Inlägg från: mickipicki |Visa alla inlägg
  • mickipicki

För oss med BIM i april 2017

Halloj!
    Jag hoppar in här. Borde ha bim på lördag (1/4) med tanke när jag tror ÄL var (har ÄL-värk och kör med teststickor). Detta innebär att min cykel denna mån är 30 dagar (2 dagar längre än normalt).

Har bestämt mig för att inte analysera några symptom och inte ta några grav test. Dock har jag inga symptom öht än så länge haha.

Har barn född 09 (annan pappa). Detta är försök nr 3 med min man.

• mickipicki

Häpp, nu har jag mensvärk, ömma bröst o hela menspaketet. Imorgon får jag mens. Blev inget denna gång heller. Tappat allt hopp o får hoppas på bättre lycka i maj!

• mickipicki
    Maria25 skrev 2017-04-01 10:54:13 följande:

Någon här som använder NC/tempar?

Har de senaste dagarna haft äl-känningar och nästan(!) positiva tester. Så var säker på att tempen skulle fortsätta hållas hög nu så äl kunde sättas ut. Men istället sjunker den mer än någonsin ungefär. Någon som varit med om det/vet vad det kan bero på? Har inte gjort något annorlunda från andra dagar...

Jag har tempat och fattar nada. Tempen gick upp vid ÄL och ner vid mens men går upp o ner som den vill. Idag mensdag 2 o högsta tempen.
  • mickipicki

Hej! Jag återuppstår i gruppen. Hade bim 1/4 (och fick mens 31/3) och skulle hoppa över april och sikta på bim i maj nästa ggn pga familjeresa i april men nu verkar det som ÄL kommer att ske dagen vi åker så vi gör ett halvhjärtat försök i april också. Bim 27/4. Det blir försök nr 4, andra barnet (med annan pappa). Pepp pepp!

• mickipicki
    Essie32 skrev 2017-04-04 11:07:05 följande:

Jag är på cd 12 idag. Igår gjorde jag vul och jag hade 3 ägg på g (14mm, 16,5mm och 20.3). Den ena äggblåsan var dominant, 20,3 mm så skulle ägglossa närsomhelst! Fick Ovitrelle spruta för att ta idag på morgonen (tog vid 8 tiden) då äggblåsan borde vara tillräckligt mogen, ca 22mm. Jag hade ingen äl förra månaden så vi ville säkra upp det verkligen släppen.
    Jag är som sagt på cd 12 och igår hade jag en temp dip (brukar ha det innan äl) och äl flytningar sedan 4 dagar så tidig äl ! Tog Letrozole dubbeldos denna gång så det har nog stimulerat mig bra och får lite tidigare äl.
    Antar att äl sker senast imorgon, sen väntan till BIM 17/4
    Jag har stora förhoppningar denna månad, hade bea äggblåsor+ slemhinnan, fick Ovitrelle och vi tajmar sex bra sedan i söndags. Dessutom gjorde jag äggledarspolning i torsdags (hade mkt bra passage) och doktor sa att de 3 första månaderna efter spolning har de flesta 30% större chans att lyckas <3 hoppas på en 2017 bebis och håller tummarna för er som inte plussat än <3

Jag gjorde spolning ör några veckor sen (om de räknas som spolning? Skulle kolla om livmoder o äggledare var täppta pga tidiga snitt med efterföljande infektion. Spolade med 4 ml nacl). Allt såg bra ut men inte fan blev jag gravid efter det haha. Hoppas att nästa tar sig även om vi ev inte kommer pricka ÄL pga familjeresa.
  • mickipicki
    Anonym (Besatt) skrev 2017-04-04 15:22:08 följande:
    Tack för era svar (även BIMerskan och Milou3)! Haha åh, ni anar inte hur skönt att höra att fler funkar precis som jag. De flesta vet ju inte om att vi hoppas på graviditet, så är svårt att lufta sina funderingar i fikarummet liksom ;) det blir lätt ensamt med alla tankar i huvudet. Min man är väldigt stöttande och ser fram emot en graviditet, men han är liksom inte lika besatt och har inga problem med att koncentrera sig på jobbet, så jag upplever att han inte förstår fullt ut även om han försöker. Han har dessutom ingen kvinnokropp och därmed inga symptom att leta efter och analysera. 

Bra idé med sidoprojekt! Bara det att jag relaterar alla mina projekt till graviditeten. Typ "Träna? Ja, bra att vara i form inför graviditeten!", "Göra långkok? Ja, bra att äta rätt nu i början av graviditeten!", "Inredningsprojekt? Hmm ja, dags att börja tänka på babysäng!" eller "Planera semestern? Hmm vågar jag åka utomlands som gravid eller ska vi vara på landet?". Hahaha såå hopplös... Får komma på någon ny hobby som ABSOLUT INTE kan kopplas till graviditet ;)
    Precis likadan. Jag "lever" inte. Allt handlar om att få till en graviditet. Detta är försök nr 4 och det blir ju värre och värre. Jag kommer få en psykos snart! Har redan diagnotiserat mig själv som steril och börjat kolla på adoption. Min sambo tycker nog att jag är helt sjuk i huvudet. Vilket jag nog är. TÄNKER INTE PÅ NÅGOT ANNAT.
  • mickipicki
    Snultan skrev 2017-04-07 08:55:26 följande:
    Kul men samtidigt tråkigt att se er från mars tråden här :P men bättre lycka denna gång tycker jag! Vilken bra inställning du har, tror det är jätteviktigt. Kroppen känner såå av när man stressar med detta..

Faktiskt så ska jag inte testa alls. Jag åker till min familj i sthlm över påsk o veckan efter det när jag har bim o då tänker jag inte yttra ett knyst om detta för dem haha. Testar när jag kommer hem om jag inte fått mens innan dess :) rätt skönt ändå, ingen press.

Hur tänker du göra?
    Matheus 131002!
    Vi har "tyvärr" setts förr i en annan tråd.

Vi tar det lugnt denna ggn då vi är bortresta med familj (o bor alla i samma rum) under ÄL o satsar stenhårt på maj. Kan i april bara få till det 1-2 dagar innan ÄL.
  • mickipicki
    Starlights skrev 2017-04-13 22:25:35 följande:

Fan. Rosa på pappret.. Har legat i sängen och lipat i en timme nu.. Så många fina plus i den här tråden nu. Men varför är det aldrig vår tur??

Är på Äl+11 och bim-2 eller -3... tror knappast det är en nidblödning nu, snarare spottings innan mensen.. Om mensen skulle komma i morgon istället så skulle jag dessutom ha ganska kort lutealfas, vilket ju inte gör det lättare.

Och nästa äl kommer vi vara bortresta och bo tillsammans med andra i en stuga hela helgen, så vi kommer inte kunna pricka in äl den helgen.. brukar ha rätt regelbunden cykel, så vet att jag kommer ha äl just då...

I i exakt samma situation som du kommer vara i nästa ÄL. Vi löste det! Knäpptyst o dött men för dyrbart att missa :)
    Go for it!
  • mickipicki

Vi är som sagt bortresta och bor i stuga med massa andra. Trodde vi kunde smyga o få till en omgång på ÄL-dagen iaf men gick inte. Har därför bara fått till det innan resan vilket var två dagar innan ÄL så denna cykel finns inget hopp alls (om det ej sker ett mirakel) så får göra allt rätt i maj. Men är så jävla besviken! En ÄL är för värdefullt att missa. Så fruktansvärt ledsamt och irriterande.

Snart ger jag upp detta! Inget är roligt och hoppet borta. Och jag är sjukt stressad och sur.

• mickipicki
    Fröfröken skrev 2017-04-22 17:16:11 följande:

Har bara ondare o ondare i brösten o det brukar jag aldrig ha o detta från 8-9 dar innan bim, som är på fredag! Hoppet tänds, hjärnspöken eller ej ..!

Har du bim 28/4?
  • mickipicki
    Mila3 skrev 2017-04-24 22:25:27 följande:

BIM+1 och tog detta testet ikväll. Hade en rosaktig flytning i lördags som jag trodde var början på mensen men sen försvann det efter några timmar. efter det har jag inte haft några tecken på mens. tog testet i kväll, ca två timmar efter att jag hade varit på toaletten gången innan. Vad tror ni? Hjärnspöken? 

Jag ser aldrig något när alla andra ser men här ser jag! Stort grattis!
  • mickipicki

Hej!

Jag är den negativa som inte fick till det denna månad pga familjeresa och tänkte lägga allt krut på maj. Igår (ÄL + 10) tog jag ett ÄL test (vågade inte testa grav) och det blev positivt. Då började jag få hopp. Imorse tog jag tidigt grav test, vanligt gravtest och clearblue göra test och alla var klockrent positiva! Helt sjukt! Ett mirakel att det blev denna månad.
    Jag har mensvärk o ömma bröst PRECIS som vanligt innan mens. Enda skillnaden är att jag har varit yr i flera dagar (trodde det var mina glasögon först) och att jag bara vill gå hem och sova och spy.

• mickipicki
    Nr3sladdis skrev 2017-05-11 12:05:50 följande:

Någon härinne som vet vad som hände med tråden BF januari 2018?
    Är den bortplockad? varför?

Märkte också det. Andra ggn! Konstigt
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017