• Mimipig

För oss med BIM i april 2017

Ja, hej på er nya bekantskaper, och hej igen på er som jag har följt i marstråden bland annat. Mensen kom ikväll, så nu försöker jag komma över besvikelsen och ladda om. 37 år (om två veckor) och kämpar för barn nr två. 6:e försöket. Bor i Sthlm.

• Mimipig

Ja, hej på er nya bekantskaper, och hej igen på er som jag har följt i marstråden bland annat. Mensen kom ikväll, så nu försöker jag komma över besvikelsen och ladda om. 37 år (om två veckor) och kämpar för barn nr två. 6:e försöket. Bor i Sthlm.

Livethänder skrev 2017-03-13 06:51:34 följande:

Nej vad tråkigt :(

Vi får följas åt igen då!

Alltid nåt!
  • Mimipig
    Swn skrev 2017-03-13 11:25:53 följande:

Tråkigt att höra! Men du är välkommen hit!

Tackar! Räknade just ut att om jag blir gravid nästa beräknade ÄL blir bf 24 december. Hm...
  • Mimipig
    Swn skrev 2017-03-13 12:04:05 följande:

Välkommen! Jag och min man utreddes när vi försökte få vårt andra barn, nervöst men skönt att komma igång! Håller tummarna för er! Och om du har några frågor om utredningen så är det bara att fråga :)

Jag frågar gärna. Jag har inbokat första möte 4 april. Vad kan jag förvänta mig? Vad tas upp då? Vi har en son sen innan, det är andra barnet som inte vill komma.
  • Mimipig
    Swn skrev 2017-03-13 12:06:41 följande:

Hahaha ja jag har två barn sen innan, en född 26/12 och en 30/12 så jag kan lika gärna ta en till i december så har jag koll på alla ;)

Det är onekligen din fertila månad nu!
  • Mimipig
    Swn skrev 2017-03-13 13:41:58 följande:

Nu är det ganska länge sedan jag var på första mötet. Men vi pratade om hälsa och sex, hur länge vi har försökt. Och många intima frågor, även om min man hade slagit sig mellan benen osv... började ta lite blodprover på mig och när dom inte hittade något där tog dom spermaprov på min man.

Men första träffen är mycket info och blodprov.

Ok. Det är bara jag som har tid hos min gyn, så det kanske inte kommer inkludera någon stor trumma då. Jag får väl se. Jag vill bara att de kollar att alla värden är bra och om inte - fixa till dem.
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-03-14 21:09:25 följande:

Det jag läst om koffein är att dels kan det torka ut så du får mindre sekret och sen var det nåt annat ( som jag inte minns exakt nu) som absolut inte var bra just vid äl och spermiens väg mot ägget. Är själv väldigt beroende av 2-3 koppar kaffe om dagen men har börjat trappa ner sedan en vecka tillbaka och kommer nog skippa kaffet helt fr.o.m. I morgon! Beräknad Äl om 1 vecka.

Sen vet jag många som pimplar kaffe och ändå blir gravida utan problem :)

Ok, tackar, ÄL om 2-3 v först så jag pimlar lite till...
  • Mimipig

Jag ser tyvärr bara ett streck... nesligt om det är mensen som luras. Men ge inte upp! För vissa kommer strecket sent!

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017