• Hansson88

För oss med BIM i april 2017

Hej!

Tänkte presentera mig.

Anna heter jag. 28 år. Här en son på 7 månader. Vi försöker nu få till 1 nr 2.

Har beställt hem ägglossningstester. Förra graviditeten fick vi till genom att tempa i kombo med Äl -tester. Nu blir det bara äl-tester eftersom sonen fortfarande vaknar en gång om natten.

Vi är inne på andra försöket och jag har bim den 26/4. Heja Heja!

Hur mår ni tjejer?

• Hansson88
    jhk88 skrev 2017-04-03 13:11:22 följande:

Välkommen hit! :) Hoppas det tar sig snart för er! <3

Här är det sådär, fick missfall i fredags och mår idag sjit. Det går i vågor, ena stunden är jag rätt uppåt och sedan åker jag ner som en sten. Idag känns det hopplöst att få till en liten trea :(

Tack!

Åh nej! Fick själv ett missfall innan förra graviditeten. Jag förstår dina svängningar. Jag hoppas ni snart får till det igen och att ni får behålla ert lilla frö.

Jag slutade blöda efter en vecka och kunde börja försöka direkt igen. Blev då gravid med en mens emellan.

Hoppas det tar sig fort!

Hur länge hade ni försökt innan?
  • Hansson88
    Cykeltjejen skrev 2017-04-04 09:19:23 följande:

Bilden blev ju inte bra alls haha!

Åh! Grattis!!!!!
  • Hansson88

Jag känner igen era tankar kring att det måste hända nu nu nu. Jag var precis likadan förra gången vi hade en mission att bli gravida. Jag satt i bim-trådar, Facebook, kollade mitt sekret, tempade, ägglossningstest på jobbet, kände på livmoderhalstappen, allt allt allt. Hela tiden! Minns att jag kom försent en gång till överlämningen för att jag gjorde en liten gynundersökning på mig själv. Hahahaha!! Eftersom jag är chef så blev jag aldrig ifrågasatt. Hehe.

Det tar upp alla tankar man har. Man blir besatt!

Denna gången lovade jag mig själv att inte bli besatt och att testa med äl-tester med måtta. Gjorde av med typ 5 tester igår och då ska jag inte ens ha ägglossning denna veckan. Puh.

Inte nog med att man blir besatt, det är dyrt med alla dessa tester. Förra gången spenerade jag säkert ett par tre tusen på detta.

Självklart har jag glömt när det är bäst att testa under dygnet men minns att morgonurinen ska man inte testa med, men det har jag redan gjort idag. Det går bra Nu! Haha

• Hansson88
    Hedblomster skrev 2017-04-05 08:59:37 följande:

Hahaha! :D

Såhär var det när min syster blev gravid: Hon och hennes man bestämde att dom ville ha barn. Hon googlade inget, hade noll koll på ägglossningen, visste inte ens hur ägglossning fungerar eller när man är fertil eller nånting. Trodde i princip att man kan bli gravid när som helst. Blev gravid efter 1,5-2 månader från att dom slutade skydda sig.... Lite avis på att det gick så enkelt och på att hon var så avslappnad i det ;)

Åh. Jag vill också vara avslappnad, men hur kan man vara det? Jag försöker ta det med ro (jag ljuger).. Nu ska jag göra ett äl-test
  • Hansson88
    Vilgot o Lillpyret skrev 2017-04-05 09:34:52 följande:

Jag ser ett streck! Men en fundering, sitter det på rätt plats? Om det gör det så är det ju positivt!

Jag ser också ett sträck men inte där sträcket brukar vara....
  • Hansson88
    Emmie79 skrev 2017-04-06 07:00:07 följande:

Här är bilden om någon vill analysera.

Jag ser ett streck. Grattis!
  • Hansson88
    jhk88 skrev 2017-04-08 13:59:16 följande:

Finns det fler här som väntar på ÄL? :)

Jag väntar också på ÄL.

Jag har ÄL på onsdag enligt appen. Fick har jag inte fått positivt på några Äl-tester. Hade möjligtvis en stegring tsm äggviteflytning i Torsdags men efter set har testen blivit svagare.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017