Inlägg från: Vilgot o Lillpyret |Visa alla inlägg
  • Vilgot o Lillpyret

För oss med BIM i april 2017

Nykär15 skrev 2017-03-30 12:04:07 följande:

Jag blir inte förvånad om jag inte är gravid faktiskt, har känt såhär många gånger och även känt ingenting och inte vart gravid. Så jag tar det lite med ro. Har kunnat ha mer ont än så här med och inte vart gravid..

Men jag hoppas såklart för oss båda och alla andra!

När tänker du testa? Jag testar nog på lördag....

Det är nog bra att ha lite is i magen! Hur länge har ni försökt? Det här är första försöket med tredje barnet för oss så då blir i alla fall jag helt sprallig och tokig och lyssnar och känner efter hela tiden. Vet ju att det här kan ta tid men ändå så hoppas jag. :)

Jag tänkte testa på måndag morgon. Vill egentligen hålla mig till BIM men kommer nog inte kunna hålla mig...
  • Vilgot o Lillpyret
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:38:14 följande:

15 månader men med både mf och MA på vägen...en sjukt påfrestande resa.

Det förstår jag! :( Har ni fått komma på utredning?
  • Vilgot o Lillpyret
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:

För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia  

Men grattis! Det var inte förrän nu jag såg detta! Härligt!
  • Vilgot o Lillpyret
    Sofiiakarin skrev 2017-03-31 15:46:48 följande:

Hej allesammans!

Får jag lite hjälp. Tog precis ägglossningstest. Detta kan man räkna som positivt va?

Jätte tacksam för svar!

Ja, positivt! Bara att köra nu! :)
  • Vilgot o Lillpyret

Åh, tog ett test idag på äl+9 och det var så blankt det bara kan bli. Nu är jag så irriterad på mig själv, var jag tvungen att ta det där? Jag vet ju att det absolut kan vara så att det blir + nästa vecka men ändå så blir jag så nedstämd... ????

• Vilgot o Lillpyret

För mig har det nog inte tagit sig. Fick en liten blödning nu på ÄL+11 och jag brukar ofta ha spottings innan mens. Hade jag inte haft blödningar annars så hade jag hoppfullt trott att det nu var en nidis. Mensvärken håller dock i sig. Vet faktiskt inte om jag brukar ha det. Man blir ju verkligen lite lätt galen av detta! Det som är positivt är att jag nu skriver upp alla symptom så nu kommer jag i framtiden kunna se vad som är normalt för mig i dagarna mellan ÄL och BIM.

• Vilgot o Lillpyret
    Cykeltjejen skrev 2017-04-02 08:56:43 följande:

Jag har plussat i förrgår så jag måste ha räknat fel på både ÄL och BIM :)

Grattis! :)
  • Vilgot o Lillpyret
    Milou3 skrev 2017-04-02 09:32:32 följande:

Är också på äl+11 i dag.

Nu hade vi iof bara sex en gång runt 3-4 dagar innan äl, så jag vet halvt som halvt att det är kört. Men ändå hoppas man ju. Men om man bara har 1 symptom av 5-6 möjliga så får man väl inse att det inte blev jackpot.

Jag har molvärk och lite ömma bröst. Men sist jag var gravid hade jag halsbränna, blödde näsblod, var trött och blev luktkänslig veckan innan bim.

Funderar på att ta ett test i dag ändå. För då kan jag iaf släppa allt j-kla analyserande hit och dit.

Man vet ju aldrig! Det bästa vore ju att inte gå och tänka och känna innan BIM och sedan ta ett test om mensen inte kommer/ om mensen uppför sig underligt. Men det är ju svårt. Jag har en del symptom men det är ju sådant som kan komma mellan ÄL och BIM så det säger ju egentligen ingenting. Har haft rejäl molvärk och dåligt humör i ca 5 dagar, igår började bröstvårtorna bli känsliga och idag fick jag ju den där blödningen. I ett par dagar har jag haft ont i rygg och bäcken. Jag kommer nu vänta med att ta ett test på BIM (tog ju ett test för 2 dagar sedan som var blankt). För det kan ju vara så att man testar negativt nu trots graviditet. Man behöver ju heller inte må lika vid varje graviditet. :) Jag håller tummarna när du än vill testa! :)
  • Vilgot o Lillpyret

[quote=77557229][quote-nick]elinos01 skrev 2017-04-03 07:01:41 följande:[/quote-nick]

Hej gänget! Alltså jag plussade idag. Efter ett år och två missfall (senaste i februari) så plussade jag. Fattar inte riktigt vad som hände imorse alltså. Så sjukt att jag är gravid! Jag har hängt lite sporadiskt här och undrar om någon mer plussat än och om vi har någon Facebook grupp med BF December?

[/

Stort grattis! :)

• Vilgot o Lillpyret

Stort grattis till alla som har plussat!

För min del har mensen nu kommit igång, så nu hoppas jag istället på ett plus i maj. :)

• Vilgot o Lillpyret

Uppdaterar listan

1/4: SBernin 3e försöket till 1:a barnet

2/4:

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

7/4: Firago, 4:e försöket 1:a barnet

8/4:

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet

Sebbe 6:e försöket 1:a barnet

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet. ScP87,försök 2år, första barnet.

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4:

18/4: Charlizee, 4:e försöket, 3:e barnet

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4: FridaB92, 3:e försöket 1:a barnet

23/4: olivia1995 1:a försöket 1:a barnet

24/4: WendelaW 2:a försöket 3:e barnet

Ungafruahlberg 2:a försöket 1:a barnet

meijram 6:e försöket 1:a barnet

25/4:

26/4: Ulrika34 Första försöket efter missfall (4:e försöket) med 5:e barnet.

27/4: SWN 3e försöket 3dje barnet.

28/4:

29/4:

30/4: jhk88, första försöket efter MF (4:e försöket), tredje barnet.

Zia29, 2:a försöket 1:a barnet.

• Vilgot o Lillpyret

Tog bort mig från listan eftersom jag trodde att mensen dök upp (lite tidig men ändå...). Det visade sig att det bara var spottings. Så en liten, liten gnutta hopp finns fortfarande kvar. På lördag bör mensen komma enligt min app och jag har nästan alltid spottings innan (plus att jag testade - på äl+12) så det är ju troligtvis så att det inte gick vägen denna gång men jag hänger ändå kvar här några dagar till!

Jag är också besatt! Känner mig väldigt nere just nu eftersom jag tidigare trodde att det verkligen hade tagit sig. Har gråtit för ingenting i ett par dagar och är så trött. Det här är ju i princip det enda jag tänker på. Inte bra! Nästa månad ska jag försöka ta det lite lugnare, kanske till och med hoppa att gå med i en BIM-grupp. För det här kan ju ta lång tid och jag måste ju fungera! Så knäpp man kan bli...

• Vilgot o Lillpyret
    Anonym (hejaheja) skrev 2017-04-05 09:09:13 följande:

Jag tog precis ett grav.test. I ljus och med vinklat test ser jag strecket. Det är sjukt otydligt dock och jag hoppas inte jättemycket på att vara gravid så ni kan vara 100 % ärliga. Tror personligen såklart på spökstreck. Om jag laddar upp, kan ni hjälp mig att tolka då?

Ja, lägg upp så tar vi en titt! :)
  • Vilgot o Lillpyret
    Anonym (hejaheja) skrev 2017-04-05 09:27:10 följande:

Till detta hör att jag har BIM på lördag eller söndag.

Jag tycker det är sjukt otydligt då det synes i ljus under denna vinkel efter testets 5 minuter. Samt att det nu syns när man tittar ovanifrån och har det vinklat på sidan.

Liksom inte sådär "oj vad tydligt". Får gärna vara negativt, och får gärna vara positivt, det viktigaste är att ni är ärliga med vad ni tror

Jag ser ett streck! Men en fundering, sitter det på rätt plats? Om det gör det så är det ju positivt!
  • Vilgot o Lillpyret
    Milou3 skrev 2017-04-05 09:34:40 följande:

Känner samma! Måste styra tankarna på annat.

Mellan äl och 6-7 dagar efter är det så pass tidigt att små minisymptom kan vara en graviditet. Men när man testat negativt på äl +10 och symptom har försvunnit helt blir man låg!! Har bim i dag och efter att knappt känt av molvärk senaste dagarna börjar jag känna svagt nu.

Mensen e på g. Fan!

Ska testa nåt HELT nytt denna cykel.

Inga äl-test, inge FL, inte tempa och inte testa gravtest innan nästa bim! Bara leva som vanligt och fokusera på allt annat i mitt liv och försöka ha sex varannan dag efter mensens slut!

Det låter sunt! Min man säger åt mig att jag måste försöka släppa det och inte känna efter hela tiden. Men det är svårt... För min del har symptomen också försvunnit, senast jag hade molvärk var i söndags. Därefter har det bara varit spottings och känsliga bröst. Tycker att det är så konstigt att ha sådan molvärk mellan äl och bim. Vad ska den vara bra för? Den molvärken kunde jag heller inte bara tänka bort för det kändes precis som när jag har mens (bortsett från att jag inte hade kramper samtidigt). Kroppen är bra lustig! Hoppas att mensen håller sig borta för din del! Att få minus på äl+10 är inte ovanligt (även om det skulle visa sig vara en graviditet).
  • Vilgot o Lillpyret
    Frekaj skrev 2017-04-05 10:19:52 följande:

Är nu på BIM + 2, hade molvärk i tjejmagen i går, känt av magkatarr i 3 dagar och nu börjar jag känna mig lite öm i bröstvårtorna. Testade negativt i måndags på BIM-dagen då jag va helt säker på att de inte blir något denna månaden. Nu börjar däremot hoppet att komma tillbaka. Känns inte ens som att mensen är på G.. Tänkte att jag avvaktar till helgen. Har mensen inte kommit då så gör jag ett nytt test

Åh, håller tummarna!
  • Vilgot o Lillpyret
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-11 12:00:30 följande:

Jösses. .. tack alla. Hoppas det går vägen. Bf 25 dec isf haha

Grattis! Vänta ett par dagar och ta ett nytt så hoppas vi att det är ännu starkare då!
  • Vilgot o Lillpyret

Mensen dök upp nu i april och nästa vecka är det dags för nästa äl-omgång. Nu vet jag dock att även om jag har en massa molvärk i magen, är gråtfärdig, har mellanblödning (kan det vara nid??!) och har jätteömma bröst så behöver det inte betyda att jag är gravid. Men vad tusan ska man gå på då? Väntan mellan äl och bim blir ju så lång och man vill ju så gärna... Min plan för nästa omgång blir att ha så mycket sex det bara går och att sedan inte testa förrän mensen är sen (eller beter sig underligt). Undrar om jag kommer kunna hålla mig från att testa, haha...

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017