• Swn

För oss med BIM i april 2017

Milou3 skrev 2017-03-08 22:26:19 följande:

Jag hänger på jag med!

Inväntar mensen om 2 dygn men testade negativt med ett känsligt test med morgonkiss i morse och fett negativt!! Är även på äl+12 och testat positivt med vanligt cb på äl+11 och 12 tidigare graviditeter. Har noll symptom så garanterat kommer jag få mens på fredag.

Detta blir vårt 3:e försök efter tidigt mf.

Jag har två barn från en tidigare relation men min sambo har inga. Vill sååå gärna ha ett kärleksbarn ihop :)

Bim troligtvis 6/4 och förväntat äl 22/3 enligt app, men kommer köra med äl-test för bättre koll!

Välkommen :)

Vi kan ju hoppas på att du är en låghormonare denna gången och att plusset bara kommer lite sent!
  • Swn
    Cheerful skrev 2017-03-08 22:34:13 följande:

Jag hoppar in här jag med om det går bra! Bör ha äl omkring den 19e och BIM den 3e.

Jag är 22år och är inne på femte försöket nu, både min och sambons första Kör med ägglossningstest och har precis beställt en termometer, så jag kan börja tempa också

Välkommen :)

Jag har tempat med appen fertility friend, tyckte den var bra.
  • Swn
    Milou3 skrev 2017-03-09 08:09:29 följande:

Ja tack men så är det inte tyvärr :)

Börjar få rätt rejäl molvärk nu och känner hur det "drar" i livmodertappen - vilket jag alltid får vi äl och mens.

Molvärken vid graviditet känns ändå lite annorlunda.

Och testade neg med känsligt test i morse igen.

Men, nya tag!!

Ny månad nya tag :)

Jag har två barn och båda är gjorda i mars så varför inte slå till på ett tredje också ;)

Beklagar ditt missfall och hoppas ni får ert kärleksbarn denna månaden <3
  • Swn
    Maria25 skrev 2017-03-09 17:49:12 följande:

Jag hoppar in här! Fick mens idag. Har rätt lång cycle (38 dagar) och ibland hoppar det över någon månad. Körde med ProgesterAll förra månaden utan resultat, idag börjar jag tempa med NC och tog första Apiforce. Äl 1 april och BIM 16 april. Sambon fyller 25 i april så efter att ha försökt i 2 år vore det en fin present att få ge.

Håller tummarna för oss alla denna månad tjejer! :D

Välkommen!

2 år var länge, hoppas du får ge honom den bästa presenten! Går ni på utredning?
  • Swn
    Maria25 skrev 2017-03-09 22:06:48 följande:

Tack!

Ja helt plötsligt har två år gått, varje månad går så långsamt och är en så stor besvikelse, men två år känns som det gått snabbt så här i efterhand, knepigt.

Vi går inte på någon utredning än, jag tror jag är för rädd för svaret. Har länge haft oregelbunden cykel, ökad behåring, "mjölk" ur brösten och humör som heter duga. Så är ganska övertygad om att felet ligger hos mig...

När vi skulle tillverka vårt andra barn utreddes vi för sekundär barnlöshet. Vi försökte i 5 år innan vi lyckades. Det var en stor besvikelse varje månad! Man tar lite blodprover och hittar man inget där tar man spermaprov, sedan kollar man äggledarna för stopp osv...jag tyckte det var skönt med en utredning för det kändes som jag gjorde allt jag kunde och alla var underbara som jobbade inom vården.

Lycka till <3
  • Swn
    LifeOfBullshit skrev 2017-03-09 22:51:46 följande:

Jag hoppar också gärna in här då jag fick min attans mens i morse!

22år, maken 26 i April då hade det, som några redan sagt, varit en mycket fin present med ett plus!

Andra försöket på första barnet. Beräknad ÄL 24/3 och BIM 8/4. Vi ska köra ÄL-test från 20:e och framåt och kämpa på för att få till ett litet liv!

Håller tummarna för oss alla! :)

Välkommen!
  • Swn
    Maria25 skrev 2017-03-09 22:57:40 följande:

Oj, fem år, det är strongt att orka fortsätta kämpa! Men skönt med positiva upplevelser av vården. 

Vad är det för prover de tar först? Och blir man kallad att ta de "basic" proverna snabbt, eller är väntetiden till det också frustrerande lång? 

Tack och detsamma till er! <3

Ja det var lång väntetid så vi hittade en privat istället. Var lite dyrare, men det fick det va värt :)

Tror jag fick vänta för att jag ringde mitt i sommaren och då var allt stängt. Man kan ju alltid ställa sig i kö och skulle det ta sig innan så är ju det positivt. Sen när vi fick tid ärter sommaren så gick allt ganska snabbt.
  • Swn
    Milou3 skrev 2017-03-10 15:11:54 följande:

Och DÄR kom mensvärk/kramper i gång och sekunden efter, störtfloden.

Ändå glad att jag känner kroppen så väl och vet när det är bebis i magen eller inte.

Nu hoppas jag på en stark ägglossning om 12-13 dagar och sen att det fasiken ska bli en graviditet!!

Ja nu jäklar ska det ta sig!! Håller tummarna
  • Swn

I fredags beställde jag ÄL och gravidtester från testlagret så jag hoppas dom kommer senast tisdag (cd 10)

Jag provade gravidkollen.se för första gången förra månaden men tyckte den visade spökstreck från BIM-5 till BIM. Ska försöka från att inte testa så tidigt denna gången men jag gör oftast inte som jag själv säger, HAHAHA ;)

• Swn
    Lulu1980 skrev 2017-03-12 13:46:33 följande:

Hoppar in i tråden jag med! 3:e försöket, inga barn sedan tidigare. Sthlm, 36 år och krånglar till det lite extra genom att ha en reumatisk sjukdom som går i skov, vilket gör att jag just nu behöver äta Naproxen för ledvärk. Hade verkligen inte tänkt äta antiinflammatoriskt denna månad p.g.a. att det stör ägglossningen, men vad gör man? Vi får se hur det går! :)

ÄL 22/3 och BIM 4/4.

Välkommen! Svår situation men man vill ju inte ha ont så vi får hoppas på att ägglossningen kommer ändå! Lycka till <3
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017