• elinos01

För oss med BIM i april 2017

Hej gänget! Alltså jag plussade idag. Efter ett år och två missfall (senaste i februari) så plussade jag. Fattar inte riktigt vad som hände imorse alltså. Så sjukt att jag är gravid! Jag har hängt lite sporadiskt här och undrar om någon mer plussat än och om vi har någon Facebook grupp med BF December?

• elinos01

Jag kan göra en grupp om ni vill?

Och TACK! Jag håller tummarna så himla hårt både för oss nu och ALLA ser.

• elinos01
    Jooosen skrev 2017-04-03 07:16:21 följande:

Grattis!! Hade Du några symtom om man får fråga?

Jag har vart ganska känslig, trött och liite ont i brösten. Men annars inget nämnvärt. Lite metallsmak i munnen två gånger också och molvärk. Jag har verkligen lärt mig efter alla månader och två graviditeter (som slutade i missfall) att det kan vara precis olika
  • elinos01
    Emmie79 skrev 2017-04-03 07:54:10 följande:

Sitter nu hos gynekologen pga svåra pms-symptom och kraftig mens förra månaden. Samtidigt så har jag fortfarande inte fått mens denna månad men vet ju inte om jag är på Bim+2 eller Bim-4... Så frustrerande! Kan jag testa? Ska jag be gyn ta blodprov?

Be gyn ta ett blodprov eller ett test. Eller så köper du ett testa tidigt test. Ibland visar inte vanliga test innan BIM Lycka till!!
  • elinos01
    Jooosen skrev 2017-04-03 07:42:47 följande:

Okej! Håller tummarna nu då!! Ja ska ha mens im sex dagar. Har lite ont i brösten men kan ju lika gärna vara inför mens ... :/

Jag hade inte några speciella känningar så tidigt den här gången. Möjligen liite tröttare än vanligt. Men annars inte. Så hoppet är inte ute
  • elinos01
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 08:47:24 följande:

Godmorgon på er!

Jag hade bim 1/4 och hade laddat upp med värktabletter och tamponger. Nu ligger jag fortfarande här och väntar, men ingen mens ännu. Tog två test imorse, men tycker de verkar otydliga. Kan någon av er tyda dom?

Kan tillägga att jag vart gravid förra året med fick missfall i december.. och efter det så har vi försökt på nytt

GRATTIS! Solklara plus vill du hänga i vår FB-grupp?
  • elinos01
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 09:23:33 följande:

Vågar väl mig på ett litet tack! ja men gärna!

Jag skickar ett meddelade till dig!
  • elinos01
    Anonym (Cc) skrev 2017-04-03 10:23:41 följande:

Usch det är jobbigt nu:( Inga symptom o tror absolut mensen kommer på torsdag. Jag kan inte bli gravid helt enkelt, är för gammal o har inga bra ägg kvar. Får inte göra ivf o osäker om jag vill göra ÄD o runt omkring blir alla gravida känns det som, även de som inte vill...orättvist

Hur blir man glad?

Grattis till er som plussat

Jag förstår verkligen hur det känns. Vi har försökt ett år nu (med två misssfall under året) och alla i min närhet har blivit gravida. Helt oproblematiskt och allt har gått toppen för dom. Det som kändes skönt för mig var när en vän sa "Du kan vara glad

För deras skull med ledsen för din egen. Det är helt okej". För det ÄR så jäkla skitjobbigt. Och orättvist. Jag vet inte hur kag blev glad varje månad efter mensen. Men på något sätt blev jag det. Livet gick liksom vidare. Man räknade ner till nästa ÄL och sen till BIM. Människan är en överlevare. Men det är väldigt jobbigt mellan varven.
  • elinos01
    Anonym (Väntar) skrev 2017-04-03 11:30:52 följande:

Hej, ngn vänlig själ som kan tolka?

Jag tycker det ser positivt ut! hade nog köpt ett digitalt iallafall, eller testat igen imorgon. Men jag tror inte det där är ett spökstreck. För gärna med till vår Facebook grupp "BF December 2017"
  • elinos01
    Nykär15 skrev 2017-04-03 10:35:50 följande:

Alltid sååå oroligt i början...vill bara förbi BIM. Två dagar till, tar digitalt på onsdag, sen är det färdigtestat.

Stegringen känns iaf ok hittills vilket känns lite lugnande, en dag i taget...

Men grattis! Jättefin stegring. Jag har bestämt att jag får testa det sista testat jag har hemma. Sen får jag sluta Kom gärna in i vår Facebook grupp sen om du vill. Men någon av oss som redan är medlemmar måste lägga till eftersom den är dold
  • elinos01
    jhk88 skrev 2017-04-03 13:43:08 följande:

Det är så påfrestande. jag var så uppåt igår och redo för att försöka igen. Idag är jag så nere och känner en stor hopplöshet. Jag vill inget annat än att skaffa en trea och när jag väl blir gravid med trean så får jag missfall :( Sååå jävla orättvist!

Fy va tungt. Ja har haft två missfall på rad så har helt enkelt bestämt mig för att det går bra den här gången. Men hopplösheten när det inte gör det är verkligen hemsk.
  • elinos01
    kabe1211 skrev 2017-04-03 13:44:18 följande:

Är detta positivt eller inte? ????

Jag är ny i allt detta med tester! Andra försöket med första barnet, bim 20/4.

Skulle säga att det till höger är positivt ????
  • elinos01
    Cykeltjejen skrev 2017-04-04 09:19:23 följande:

Bilden blev ju inte bra alls haha!

Grattis!!
  • elinos01
    Cykeltjejen skrev 2017-04-04 09:19:23 följande:

Bilden blev ju inte bra alls haha!

Följ med in i vår facebookgrupp om du vill
  • elinos01
    Cykeltjejen skrev 2017-04-04 13:22:06 följande:

Vad heter den?:)

Den är dold, så det går inte söka på den. Men jag kan lägga till dig om du vill?
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017