Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

För oss med BIM i april 2017

Hansson88 skrev 2017-04-05 07:56:23 följande:

Minns att jag kom försent en gång till överlämningen för att jag gjorde en liten gynundersökning på mig själv. Hahahaha!! Eftersom jag är chef så blev jag aldrig ifrågasatt. Hehe.

Hahaha! :D

Såhär var det när min syster blev gravid: Hon och hennes man bestämde att dom ville ha barn. Hon googlade inget, hade noll koll på ägglossningen, visste inte ens hur ägglossning fungerar eller när man är fertil eller nånting. Trodde i princip att man kan bli gravid när som helst. Blev gravid efter 1,5-2 månader från att dom slutade skydda sig.... Lite avis på att det gick så enkelt och på att hon var så avslappnad i det ;)
  • Hedblomster
    Frekaj skrev 2017-04-05 10:19:52 följande:

Är nu på BIM + 2, hade molvärk i tjejmagen i går, känt av magkatarr i 3 dagar och nu börjar jag känna mig lite öm i bröstvårtorna. Testade negativt i måndags på BIM-dagen då jag va helt säker på att de inte blir något denna månaden. Nu börjar däremot hoppet att komma tillbaka. Känns inte ens som att mensen är på G.. Tänkte att jag avvaktar till helgen. Har mensen inte kommit då så gör jag ett nytt test

Åh vad spännande!! Håller tummarna :) 
  • Hedblomster

Jaha, här sitter jag och funderar på namnkombinationer till en bebis... Normalt beteende som icke-gravid :) Jag har bara tjejnamn på lager, men som tur är har sambon desto fler killnamn. Längtar så! 

• Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-04-06 12:22:15 följande:
    Instämmer!!! Osäker om jag är på ÄL + 3 eller 2, mina test har ju levt sina egna liv.. Kan man vrida fram klockan en vecka? Denna gången har jag lovat mig själv att inte testa för tidigt... dagarna kryper fram! När tänkte du testa?
    Jag har inte lyckats bestämma mig för ett datum än, haha! Kanske torsdag 13/4 om jag verkligen inte kan hålla mig men det är ju för tidigt och helt onödigt egentligen... Skulle nog vara bra att vänta till måndag 17/4. Tror mensen borde komma på måndagen eller kanske tisdagen, har inte riktigt fattat om det brukar gå 14 eller 15 dagar mellan äl och mens. 
  • Hedblomster
    FrökenE1985 skrev 2017-04-08 16:50:10 följande:

Men alltså... äl+8 och har som mensvärk redan. Har normalt 13 dagar lutealfas. Värken började lite smått äl+6. Blir värre och mer ihållande för var dag. Undra om kroppen jäklas med en eller om det faktiskt händer nått fantastiskt där inne. Rädd att få upp förhoppningarna för mycket.

Jag är på äl+5/6 och hade precis tänkt skriva att jag känner som lite mensvärk! Tycker det är så konstigt för jag har lutealfas på 14-16 dagar. Så det är alldeles för tidigt för mens men det är även alldeles för tidigt för något annat... Det är en väldigt, väldigt svag värk dock, men ändå. Kan inte påminna mig om att jag haft så förut, men tidigare har jag iofs inte känt efter så mycket heller.
  • Hedblomster
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-11 09:15:39 följande:

Jag vågar inte tro på det. Men det dök upp direkt! Och ser var liksom tydligt! Jag behövde inte vrida och vända på den...

Här är en bild till. Inom testtiden. ..med blixt

Hoppas!!!! Håller tummarna för dig :) Eller man kanske ska våga säga GRATTIS redan nu! :) 
  • Hedblomster

Igår kväll tyckte jag att jag kände molvärk i magen och magen kändes liksom svullen och tung, ungefär som jag brukar ha under ÄL. Men jaja, det är som bortblåst idag. ÄL + 8/9... 

• Hedblomster

Tog ett gravtest imorse, trots att jag bara är på äl+9/10 och det var såklart negativt. Fattar ju att jag inte blir mer gravid bara för att jag testar mer, men ville nog bekräfta för mig själv att det inte tog sig den här gången heller för det trodde jag inte... Visst, det är tidigt och plus syns väl sällan så tidigt men det känns i alla fall inte som att det blev något. Testar igen i helgen eller om mensen blir sen men troligtvis hoppas jag över till maj så småningom. 

Positivt är: ju längre tid det tar att bli gravid, desto längre hinner jag jobba på mitt nya jobb.
    Negativt är: tänk om jag inte ens KAN bli gravid? 

Nåväl, nya tag!

• Hedblomster
    Sara2017 skrev 2017-04-12 08:29:10 följande:
    Testade igår, äl+4, fatta ju att det skulle bli negativt. Men förstår dig, vill inte heller tro att vi lyckades...

Hoppas du får ett plus sen <3
    Tack, håller tummarna för dig också! <3 
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017