För oss med BIM i april 2017
Ja du måste börja testa i dag! Jag har samma längd på cykel som dig och fick positivt äl-test i går, då jag låg på CD11!
Ja du måste börja testa i dag! Jag har samma längd på cykel som dig och fick positivt äl-test i går, då jag låg på CD11!
För mig har det funkat ändå! Kissar också väldigt ofta.
Är strax dags för ägglossning här, men vad skulle ni säga, är detta ett positivt ägglossningstest eller kan det bli starkare imorgon? :)
En löjlig fråga kanske! Men jag har äl nu i dagarna (borde ha iaf). Är skit förkyld med halsont osv. Äter typ 3 Ipren om dagen o har gjort nu i två dagar. Kan det hämma med så litet intag?
Jag skulle vara försiktig med Ipren och ta något med paracetamol istället, som exempelvis Alvedon eller Panodil. Ipren sänker fertiliteten. Hoppas du kryar på dig snabbt!
[quote=77528421][quote-nick]Vilgot o Lillpyret skrev 2017-03-24 11:20:31 följande:[/quote-nick]Hej!
Hoppar gärna in här om jag får!
Hade ägglossning 22/3, har BIM 8/4. Vi hade sex 18/3 + 20/3. Första försöket, tredje barnet.
Jag hade också förmodad ägglossning den 22/3 och senaste sex var morgonen 20/3, sen har vi inte haft mer sex av olika anledningar. Men jag känner mig osäker på om det räcker. Känner du dig lugn med att haft sex hela två dagar innan äl? Har man otur är ju mannens spermier inte tokpigga och man kanske inte har helt rätt pH-miljö i snippan, då överlever ju spermierna bara någon dag max har jag läst : /
Nä för mig räknar jag detta som kört tyvärr :(
Sist jag blev gravid så hade vi sex 2 dagar efter första positiva äl-test, troligtvis den dagen ägget släppte.
Nu samma dag som positivt äl-test, dvs 2 dagar innan äl, i sämsta fall 3 dagar innan. Så ingen julbebis för oss.
Har mycket äl flytningar nu på morgonen. Finns säkert massa trådar in detta men ändå! När har jag äl?? Nu eller om några dagar!? Kommer bara kunna ha samlag imorn.. vad tror ni?
Supersvårt att säga då man kan ha äl-sekret flera dagar innan äl. Bästa är nog att kolla med ägglossningstest i dag.
Gaaaah så glad! Hade sex imorse! Och äntligen visade mina äl test positivt när jag gjorde det en timme senare!!!! Så glad, haha för ett sketet äl test! Hade sex i torsdags och imorse. Blir nog inget mer idag eller imorn dock. Det är väl ok ändå antar jag