Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

För oss med BIM i april 2017

Hej gänget. Jag har äl idag enligt både min app och äl-tester. Så har bim den 16 april.

Lite roligt att jag räknade ut bf utifrån senaste mensen på en app, och det blev den 24 december.. Så vi får väl hoppas på en bra julklapp! ;) Det skulle också vara väldigt fint om det blev en decemberbebis, för då är det nästan exakt på dagen ett år efter att jag opererades för utomkveds, skulle kännas fint om det blev en bebis kring den tiden. Hjärta

• Starlights

Prickade in sex exakt på dagen med ägglossning, men inte någon dag innan. Skulle ni försöka få till det någon dag efter äl också, eller räcker det när man vet att man prickade just på äl? :) Är så sliten och trött just nu, orken tryter lite.. ;p

• Starlights

Alltså jag har redan börjat få ömma bröst, men är bara på äl+3...? Antagligen så har jag väl ovanligt tidiga mens/pms känningar redan. För även om vi skulle lyckas denna månad så har ju inte ens ägget hunnit fästa än liksom? Sjukt konstigt i alla fall...

• Starlights

Jag har så ömma bröst, men är bara på äl+6. Brukar ofta få ömma bröst innan mens, men det är ju minst 8 dagar kvar innan bim, så lite ovanligt tidigt. Men jag kanske har räknat fel, så mensen kommer tidigare. Åh, pendlar bara mellan förhoppningar och misströstan hela tiden. Vill sååå gärna lyckas nu!!!

• Starlights
    Milou3 skrev 2017-04-08 20:46:21 följande:
    Jag hade lätt kunnat haft sex 2 ggr per dag om det hade gynnat bebisverkstan, men sambon pallar inte mer än varannan dag och blir det jobbhets eller annat så blir det inte mer än var tredje dag. Oavsett när äl är.

Och han får dessvärre lite prestationsångest om jag nämner att äl är även om han väääldigt gärna vill få till en bebis.

Så jag har koll på äl i smyg med äl-stickor, tar sen initiativet till sex samma kväll som första glada gubben på stickan dyker upp och har vi tur kör vi en runda till 2 dagar efter. Vill inte hamna i att tvinga fram sex när sambon är mer måtttlig i sitt sexintresse.

Det ska vara lustfyllt för båda.

Sist fick vi bara till det 1 gång 4 dagar innan äl vilket resulterade i mens nyss. Denna cykel hoppas jag på fler sexmöjligheter. Har precis börjat med Rosenrot och det sägs ju öka lusten så mitt "meränmåttligasexintresse" kanske ökar och det ska bli intressant hur min måttliga sambo fixar det ;)
    Min sambo får också prestationsångest, så vi kom överens om att jag inte nämner när äl närmar sig. Men jag är också ganska måttlig i mitt sexintresse, så han märker ju ändå när jag tar initiativ.
    Den här gången hade vi sex samma dag som ägglossning endast, ingen dag innan eftersom sambon var bortrest då. Men vi lyckades ju i alla fall pricka in den mest fertila dagen så håller tummarna. bim söndag nästa vecka. :)
  • Starlights
    Milou3 skrev 2017-04-08 21:53:41 följande:
    Ja viktigast är om man prickar in en dag nära äl, typ dagen innan!

Jag har aldrig haft jättemycket sex under äl de gånger jag blivit gravid förr. Varit gravid 8 ggr.

Så länge det blir 1-2 ggr dagarna runt äl har det funkat.

Men om man inte vet exakt när äl är blir det ju bättre om man har det ofta :)

Känner du att det "tog"?

Den känslan har jag fått förr. Typ, nu blev jag gravid :) och det har alltid stämt:)

Nej har ingen sån känsla. Har "typ" varit gravid en gång tidigare, och då kände jag som du: "nu måste jag vara gravid!". Men tyvärr vad det ett utomkveds. Så nu har jag en äggledare mindre också, vilket såklart gör det ännu lite svårare. :/

Men försöker att inte tänka på det så mycket (är ju svårt, ändå hänger man här inne på familjeliv hela tiden, haha). Siktar på maj månad annars och en tidig 2018-bebis. :)

• Starlights
    Rosenblad skrev 2017-04-09 21:03:51 följande:

Hoppar in här, försökt i ca två år och vi väntar just nu på om våran andra inseminering gav resultat! (Med min mans spermier då). Funkar inte detta går vi vidare till ivf. Är idag på äl +6, och har haft som mensvärk konstant sen äl, minns att jag hade det vid förra inseminationen också men den släppte efter ca tre dagar. Nu har jag även jätte ömma bröst, jätte tydliga blodådror och de är väldigt svullna. Återstår att se om detta blir något eller inte, hade väldigt gärna velat få en bebis i julklapp eller tidigt 2018 (beräknat BIM enligt sidor blir 24 December men man går ju ofta över tiden och endast en vecka från årsskifte). Vilket det än hade blivit så hade de varit underbart, bara jag kan bli gravid någon gång!!!

Håller tummarna för er! Skrattande
  • Starlights
    Charlizee skrev 2017-04-10 19:09:55 följande:

Någon med BIM runt 18/4 eller är runt ÄL+ 6-8 som har några symptom? Jag känner typ ingenting...

eller känner jag efter väldigt noga så har jag kanske lite dov molvärk, lite "tunga" bröst och lite mer trött än vanligt, sistnämnda kan dock bero på att jag jobbat mer än vanligt på sistone... de två första symptomen har jag känt senaste tre månaderna så räknar de knappt.

Jag är på äl+8 och det enda jag känner är ömma bröst. Men det har jag alltid mellan äl och mens, så det kan lika gärna vara ett tecken på att mensen är påväg. Så vet inte vad jag ska tro. 
  • Starlights
    Charlizee skrev 2017-04-10 19:47:07 följande:

Samma här, suck!! När tänkte du testa? Förbereder mig för nya tag i Maj

Och bara för att jag nyss skrev att jag har noll symtom så fick jag nu ikväll lite stick och ilningar långt ner i magen. :O Men man kanske överanslyserar allt och letar efter symtom.

Jag hade tänkt vänta med att testa till fredag, då är jag på äl+12 och bim-2. Men vet inte om jag kan hålla mig till dess.

Själv då?
  • Starlights

Svar till alla andra som också testat lite tidigt idag. Jag gjorde också ett test i morse, kunde bara inte hålla mig. Är på äl+10 och bim -3 eller -4. Det var såklart negativt.. Meeen en liten del av mig fortsätter ju hoppas att det är för tidigt och att det KAN bli ett plus senare.. När tycker ni att jag ska testa igen?

Men jag har inte så mycket till symtom som talar för graviditet heller.. Riktigt ömma bröst, men det har jag alltid mellan äl och bim. Lite uppblåst mage, men det kan ju lika gärna varit något jag ätit. Annars känns kroppen helt normal.

Är jag på jobbet så är det absolut inget jag går och tänker på. Men så fort jag kommer hem så kommer tankarna tillbaka. Bara hoppas hoppas att det nån gång ska bli ett plus!!

• Starlights

Och stort grattis till alla som plussat!!! Skrattande

• Starlights

Ååh så långsamt tiden går. Zzzzzz...

• Starlights

Fan. Rosa på pappret.. Har legat i sängen och lipat i en timme nu.. Så många fina plus i den här tråden nu. Men varför är det aldrig vår tur??

Är på Äl+11 och bim-2 eller -3... tror knappast det är en nidblödning nu, snarare spottings innan mensen.. Om mensen skulle komma i morgon istället så skulle jag dessutom ha ganska kort lutealfas, vilket ju inte gör det lättare.

Och nästa äl kommer vi vara bortresta och bo tillsammans med andra i en stuga hela helgen, så vi kommer inte kunna pricka in äl den helgen.. brukar ha rätt regelbunden cykel, så vet att jag kommer ha äl just då...

• Starlights
    orzia1 skrev 2017-04-13 22:42:45 följande:

Nej vad tråkigt, har ni försökt länge?

Vet inte hur och vad ni ska göra när ni är iväg,men ni kanske kan få till det diskret på morgonen innan de vaknar, eller när de är i affären eller nått? Eller ni kommer umgås 100% med de?  Men är det bra en helg så kan ni ha sex tidigt fredg innan ni åker, sen söndag kväll när ni är hemma igen *skickar över lite pepp*

Vi har försökt i 8 månader, maj blir 9onde. Fick utomkveds i december, skulle haft bf i juli.. Så om vi inte har lyckats innan juli kommer det bli enormt jobbigt.. :/ 

Ja jag vet inte, får väl försöka nåt sånt. Men mannen får ju lite prestationsångest ibland när vi "måste" ligga, så blir ju ännu mer press på honom i sådana situationer.
  • Starlights
    Anonym (-) skrev 2017-04-16 16:07:49 följande:

Hade bim igår, testade då och idag, visade negativt (och några dagar innan för jag har kännt mensvärk i 2 veckor nu utan blod) har känt värk från vänstra äggstocken, ländryggen och runt magen. Tror ni det är graviditet eller nån jävla cancer, cellförändringar eller nåt med äggstocken? Att ha mensvärk i 2 veckor utan blod så man inte kan röra sig ibland är väl inte jätte normalt?

Kan ju vara utomkvedshavandeskap om du har värk just från ena sidan/äggstocken. Kolla upp i tid så du inte får en äggledare som spricker!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017