• Milou3

För oss med BIM i april 2017

Anonym (Cc) skrev 2017-04-08 09:46:50 följande:

Grattis till plusset!!

Jag är på BIM+2 fick lite rosa på pappret på Bim men bara negativa test...har i stort sett inga symptom...ngn som upplevt detta? Har aldrig missat en mens!?:/ eller hade jag inte äl?

Men får man inte blödning ändå om man inte haft äl?

Suck blir inte klok på detta...ngn som upplevt samma o kan jag va gravid trots negativa tester? Fast själv tror jag inte det är så troligt iofs

"Pray for Stockholm"

Vad jag läst så får du en blödning trots utebliven äl men den kan bli försenad och bli mer sparsam. Livmoderslemhinnan byggs upp oavsett om du haft ägglossning.

Kan ju vara nidis och då tar det ju 3-4 dagar innan du testar positivt! Håller tummmarna :)
  • Milou3
    Anonym (Cc) skrev 2017-04-08 12:19:09 följande:

Men nidis Bim+2 är väl ändå försent för det el?

Inte om du hade en senare äl än du tror :)

Upp mot 12 dagar kan man få det. Men vanligast är väl runt 6-9
  • Milou3
    FridaB92 skrev 2017-04-08 19:09:39 följande:

Har idag enligt appen. Hade hade massor med ÄL-flytningar i onsdags redan och fick stegring tors och pos ÄL-test igår. Myste i trosdags e.m. Ska försöka få till det idag också. Annars för det räcka.. Dom små simmarna ska ju klara 2-3 dygn väl?

Vill inte tvinga fram något när både jag och sambon jobbar denna helgen... :)

Hur tänker du och ni andra kring sex runt ÄL? :) försöker ni några dagar innan, eller flera dagar i rad eller efter?

Jag hade lätt kunnat haft sex 2 ggr per dag om det hade gynnat bebisverkstan, men sambon pallar inte mer än varannan dag och blir det jobbhets eller annat så blir det inte mer än var tredje dag. Oavsett när äl är.

Och han får dessvärre lite prestationsångest om jag nämner att äl är även om han väääldigt gärna vill få till en bebis.

Så jag har koll på äl i smyg med äl-stickor, tar sen initiativet till sex samma kväll som första glada gubben på stickan dyker upp och har vi tur kör vi en runda till 2 dagar efter. Vill inte hamna i att tvinga fram sex när sambon är mer måtttlig i sitt sexintresse.

Det ska vara lustfyllt för båda.

Sist fick vi bara till det 1 gång 4 dagar innan äl vilket resulterade i mens nyss. Denna cykel hoppas jag på fler sexmöjligheter. Har precis börjat med Rosenrot och det sägs ju öka lusten så mitt "meränmåttligasexintresse" kanske ökar och det ska bli intressant hur min måttliga sambo fixar det ;)
  • Milou3
    Starlights skrev 2017-04-08 21:29:02 följande:

Min sambo får också prestationsångest, så vi kom överens om att jag inte nämner när äl närmar sig. Men jag är också ganska måttlig i mitt sexintresse, så han märker ju ändå när jag tar initiativ.

Den här gången hade vi sex samma dag som ägglossning endast, ingen dag innan eftersom sambon var bortrest då. Men vi lyckades ju i alla fall pricka in den mest fertila dagen så håller tummarna. bim söndag nästa vecka. :)

Ja viktigast är om man prickar in en dag nära äl, typ dagen innan!

Jag har aldrig haft jättemycket sex under äl de gånger jag blivit gravid förr. Varit gravid 8 ggr.

Så länge det blir 1-2 ggr dagarna runt äl har det funkat.

Men om man inte vet exakt när äl är blir det ju bättre om man har det ofta :)

Känner du att det "tog"?

Den känslan har jag fått förr. Typ, nu blev jag gravid :) och det har alltid stämt:)
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-04-10 12:43:22 följande:

Tack. Hur blödde du? Jag blöder som under en ordentlig mens, har även sett nu att det kommit lite klumpar. Samt har lite krampig mensvärk. 

Beklagar :( vet exakt hur svinbesviken man blir.

Tidigt mf för 3 månader sedan.

Det låter dessvärre som du får ett mf nu. Klumpar och menskramper brukar inte båda så gott tyvärr.

Hur många dagar efter BIM är du?

I bland kan man tydligen börja blöda när bim skulle varit.
  • Milou3
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-11 06:35:37 följande:

Har inte redigerat. Men ser att det syns sämre här än i verkligheten. Strecket kom verkligen direkt?!?! Vad tror ni? Bim -5 typ?

Ser inte ut som spök! Grattis
  • Milou3
    Essie32 skrev 2017-04-13 13:44:35 följande:

:(

Men det ser ju ut som ett svagt svagt streck på väg där? Eller?

Ja vänta, än är det verkligen inte kört!
  • Milou3
    Hedblomster skrev 2017-04-14 09:28:37 följande:

Hjääääälp jag sitter här och är supernervös! Tog ett test imorse och jag ser ett svaaaagt svagt streck... Så svagt så man nästan inte ser det... Jag får det inte ens på bild. Men det ÄR där! Det kanske är ett spökstreck?! Har dock bara likadana tester hemma och vet inte om det är någon poäng att testa med ett sånt igen senare idag :( Och ikväll ska vi på middag där det kommer se konstigt ut om jag inte dricker något.... Får väl smutta på ett litet glas vin hela kvällen om inte annat... 

Jag tycker absolut att du ska testa igen senare. Verkar vara vanligt att testa starkare med eftermiddagsurin.
  • Milou3
    emphz skrev 2017-04-16 12:55:06 följande:

I två dagar har jag fått väldigt oklara svaga resultat på clear blue plus, och idag fick jag detta:

Bim på tisdag 18/4

Stort grattis!
  • Milou3
    Familia skrev 2017-04-17 09:02:17 följande:

Efter 27 försök, ett missfall och inbokad tid för utredning har det äntligen fått bli vår tur!

Pluss imorse på BIM -2.

Stort grattis! Väl kämpat!!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017