• Emmie79

För oss med BIM i april 2017

Uppdatering i jakten på ägglossning: Idag var testet nästan helt blankt. Har jämfört alla tester denna månaden och de är alla så svaga. Kan det ha varit nåt fel på testet? Enligt min kropp (sekret) borde ägglossningen ha skett i lördags eller söndags men då var testet negativt. Kan det ha blivit skadat/fruset i frakten?

• Emmie79

Hej igen! Nu är jag på dag 18 i cykeln och har fortfarande inte fått positivt utslag på ägglossningstesterna. Men jag har fortfarande äggviteaktigt äl-sekret och igår när jag testade att dra det mellan fingrarna så blev det långa trådar. Betyder det att jag hade ägglossning igår?

• Emmie79
    Provence1 skrev 2017-03-22 09:55:22 följande:
    Svårt det där...jag har ägglossning ett par dgr efter älsekret så kan inte gå på det...men ibland har man visst äl på natten o då visar inte Stickan det på dagen så jag tycker det är svårt att använda stickorna :/

Men troligtvis har du haft äl om du är på dag 18, hur lång cykel har du?
    Jag brukar också ha äl några dagar efter äl-sekret och det började i torsdags så äl borde ha skett i lördags eller söndags, men jag har ju fortfarande samma sekret och idag är det onsdag!? Vi har haft sex varje dag sedan i fredags och börjar bli lite, hm, trötta nu... ska vi fortsätta ligga så länge sekretet är så här äggviteaktigt?
  • Emmie79
    meijram skrev 2017-03-22 10:16:29 följande:
    Det kan nog vara individuellt vilken dag man har ÄL i samband med sekretet. Själv tror jag att jag har ÄL strax efter att jag har som mest sekret. Och direkt efter ÄL så kommer inget mer sekret.

Förra cykeln hade jag ÄL på CD19. Och denna redan på CD12, CD13.

På ÄL-stickorna fick jag mest utslag på morgonurinet, så jag tror att stegringen skedde på natten för mig.

Det kan ta ett tag innan man lär känna sin kropp!!

Det låter ju logiskt att ägglossningen kommer när man har som mest sekret. Jag kan nog ha missat ägglossningen helt enkelt, om den skedde på natten.
  • Emmie79
    Provence1 skrev 2017-03-22 10:30:46 följande:
    Hur lång cykel har du?

Ni borde ha prickat äl tycker jag :)
    Min cykel är mellan 27 och 30 dagar. Jag tycker också att vi borde ha prickat in ägglossningen men är orolig att jag inte hade nån ägglossning.

Är äl-sekret ett bevis på ägglossning eller bara ett bevis på att kroppen ställer in sig på ägglossning?
  • Emmie79
    Milou3 skrev 2017-03-22 13:44:51 följande:
    Äl-sekret är ett tecken på ökade östrogenhalten.

Ingen garanti att ägget verkligen släpper. Men får du det samt molvärk och har regelbunden mens så brukar man ha ägglossning.
    Ok! Tack! Har dock inte känt av någon värk men det brukar jag aldrig göra i samband med ägglossning. Så vi kan sluta ligga nu (för den här gången)? ;) Har haft sex 5 kvällar i rad och det börjar kännas lite ...kravfyllt.
  • Emmie79

Hmm. Eftersom mina rosa provstickor från CB digital tog slut snabbt (testade 2ggr/dag) fortsatte jag testa med mina överblivna stickor från CB digital dubbel hormonindikator. Helt plötsligt fick jag idag en glad gubbe(!?)
    Kan man lita på det resultatet eller gills det inte när man använt andra teststickor? Har iofs fortfarande trådiga (=fertila?) flytningar så det vore inte otänkbart att äl är ca 4 dagar försenad.

• Emmie79
    Maadeleiine skrev 2017-03-23 08:58:23 följande:

Godmorgon på er!

Idag fick jag gubben på CB testet, även starka sträck på vanlig sticka.

Räcker det nu att vi "ligger" ikväll och imorgon?

Sambon är redan på jobbet och jag slutar inte förrän 20.00 ikväll.. det är inte försent va?! ????????

Ser ut som ett lila test, är det med dubbel hormonindikator? Har du fått en fast gubbe eller blinkande? Är den fast så kör på! :)
  • Emmie79
    Maadeleiine skrev 2017-03-23 20:46:32 följande:
    Det är det lila, fick fast gubbe imorse efter 4 dagar med blinkande. Hoppas på det bästa :)
    Kul! Lycka till nu!
  • Emmie79

Bara så ni vet, nu har jag ringt till Clearblue och frågat om man kan använda överblivna teststickor från deras lila "dubbel hormonindikator-test" i behållare för de vanliga rosa digitala testen, och det kunde man INTE. Så om stickorna tar slut är det bara att köpa ett nytt test.

DOCK sa hon att man kan använda samma rosa behållare med nya rosa stickor under samma äl-månad om de tar slut.

Jag kan alltså inte lita på gårdagens glada gubbe... :( Måste helt enkelt ha feltajmat testningen denna gången.

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017