• Isathe

För oss med BIM i april 2017

Madde9023 skrev 2017-04-05 15:40:16 följande:
    Jag förstår dig, har varit orolig för det här med att bli gravid sen jag fick diagnosen vid ca 18 års ålder ( är snart 27). Har läst mycket om att man måste försöka 1 år först innan man får hjälp...

Det enda råd jag egentligen kan ge dig är att inte ge upp direkt om första läkaren säger ifrån, läkare kan ha olika syn på saken, som i mitt fall, och där en säger nej så kan man ha tur att en annan säger ja... Testa på olika kliniker tills du hittar en som känns bra

Tack för dina peppande ord!! Behövs just nu känner jag.
    Får du då betala allt besöken själv, eller går de på landstingsgarantin eller vad det heter?

Jag vet att jag har ett par kilo som jag måste gå ner och antar att många kommer påpeka de innan jag får hjälp..... så bara sätta fart igen!!

Usch, vad de här känns tungt just idag....

• Isathe
    Lillatjejen1992 skrev 2017-04-06 11:31:39 följande:

Inget utslag på äl testet än. Endast jobbiga mellanblödningar

Vi har börjat tappat hoppet om att ägglossning fungerar så blir till att söka hjälp igen

Usch, känner med dig. Jag väntar också på ägglossning och med min PCO så känns det inte som den kommer komma mer och jag behöver också söka hjälp....
  • Isathe
    Madde9023 skrev 2017-04-06 12:44:10 följande:
    Fick betala med den första läkaren, men kom ganska snart upp i frikort så har inte betalat något sedan jag började gå hos Stockholms kvinnoklinik, förutom medicinen då

Min första läkare sa att jag skulle gå ner massa kilon, min nuvarande läkare sa att jag inte var särskilt överviktig, vet dock själv att en 2-siffrig viktnedgång skulle göra stor nytta. Men det är svårt att motivera sig själv när jag har 2,5 timme pendling per dag, 8 timmars jobb + 100% plugg på distans vid sidan av jobbet..
    Okej, tack för att du delar med dig. Vet också att en 2-siffrig viktnedgång skulle göra gott för mig. Men de är så svårt när alla runtomkring mig äter allt möjligt gott och inte tänker på vikten. Sen vet jag ju att vi med PCO har extra svårt att gå ner i vikt också, och de gör ju inte motivationen bättre precis. Jag tänkte iaf försöka gå ner i vikt igen, lyckades i höstas gå ner ca 6 kg men gått upp 2-3kg av dom igen.
  • Isathe
    Annisens81 skrev 2017-04-06 16:07:23 följande:
    Har pco, gått ner nästan 70 kg med lchf ;)! Fått igång ägglossning och fått 3 barn efter viktnedgången! Gick upp massor efter första.
    I början drog jag ner på kolhydrater och rasade i vikt! Vi med pco går ner lättare utan kolhydrater. Något att testa?

Oj vad duktig du är!! Jag har ca 10-20kg som jag skulle må gott av att gå ner och då komma ner på idealvikt. Ja, att välja bort kolhydrater är ju egentligen inte så svårt, vill jag iaf inbilla mig. Kanske ska prova det!

Tack för rådet och att du delar med dig det inger hopp Skrattande

• Isathe

Måste bara få dela med mig av detta, jag som inte ens trodde att jag skulle få utslag denna månaden på Ägglossningstest. Nu gäller det bara att de släpper något ägg, vet att de inte alltid gör det trots utslag. Vi hade sex i onsdags morse och i morse. Sen är frågan om vi ska försöka få till det sent ikv eller vänta tills imorgon bitti. Vad säger ni alla?
  • Isathe

En dum fråga kanske.....
    Men känner ni alla av när ni har ägglossning?
    Jag fick en glad gubbe i morse på ägglossningstestet så borde ägglossa inom 12h-48h, eller vad det nu var för intervall. Känner egentligen ingenting just nu och knäpp som jag är oroar jag mig för att de bara är en stegring utan ägglossning....

• Isathe
    Firago skrev 2017-04-07 20:07:42 följande:

Finns inga dumma frågor men nojja inte så mycket! Kör på när du ser din glada gubbe och tänkt inte så mycket på om det har släppt ett ägg eller inte. Det är ju inget man kan veta. Jag känner inte av min ägglossning och kan inte säga att jag märker någon skillnad på sekret/flytningar. Tar det sig så tar det sig, kör på ett par dagar efter glad gubbe så håller vi tummarna! :)

Tack för dina peppande ord. Fick som sagt utslag i morse men inte igår morse vis samma tidpunkt. Hade sex i morse och får försöka hålla oss till imorgon bitti igen. Egentligen tycker jag de känns bättre med sex på kvällen innan man somnar, då får ju simmarna jobba i lugn och ro hela natten när man ligger ner ????
  • Isathe
    jhk88 skrev 2017-04-08 13:59:16 följande:

Finns det fler här som väntar på ÄL? :)

Jag plussade i går morse på Ägglossningstest så borde ha ägglossning senast i morgon. Ingen direkt känning av att de ska ha varit eller är på väg. Möjligtvis lite molvärk.
  • Isathe

Då har jag med största sannorlekhet haft ägglossning i helgen. Fick positivt på ägglossningstestet i fredags morse. Ingen direkt ägglossningssmärtor under helger mer än möjligt lite molvärk i magen.

Nu börjar den långa nedräkningen till BIM som borde vara runt 20-21/4.

Är de någon av er här inne som använder ProgesterAllkräm? Hur doserar ni isf? Å är det någon som äter munkpeppar, hur äter ni efter ägglossningen isf?

• Isathe
    oONinniOo skrev 2017-04-11 06:22:54 följande:
    Nästan, har BIM den 21a. Har dock kortare lutealfas, så är bara på ÄL+3 än så länge..
    Då ligger vi lika. Jag hade ägglossning i lördags så är också på äl+3. Räknar man BIM som dagen då mensen ska komma eller dagen efter? Jag ska ha mens 20/4 eller 21/4 inte helt hundra på vilken dag.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017