• Nykär15

För oss med BIM i april 2017

BIM LISTA 

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet. 

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet 

1/4: WendelaW 1:a försöket 3:e barnet 

2/4:  

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3:e barnet 

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet 

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet 

4/4: 

5/4: Nykär15, 15 månader, 3:e barnet

typ89, 3:e försöket 2:a barnet 

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet   

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet 

8/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet 

Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet 

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet 

10/4: Cykeltjejen 2a försöket, 1:a barnet 

11/4: 

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet 

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet 

14/4: 

15/4: 

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet 

Birdiz, 1:a barnet 

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet. 

18/4: 

19:4: 

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet 

21/4: 

22/4: 

23/4: 

24/4: 

25/4: 

26/4: 

27/4: 

28/4: 

29/4: 

30/4:

• Nykär15
    Frekaj skrev 2017-03-27 14:35:01 följande:
    Spännande! Då kan vi ju följas åt Jag vill helst vänta till BIM med att testa men tror inte att jag kan hålla mig. På torsdag är jag på troligtvis på ÄL+10 så de kanske blir ett test i helgen, är bara så rädd att bli besviken, vill leva på hoppet så länge som möjligt Har du några känningar?

Håller tummarna för oss!

Jag testar nog på lördag eller söndag, ÄL+10 på lördag, de gånger jag vart gravid innan har jag sett på den dagen. Men som du säger, så länge man inte testar så lever hoppet kvar Glad

Nej inga känningar...har du?

• Nykär15
    Charlizee skrev 2017-03-28 11:28:50 följande:
    Tog ett nytt ÄL test idag på CD9, du som haft positiva ÄL-test efter mens, hur starka har strecken varit?

Såhär såg det ut nyss... Så förvirrad eftersom jag brukar ha jätte svaga knappt synliga direkt efter mens... Enligt min app ska jag ha ÄL 3/4 och BIM 18/4...
    Gissar med på ÄL inom ett par dagar, jag hade min tidigaste på CD10 så det kan nog vara nära nu :) testa vidare i morgon!
  • Nykär15
    Firago skrev 2017-03-29 11:14:34 följande:
    Vi har försökt i 4 månader och trodde verkligen en graviditet var på g förra månaden! Vi blev båda två väldigt nedslagna.. Vår omgivning, både familj och vänner, pikar hela tiden om hur det är dags för oss att skaffa barn och hur de längtar. Min man är väldigt insatt i min cykel och jag berättar alltid när jag har ägglossning, ingen prestationsångest hos oss. Dock börjar det bli lite ledsamt att det inte funkar trots regelbundet positiva ägglossningstest och han gjorde ett spermatest som såg bra ut. Vi försöker att inte tänka på det så mycket. Jag håller koll när det börjar bli dags för äl-tester, när jag börjat testa berättar jag varje dag för honom hur de ser ut. Efter positiva äl-test memorerar jag min BIM och försöker att inte tänka eller känna efter för mycket. När jag nått BIM och inte blöder tar jag ett gravtest dagen efter! Och blir deppig då det hitills har varit negstivt och sen kommer mensvärken.. Så vi försöker helt enkelt att inte att tänka eller planera för mycket. Man kan inte leva sitt liv genom att hoppas att ett antal veckor bara ska försvinna så att man kan göra ett test. Man får gå ut och promenera lite eller mysa till det med en romantisk middag så att man får tankarna på annat håll :) njuta av att man har en fantastisk partner!

Tycker du det är svårt med omgivningen angående att skaffa barn eller sluta röka? Använder du något hjälpmedel för att sluta röka?

Det där har du helt rätt i! Vi njuter med av livet och varandra och hittar på roliga saker!

Men jag testar tidigare än dig, för jag tar progesteron och behöver sluta för att mensen inte ska förskjutas, vi har ju stimulerats och då är det lite mer att ha koll på. Men jag tycker ändå man lär sig leva med all väntan...har ju ändå försökt 15 månader nu. Minus den trimestern jag hann gå förra året då....

• Nykär15
    Swn skrev 2017-03-29 11:55:10 följande:

Jag känner mig helt skadad, haha! Han med ett gravtest imorse och sitter å vrider å vänder i olika ljus och filter i telefonen. BIM -4 idag, ser ni något?

Man kan nästan framkalla streck genom att trixa i telefonen. Så det är negativt enligt mig, går det inte se utan filter så finns det inte. Syns det något om du håller det mot en lampa?

Men är ju tidigt ännu, så ta ett nytt om ett par dagar Glad

• Nykär15
    Firago skrev 2017-03-29 13:07:52 följande:
    Ja det är klart, då är det ju lite knivigare.. jag klassar mig inte som någon testoman men ibland kan jag ju inte heller hålla mig till BIM! Men jag tar negativa test väldigt hårt så har jag möjligheten att mensen dyker upp utan att jag behöver stirra mig blind på ett toknegativt test så gör jag gärna det.

Jag blir nog mer nedstämd av mensen, då är det ju defenitivt kört så den dagen är jag som mest ledsen. 

Men denna gång kommer det kännas ok oavsett, för vi startar IVF på CD2 den cykeln så då får vi ju mer aktiv hjälp och det känns skönt. 

• Nykär15
    Hedblomster skrev 2017-03-29 13:25:30 följande:
    Jag är precis som du! Det är så jobbigt men jag kan inte sluta tänka på det! Googlar allt möjligt, räknar dagar, tänker orimligt mycket på det när det är lugnt på jobbet... VARJE dag! Försöker slappna av, men hur?!
    Man blir gravid oavsett om man slappnar av eller inte, jag har vart gravid två ggr förra året och då har jag vart väldigt längtande, analyserande och annat...och nu när jag inte alls tänker lika mycket när det gått längre tid, så blir jag inte mer gravid för det. Så jag blir sjukt trött av den kommentaren! Och de som säger den har oftast ingen egen erfarenhet....men gissar folk vill vara snälla. 
  • Nykär15

Sebbe skrev 2017-03-29 13:53:40 följande:
    Ja jag tror också det. Men det känns så hemskt, nästan som att lägga det på oss. "Du kan inte förvänta dig att bli gravid om du tänker på det"... jag tror att de tror det är ett lätt tips att ta till sig men jag hoppas att det antingen bara beror på ren tur och tillfällighet eller att något är fel och då finns ju hjälp att få, även om det är adoption. Jag är själv adopterad så det känns ganska lugnt för mig. Känns nästan värre att mina föräldrar ska få veta att vi kämpar.

Förstår du har många tankar i det, men ni har ju inte försökt så länge. Så försök hålla modet uppe och skit i andras kommentarer. Eftersom vi fick mf och sen sent MA så vet ju folk att vi vill ha barn och försöker, men har varit väldigt tydlig med att det inte är något vi vill diskutera, såvida vi inte tar upp det själva. Så det är skönt, folk som vet lämnar oss i fred. 

• Nykär15
    Maria25 skrev 2017-03-29 19:58:07 följande:

Tack ni som svarade på inlägget om mina efterlängtade äl-flytningar! Nu kommer nästa fråga;

Jag hade ju som sagt dessa trådar för 2 dagar sedan, och har haft negativa äl-tester hela veckan. Idag var det en helt klar stegring (ej positivt dock) så tror äl sker inom några dagar.

Låter det sammanhängande med att äl-flytningarna var häromdagen?

Det kan vara helt i sin ordning, jag har fått mina flytningar uppemot 3 dgr före ÄL väl var. Det är ju dagarna inför ÄL som är viktigast med sex och då ligger spermierna och väntar i fickorna som finns i detta sekret, har man ÄL-flytningar så har man stor chans att de lever längre därinne. Så tänk inte mer på att de kommer innan äl, så har det alltid varit för mig. 
  • Nykär15
    Maria25 skrev 2017-03-30 09:03:00 följande:
    Tack för svar! Känns skönt att höra andras tankar och erfarenheter om saker en kanske inte pratar med vännerna om, hehe :)
    Nä flytningar pratar man kanske inte gärna öppet om hahaha
    Anonym (Cc) skrev 2017-03-30 09:06:26 följande:

Har Bim om exakt 1v men inga symptom överhuvudtaget, har aldrig haft såå lite symptom så det blir nog inget denna gång heller:/

Hur känner ni er?

Inga symtom kan vara symtom i sig, med sonen kände jag inget före plus så blev helt förvånad! Med dottern hade jag nämligen tokömma bröst och var svintrött så hade räknat med samma en gång till..men icke,. 

Men nu har jag haft så många cykler med både inga och massor så jag har slutat känna efter hahaha!

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017