• meijram

För oss med BIM i april 2017

Emmie79 skrev 2017-03-22 09:33:48 följande:

Hej igen! Nu är jag på dag 18 i cykeln och har fortfarande inte fått positivt utslag på ägglossningstesterna. Men jag har fortfarande äggviteaktigt äl-sekret och igår när jag testade att dra det mellan fingrarna så blev det långa trådar. Betyder det att jag hade ägglossning igår?

Det kan nog vara individuellt vilken dag man har ÄL i samband med sekretet. Själv tror jag att jag har ÄL strax efter att jag har som mest sekret. Och direkt efter ÄL så kommer inget mer sekret.

Förra cykeln hade jag ÄL på CD19. Och denna redan på CD12, CD13.

På ÄL-stickorna fick jag mest utslag på morgonurinet, så jag tror att stegringen skedde på natten för mig.

Det kan ta ett tag innan man lär känna sin kropp!!

• meijram
    Jooosen skrev 2017-03-23 11:29:26 följande:

En löjlig fråga kanske! Men jag har äl nu i dagarna (borde ha iaf). Är skit förkyld med halsont osv. Äter typ 3 Ipren om dagen o har gjort nu i två dagar. Kan det hämma med så litet intag?

Jag skulle vara försiktig med Ipren och ta något med paracetamol istället, som exempelvis Alvedon eller Panodil. Ipren sänker fertiliteten. Hoppas du kryar på dig snabbt!
  • meijram
    Milou3 skrev 2017-03-24 14:15:44 följande:
    Ja sent i kväll/natt. Sambon ska ut, dock köra bil så ingen alkohol ändå. Men om tempökning skedde i morse är ju äl förbi?
    Ja man säger ju att tempökning sker EFTER ägglossning. Nu har jag själv inte tempat så länge (3 månader), men börjar se ett mönster där tempökning sker strax efter (och då menar jag bara några timmar) efter att LH börjat stiga brant. Så jag är själv osäker hur det fungerar för just mig. Om ÄL då redan skett pga tempökningen, eller om ÄL sker tidigast om 24 h eftersom LH just stigit. Mycket förvirrande...
  • meijram
    Frekaj skrev 2017-03-25 09:52:52 följande:

Känner som ett tryck eller typ som träningsvärk i livmodern, någon som känner igen detta? Är på ÄL+5 så de känns som att de är lite tidigt att känna något ännu. Men man är bra på att leta

Denna cykel fick jag känningar från ÄL +5. Förra cykeln från ÄL +6 (och då var jag inte gravid, men trodde det verkligen). Så det är inte omöjligt om du känner det från och med nu. Och så får vi hoppas att dina känningar beror på att du är gravid Glad

Själv är jag redan på ÄL +9 nu. Vågar inte testa före BIM denna gång...
  • meijram
    Frekaj skrev 2017-03-25 14:09:47 följande:
    Tack! Där ser man Man är ju proffs på att hitta minsta lilla tecken som man kan koppla till att man är gravid.. Åh spännande, tror du att du kan hålla dig till BIM?
    Jag har massor med symptom, bl.a. min korsrygg gör riktigt ont nu. Känns som att jag ska gå i två delar. Men det gjorde det förra månaden också. Och brösten ömmar. Och det drar kring livmodern. Men som sagt så hade jag samma symptom förra cykeln då jag inte var gravid, och jag blev så otroligt besviken på alla negativa test jag gjorde från ÄL +8. Så denna gång tänkte jag vänta lite extra med att testa. Jag vill helt enkelt inte se ett till negativt test. Men vi får se, jag kanske ändrar mig om ett par dagar Glad
  • meijram
    Frekaj skrev 2017-03-25 23:30:21 följande:
    Så jobbigt! Har också skitont i korsryggen nu, men de kommer och går. Hade också mycket symptom förra månaden men de visade sig vara efter mitt p-pillerstopp i Januari så kroppen spelade bara ett spratt Men jag tycker ändå att de är skillnad på hur de känns i magen och ryggen nu från förra månaden. Känner som dig va de gäller tester, vill heller inte testa negativt igen. Man blir så himla besviken och ledsen. Hoppas att du kan hålla dig till BIM, ska också försöka Och hoppas att de blir fina resultat för oss båda!
    Tack! Hoppas verkligen på plus för oss båda.
    Nu är jag på ÄL +10 och har inte vågat göra något test idag heller. Faktiskt inte så svårt att avhålla mig från test denna månad. Jag har massor med fina test i badrumsskåpet, men de får gärna ligga kvar där.

Idag har jag fortsatt ont i svanken/korsryggen, och jag inbillar mig att det drar och spänner mot sidorna kring livmodern. Annars inte särskilt mycket värk i magen. Och tempen har stigit lite till, men det gjorde den förra månaden också.

Skulle vara skitirriterande om jag nu helt plötsligt fått värsta PMS-besvären varje månad, som gör mig halvt handikappad i nästan två veckor. Inte lätt att vara kvinna. Helt galet egentligen att vi förväntas prestera lika mycket i jobb och privatliv oavsett tid på månaden...

Hur känns det idag? Spännande att du tycker det verkar annorlunda denna månad!
  • meijram
    Frekaj skrev 2017-03-26 12:52:20 följande:
    De är imponerande att du kan hålla dig när du har test hemma och allt Sån disciplin har inte jag, haha!

Har också tänkt tanken att de kan vara PMS som jag inte känt av när jag åt p-piller men som har kommit nu när min kropp är "sig själv igen".. Hoppas verkligen inte de! Och håller helt och hållet med angående att vara kvinna. De är fasen hemskt att må som vi mår vissa veckor i månaden och ändå går man till jobbet för de känns inte ok att vara hemma för sådana besvär fast man mår skit.

Vi har väldigt lika symptom just nu då, känner inte av något i magen än så länge idag men jag har ont i ryggen och känner mig typ febrig. Svettas och fryser om vart annat. Har du barn sedan innan?
    Jag har också känt mig febrig, men har å andra sidan varit förkyld i nästan två veckor nu! Visserligen bättre sedan en vecka.

Jag har inga barn sedan tidigare, och längtar verkligen efter att få mitt första nu! Min man har barn sedan tidigare. Är det ditt första också?

Nu på kvällen börjar det kännas lite mer i magen igen. PMS är skit och får gärna hålla sig borta nu...

• meijram
    Frekaj skrev 2017-03-26 20:53:09 följande:
    Då borde ju feberkänningen inte bero på förkylningen. Håller tummarna att de har med något annat att göra Ja, de är mitt första barn också, längtar som en galning! Vill bara se de där plusset på stickan nu. Förra månaden testade jag flera gånger i veckan men blev så besviken varje gång. Usch de är hemskt!

Har också känningar i magen och ryggen nu ikväll. Känner du något i brösten? Jag känner ingenting och de verkar vara den första symptomen för många. Visst, de kanske är lite tidigt för att känna de men man blir ändå lite nojig..
    Jag känner mig något öm i brösten, men det brukar jag vara före mens. Min syster kände inte något i brösten förrän hon var i vecka 6. Så det är nog olika hur det känns.

Usch, jag börjar mer och mer känna exakt samma symptom som förra cykeln. Så då blir det säkert tant röd om fyra dagar för mig. Jag funderar på att ta ett g-test imorgon på ÄL +11 bara för att bekräfta misstankarna.

Hoppas ni inte behöver vänta länge nu på bebis! Glad
  • meijram
    Frekaj skrev 2017-03-27 10:37:18 följande:
    Symptomerna för PMS är ju så lika gravsymptom så de behöver ju absolut inte vara mens på G. Håller tummarna för att de inte är de! Och även om du tar ett test idag och de skulle visa neg så kan de ju vara för tidigt. Vissa plussar ju inte fören flera dagar efter BIM Så länge inte mensen dyker upp så får man försöka ha hoppet kvar. Jag hoppas att du får ett fint resultat av testet redan nu!

Själv kunde jag knappt komma upp ur sängen i morse på grund av smärta i ryggenslutet, helt galet ont! Annars känner jag inget annat.. Hur mår du idag?

Lycka till idag om du ska testa!
    Under dagen har ömheten i brösten avtagit, även det onda i svanken. Jag tog två test nu på morgonen, både vanlig sticka och en testa tidigt, och båda blev superblanka. Visst finns det fortfarande möjlighet att det kan bli något, men jag är verkligen inställd nu på att det inte blir något decemberbarn. Nu tar jag inga fler test förrän tidigast till helgen om inte mensen skulle dyka upp på torsdag. Om jag har lika lång lutealfas som förra månaden så kommer jag få spottings imorgon och på onsdag.

Jobbigt med den där ryggsmärtan du har! Har du mer ont än förra cykeln? När jag hade det som värst med smärtan förra cykeln så tänkte jag att jag skulle kunna stå ut med smärtan om jag var gravid, men om det bara var PMS så är det verkligen skitirriterande och så himla onödigt.
  • meijram
    Maria25 skrev 2017-03-27 21:55:25 följande:

Inser att jag blir glad för någonting många tar för givet, haha! 
    Har som tidigare nämnt försökt bli gravida en evighet här hemma och min cykel är lång (38 dagar) och ganska opålitlig då den kan hoppa över någon månad. 

Har aldrig haft någon äl-flytning, vilket därför har blivit en grej. Nu ikväll (CD 19) har jag för första gången äl-flytningar. på riktigt. så sjukt. Vet att det inte behöver spela någon roll, men jag blev glad och ville dela med mig av denna intressanta fakta (förlåt) till alla som följs åt, haha! 

Denna cykel är första gången jag äter bidrottninggelé, kan få inbilla mig att det gör skillnad. Om inte annat så är jag helt stabil i humöret sedan snart 3 veckor tillbaka (aldrig hänt innan, stackars sambo, haha) 

la la la, nu ska jag sluta babbla. 

Wow va häftigt! Jag själv testar munkpeppar denna månaden och har märkt en stor förändring jag med, och det bara på två veckor. Tydligare ÄL-flytningar, och lugnare inombords (inre stress som försvunnit), samt bättre sömnkvalité.

Hoppas nu att ni kan få bli gravida snart!
  • meijram

Mensen kom sent igår kväll, så nu får jag flytta min BIM den 1/4 till den 24/4. Gissar att jag har ÄL kring 10-11 april.

BIM LISTA 

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet. 

1/4: SBernin 3e försöket till 1:a barnet

2/4: 

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet 

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet 

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet 

4/4: 

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet 

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet 

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet 

8/4: Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet 

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet 

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet 

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet 

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet 

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet 

14/4: 

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet 

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet 

Birdiz, 1:a barnet 

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet. 

18/4: 

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet 

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet 

21/4: 

22/4: FridaB92, 3:e försöket 1:a barnet

23/4: 

24/4: WendelaW 2:a försöket 3:e barnet 

Ungafruahlberg 2:a försöket 1:a barnet

meijram 6:e försöket 1:a barnet

25/4: 

26/4: Ulrika34 4:e försöket med 5:e barnet.

27/4: 

28/4: 

29/4: 

30/4:
  • meijram
    BIM LISTA 

2/4: 

4/4: 

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet 

14/4: 

18/4: 

21/4: 

23/4: 

25/4: 

27/4: SWN 3e försöket 3dje barnet.

28/4: 

29/4: 

30/4:
  • meijram
    Swn skrev 2017-04-01 11:58:59 följande:
    Vill någon ta bort mig från 1/4 och lägga ny BIM 27/4?
    Nu har jag uppdaterat!
  • meijram
    Charlizee skrev 2017-04-01 20:53:53 följande:
    Kan du hjälpa att lägga till mig? BIM 18/4. Fjärde försöket med tredje barnet. Tack
    Ok jag fixar! För er andra som inte är inlagda så är det bara att kopiera listan nedan och lägga till sig själv. Jag tror inte att vi har någon som är direkt huvudansvarig för listan Glad

2/4: 

4/4: 

14/4: 

18/4: Charlizee, 4:e försöket, 3:e barnet

21/4: 

23/4: 

25/4: 

27/4: SWN 3e försöket 3dje barnet.

28/4: 

29/4: 

30/4:
  • meijram
    Emmie79 skrev 2017-04-07 06:36:46 följande:

Orkade inte hålla på och tolka streck som knappt syntes så jag köpte ett digitalt test och det blev positivt! Står "Gravid 1-2" (men jag borde vara i vecka 5).

(Bim+5 eller Bim+1 beroende på hur man räknar.)

Kan knappt tro att det är sant. Testade ju negativt hos gyn i måndags och pyttepyttesvagt plus (som blev starkare efter några timmar) igår. Så ni som testar negativt, fortsätt testa om inte mensen kommer!

Men va kul! Stort grattis!!!!
  • meijram

Det var ett tag sedan jag skrev något här. Skulle ha BIM den 24 april, men det blir nog snarare 27-28 april pga att ÄL blev lite senare än vad jag trodde.

Jag får erkänna att jag tappat lusten en hel del inför detta att försöka bli gravid. Är trött på att det aldrig händer, och att jag får massa symptom varje månad som får mig att hoppas, och sedan bara en massa negativa test, och sedan kommer spottings och sedan mensen...

Denna cykel har jag knappt några symptom alls, enbart lite värk i ländryggen. Jag har inte ens ömma bröst som jag annars haft i flera cykler nu, och jag är redan på ÄL +9. Jag är inte alls sugen på att testa, så jag väntar snällt på mensen igen...

Varför jag inte har några symptom (typ PMS) är i för sig positivt, för jag har verkligen mått skit i tidigare cykler. Jag antar att förändringen (om den nu håller i sig) beror på att jag testar munkpeppar sedan ett par cykler tillbaka. Det kan ställa tillrätta hormonella obalanser som kan ge jobbiga PMS. Alltid något positivt...

• meijram

Jag har BIM idag eller imorgon. Gjorde ett test igår (sånt där testa tidigt), och det var negativt. Och idag kom spottings som jag alltid brukar ha ett par dagar innan mens, och jag har knappt några symptom alls, endast lite mensvärk i magen och ryggslutet. Så det blev inget denna cykel heller. Jag orkar nog inte delta i någon maj-tråd. Har blivit så less på att inget händer, men har inte gett upp i alla fall. Tänkte däremot boka gynundersökning för att se om mina myom växt sig större och kanske hindrar en graviditet.

Lycka till alla andra, och grattis till alla er som fått plus!

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017