• Sebbe

För oss med BIM i april 2017

1/4: SBernin 3e försöket till 1:a barnet

2/4:

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet
    Sebbe 6:e försöket 1:a barnet

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4:

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet.

18/4: Charlizee, 4:e försöket, 3:e barnet

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4: FridaB92, 3:e försöket 1:a barnet

23/4:

24/4: WendelaW 2:a försöket 3:e barnet

Ungafruahlberg 2:a försöket 1:a barnet

meijram 6:e försöket 1:a barnet

25/4:

26/4: Ulrika34 4:e försöket med 5:e barnet.

27/4: SWN 3e försöket 3dje barnet.

28/4:

29/4:

30/4:

• Sebbe

Hej igen! uppdaterade precis listan med mig själv (11/4) och såg att maxleon1011är näst på listan men hittar inget i tråden? Kanske redan ett + och borta från tråden? Eller har allt gått väl?

• Sebbe

Grattis till alla som plussat! Det känns ändå väldigt fint, att det var er tur nu! Då ökar hoppet att det kommer bli vår tur i sinom tid!

• Sebbe

Jag går på ÄL + 6 idag. Känner tyvärr ingenting. Typiskt. Men glad över att jag ska kolla sköldkörteln imorgon så det känns som om det händer något!

• Sebbe
    elinos01 skrev 2017-04-03 07:01:41 följande:

Hej gänget! Alltså jag plussade idag. Efter ett år och två missfall (senaste i februari) så plussade jag. Fattar inte riktigt vad som hände imorse alltså. Så sjukt att jag är gravid! Jag har hängt lite sporadiskt här och undrar om någon mer plussat än och om vi har någon Facebook grupp med BF December?

Men grattis grattis grattis! Gudars vad roligt för er! Alla lyckönskningar!
  • Sebbe

Hej en helt annan fråga, jag använder FL appen, då ser jag inga bilder ni lägger upp, kan jag ändra om i inställningar på något vis?

• Sebbe
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 19:33:57 följande:

Kan berätta för er att mitt "spökstreck" mycket riktigt var ett positivt streck lycka till ni alla andra!

Grattis!!!
  • Sebbe

Hej alla! Förstår att det är mycket aktivitet här! Hinner knappt läsa alla men kul med alla + i tråden! Jag har fortfarande bara BIM -8 och känner inget alls. Besattheten har börjat så smått... har ganska stora bröst och kommer på mig själv med att jag liksom håller upp och släpper dem ibland bara för att se om dem ömmar... sakerna man gör alltså. Var också och tog tester på sköldkörtel idag, hoppas nästan (eller nästan, vem fan försöker jag lura: jag hoppas att) att det är något fel så att det finns något att skylla på och därmed få hjälp med.

Finns det andra saker "vettiga" man kan kolla/testa/äta innan man får fråga efter fertilitetsutredning?

• Sebbe
    Hedblomster skrev 2017-04-05 16:06:40 följande:

Jaha, här sitter jag och funderar på namnkombinationer till en bebis... Normalt beteende som icke-gravid :) Jag har bara tjejnamn på lager, men som tur är har sambon desto fler killnamn. Längtar så! 

Samma här!
  • Sebbe
    Emmie79 skrev 2017-04-05 16:43:03 följande:

En sak som jag stör mig på i hela denna processen dagarna kring bim är att alla hela tiden säger till en att inte ha så höga förväntningar, att vara mer avslappnad, att inte sätta för mycket hopp till varje gravtest, att inte hoppas för mycket för då kan man bli besviken.

Tror de inte att jag skulle bli lika besviken om jag försökt att tänka "det går nog inte denna gången", även fast det är precis det jag försöker tänka.

I alla andra sammanhang är det så himla viktigt att hoppas och tänka positiv men när man väntar på mens/icke-mens då ska man tydligen tänka negativt?

Blir så irriterad.

Jag tänker precis samma! Hur ska man kunna hålla tankarna i negativ form? Fattar inte alls... eller kanske inte negativ, bara någon slags ICKE-form... blir knäpp. Jag har haft ett liv präglat av mycket oro och ångest men ALDRIG har det varit så svårt att släppa som nu...
  • Sebbe

Måste bara säga TACK till er alla! Först tänkte jag att hetsen blir större om man hänger på FL men genom den här tråden kan jag tillåta mig själv att nojja och fundera när jag läser och skriver men släppa det mer när jag inte gör det. Vilket såklart är himla skönt att slippa när man har jobb och resten av livet också. TACK! Uppskattar också att alla är så stöttande och snälla mot varandra, inget dömande.

• Sebbe

Hej!
    Frågor på symptom... har ömma bröstvårtor och molverk är BIM -5 idag... brukar inte ha mensvärk förrän 1-3 dagar innan... vågar man hoppas?

• Sebbe

Där kom spottings inför mens. Inte helt otippat... börjar acceptera att något antagligen är fel. Bara att börja om! Ses kanske i någon maj-tråd...

• Sebbe
    orzia1 skrev 2017-04-09 21:50:06 följande:
    Hur länge har ni försökt? Stor kram
    Det här var försök 7, vet att det inte är så länge, men känner att något inte stämmer.... Vi får se...
  • Sebbe
    Sara2017 skrev 2017-04-10 08:04:18 följande:
    Tack! Tack alla! Precis, allt kan ju hända och som du säger så går det inte alltid direkt därför känner jag mig också lite stressad. Så vi tutar och kör så går omgivningen bli arga isåfall...
    Nu har ju jag inga barn..än. Men, vi har en hund! Och när vi diskuterade lägen i livet osv gällande valpar, barn, hus och jobb kom vi fram till att DET FINNS INGET PERFEKT LÄGE! Vi vet inte hur det blir med jobb ( eller visste inte då) hus osv osv. Men det vi FAKTISKT VET är att vi är beredda att göra allt för att hund / barn varje dag ska få ett bra liv. Sedan får man inte alltid ihop det. Tänker att det kan vara samma med hund som med barn. Man får alltid lite dåligt samvete. Vissa dagar har vi inte så mycket tid, andra dagar har han vår fulla uppmärksamhet. Så länge man hittar sin egen balans i det och att man själv mår bra i det är det bara och tuta och köra!
  • Sebbe

Idag är en riktig skitdag, vet inte hur jag ska hantera livet känns det som. Våra vänner, två par, kommer hit på söndag och en av tjejerna är gravid. Vill verkligen inte sätta mig i situationen att behöva vara med när hon ska "berätta" att hon är gravid för andra... samtidigt kan jag ju inte bara sluta umgås med dem. Drömmer mardrömmar om att den andra tjejen också är gravid..

På riktigt? Ska livet vara såhär nu? Ska man må piss resten av tiden... hatar det här!

• Sebbe
    Hedblomster skrev 2017-04-15 11:05:16 följande:
    Usch, jag förstår dig :( sitter själv och gråter lite på en toalett just nu. Trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbigt att försöka bli gravid....
    Nej det trodde inte jag heller...
    Om det går så långt som till fertilitetsutredning, kan man också få hjälp med att liksom hantera sina egna känslor? För jag känner att jag drunknar...
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017