josefinevm skrev 2017-04-23 23:06:01 följande:
Är så deppig idag för min mens kom som en smällkäft. Detta var 8:e försöket för oss och vet att det finns andra som försökt bra mycket längre än oss. Men jag bryter ihop typ varje gång mensen kommer och börjar undra var som är fel på mig. Ser att var och varannan blir gravid i ens närhet och det tar så hårt när ens egen längtan är så stor. Hur gör ni andra för att bara bita ihop och kämpa vidare?
Ge mig all pepp ni kan!
Är ett försök efter dig och vet ju lite hur det känns. Jag har inga tips på hur man kan lindra oron och sorgen över de uteblivna plussen dock. Tror det är viktigt att tillåta sig att bli ledsen och försöka att inte tänka att andra har det värre för detta handlar ju faktiskt om dig och din partner och era känslor. Bara ni kan känna och reagera just så som ni gör och det är okej! Det ÄR ju jobbigt när det man kommer över 6-månadersgränsen. Det är ju då man börjar fundera på om det nånsin blir något.
Jag har känt lite "jaha, händer det inte inom ett halvår kommer det ta lång tid", att antingen går det direkt eller inte alls liksom, även fast jag vet att det faktiskt inte stämmer. Man får ta sig igenom mensen och unna sig själv lite för att trösta sig och sen försöka rycka upp sig efter mensen och ta nya tag. Jag ger mig själv mensen att deppa på men för att inte gräva ner mig så tvingar jag upp mig själv efter det.
Litar verkligen inte på att jag skulle kunna få plus denna gången heller, och om jag inte får plus så är du mer än välkommen att höra av dig om du vill prata med en på ungefär samma försökstid (förstår om du inte vill prata med de som plussat). Stor kram på dig! Snart är det vår tur :)