• Mirs115

För oss med BIM i april 2017

Hej alla!

Hoppar in här om det går bra. Idag startade jag och maken bebisverkstaden för bebis nummer 2. Har en dotter på 13 månader hemma (en sk "hoppsan").

Har väldigt oregelbunden mens och inte ägglossning särskilt ofta verkar det som. Har tempat i 3 månader och haft ÄL 1 gång (februari, dock ej bebisförsök den gången). När jag har cykler utan ägglossning blöder jag lite hipp som happ med spottings här och där och har "mens" men inte lika riklig som efter riktig ÄL. Har inte PCO eller något annat vad gyn kunnat se. Någon som känner igen sig eller hört något liknande?

Ingen aning om varken ÄL eller BIM pga detta men hoppas på både och denna månaden

• Mirs115
    Anonym (hejaheja) skrev 2017-04-05 23:44:16 följande:

Låter precis som om det vore jag som skrivit det där!! Min ägglossning har dock blivit mer regelbunden och kommit "varje" månad nu på senare dagar, men för cirka ett år sedan hade jag precis som du i cirka 3 månader i följd! :)

Jaså, intressant! "Skönt" att höra att man inte är ensam. Vet du vad det berodde på? Eller gjorde du något speciellt för att det skulle bli bättre?

Har haft såhär i perioder sen flera år tillbaka. Har gissat på hormonell obalans, men det är bara min egen gissning
  • Mirs115
    Emmie79 skrev 2017-04-06 07:00:07 följande:

Här är bilden om någon vill analysera.

Tycker mig också se ett streck. Håller tummarna att det blir starkare
  • Mirs115
    Emmie79 skrev 2017-04-06 20:13:51 följande:

Ska testa i morgon bitti med CB digital. Är så himla nervös!!

Förstår det! Lycka till, hoppas det kommer positiva nyheter imorgon från dig
  • Mirs115
    Anonym (hejaheja) skrev 2017-04-06 20:55:44 följande:

Nej, jag minns att det tog några månader och att jag tänkte att "usch, jag gör vad som helst för att det ska släppa!". Och sedan blev det helt oväntat bra av sig självt. Och jag gjorde faktiskt ingenting åt det

Hörde av en BM senare att det inte alls va konstigt utan att det kan hända alla, men att det ofta brukar komma igång efter någon månad igen sen

Hormonell obalans är jag övertygad om att det var! Jag själv hade problem med min hy den här perioden och en mängd andra saker som kändes kopplade till hormonerna. Slutade helt tvärt av sig självt iaf

Skönt att det har ordnat upp sig för dig!

I februari när allt var i sin ordning kände jag stor skillnad i kroppen på många olika vis, så jag är också ganska övertygad om obalansen. Hoppas det ordnar sig för mig också snart

Hur länge har ni försökt nu? Har ni några barn sen tidigare?
  • Mirs115
    Emmie79 skrev 2017-04-07 06:36:46 följande:

Orkade inte hålla på och tolka streck som knappt syntes så jag köpte ett digitalt test och det blev positivt! Står "Gravid 1-2" (men jag borde vara i vecka 5).

(Bim+5 eller Bim+1 beroende på hur man räknar.)

Kan knappt tro att det är sant. Testade ju negativt hos gyn i måndags och pyttepyttesvagt plus (som blev starkare efter några timmar) igår. Så ni som testar negativt, fortsätt testa om inte mensen kommer!

Men ja!! Vad kul, grattis!
  • Mirs115
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-11 15:09:26 följande:

Mitt cb från morgonen ÄR BLÅTT. Kollade inte så noga i morse det var ganska dovt lyse på toan.

Tog ett Lloyds Early preg-test med på EM urin.

Här är båda testen nu.

Det syns mycket mycket mer i verkligheten.

Vågar nästan börja hoppas nu!

Håller tummarna. Ser positivt ut när har du BIM?
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017