju som att färsk är bäst. Då håller vi tummarna denna omgången.
  • Swn

Välkomna alla <3

Jag är på dag 10 och började med ÄL-test idag och fick ett svagt streck så bara att vänta å se om det är starkare imorgon.

• Swn
    Emmie79 skrev 2017-03-14 11:09:01 följande:

Jag behöver lite råd om hur jag ska räkna ut min ägglossning. Jag fick mens lördag 4 mars, men det kom egentligen bara en lite brunaktiga flytningar, dock ordentlig mensvärk. Sen blödde jag lite mer på söndagen, men den "riktiga" mensen kom igång först på måndagen 6 mars med ordentliga blödningar.

Hur ska jag räkna då? Räknas 4/3 ändå som mensdagen? Vill kunna räkna ut när jag bör ha ägglossning.

Brunt blod är bara spottings. Den dagen du har färskt rinnande blod är dag 1.
  • Swn

BIM LISTA

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

2/4:

3/4:

4/4:

5/4:

6/4:

7/4:

8/4:

9/4:

10/4:

11/4:

12/4:

13/4:

14/4:

15/4:

16/4:

17/4:

18/4:

19:4:

20/4;

21/4:

22/4:

23/4:

24/4:

25/4:

26/4:

27/4:

28/4:

29/4:

30/4:

31/4:

( första gången jag testar mig på en BIM lista, har ingen aning om hur man gör)

• Swn
    meijram skrev 2017-03-15 09:04:31 följande:

Jag började göra ÄL-test för tre dagar sedan för att vara helt säker på att inte missa ÄL. Förra cykeln hade jag ÄL på CD 19, vilket nog är några dagar sent för mig. Och denna månad har jag börjat med munkpeppar, så jag vet ju inte alls hur kroppen reagerar då.

Nu på morgonurinen fick jag ganska starkt utslag på ÄL-test (CD12 idag). Jag gjorde tre test igår också, och tyckte mig se en liten stegring på kvällsstickan. Och dessutom har min temp gått upp 0,2 grader nu på morgonen. Så nu undrar jag om jag har ÄL redan imorgon kanske? I så fall kanske jag har BIM i slutet av mars istället för i början av april (min app NC flyttade BIM till 31/3). Men jag hänger gärna kvar här i apriltråden!

Skönt att ÄL kommer tidigare så blir inte väntan så lång! :) klart du får hänga kvar här
  • Swn

Välkomna alla nya och alla från mars tråden. Jag är på dag 13 och ingen positivt ÄL test än, förra cykeln fick jag fullt utslag på dag 12. Hoppas det kommer idag :)

• Swn

Lite stegring så nu ska det bakas för fullt i helgen ;)

• Swn

Välkommen alla nya:)

Har ÄL idag och har så ont att jag inte kan ha sex, tur vi fick till det igår. Denna cykeln var riktig smärtsam :( nu väntar bara den sega väntan till BIM.

• Swn
    Milou3 skrev 2017-03-20 08:31:31 följande:

Kör du även med äl-test?

Själv har jag senaste 2 dagarna haft känningar i ländryggen och vaknade och var riktigt sugen :) det är oftast ett tecken på att äl är nära för mig. Hade sex tidigt i morse och nyss när jag testade med äl-test fick jag en glad gubbe! Vet att sambon inte kommer palla sex i kväll men om vi har det i morgon kväll, hinner man då?

Testade aldrig i går med äl-test så vet inte om det hade gett utslag :/

Enligt min app och senaste äl bör inte ägglossningen ske förrän nu på onsdag. Har inte tempat denna cykel heller.

Äh jag håller mig till plan A och ska försöka att inte tänka så mycket :)

Ja jag kör ÄL test, min ÄL var på dag 12 förra cykeln och dag 16 denna så det varierar lite och jag gillar att ha koll. Men denna gick inte att missa för den var smärtsam.

Fick du positivt ÄL test idag så är väl ÄL imorgon så det borde ju inte va försent men det hade nog varit bättre om han orkade idag :)

Det är svårt att inte tänka på det!
  • Swn
    SBernin skrev 2017-03-26 20:41:04 följande:

Hej.

Hänger på här. Jag och min sambo (båda 27år) är på försök nr 3 med vårt första barn och denna gången lyckades vi pricka in ÄL riktigt bra tycker jag :) jag har BIM 2 april och undrar om det är någon som har BIM i början på april? Skulle nämligen gärna vilja höra om någon av er har några känningar och isåfall vad för känningar ;)

Jag tycker mig ana men blir tokig av att känna efter för mycket :p

Lycka till alla :)

Välkommen!

Vi är 33 och bakar vårt 3:e barn försök nr2.

Jag har BIM 1-2 april och har försökt att inte känna efter denna gången för förra cykeln kände jag mig så gravid med massa symtom men det var ingen graviditet :(

Är på ÄL+7 idag och känner endast lätt mensvärk.

Lycka till!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017