Anonym (Besatt) skrev 2017-04-04 15:22:08 följande:
Tack för era svar (även BIMerskan och Milou3)! Haha åh, ni anar inte hur skönt att höra att fler funkar precis som jag. De flesta vet ju inte om att vi hoppas på graviditet, så är svårt att lufta sina funderingar i fikarummet liksom ;) det blir lätt ensamt med alla tankar i huvudet. Min man är väldigt stöttande och ser fram emot en graviditet, men han är liksom inte lika besatt och har inga problem med att koncentrera sig på jobbet, så jag upplever att han inte förstår fullt ut även om han försöker. Han har dessutom ingen kvinnokropp och därmed inga symptom att leta efter och analysera.
Bra idé med sidoprojekt! Bara det att jag relaterar alla mina projekt till graviditeten. Typ "Träna? Ja, bra att vara i form inför graviditeten!", "Göra långkok? Ja, bra att äta rätt nu i början av graviditeten!", "Inredningsprojekt? Hmm ja, dags att börja tänka på babysäng!" eller "Planera semestern? Hmm vågar jag åka utomlands som gravid eller ska vi vara på landet?". Hahaha såå hopplös... Får komma på någon ny hobby som ABSOLUT INTE kan kopplas till graviditet ;)
Precis likadan. Jag "lever" inte. Allt handlar om att få till en graviditet. Detta är försök nr 4 och det blir ju värre och värre. Jag kommer få en psykos snart! Har redan diagnotiserat mig själv som steril och börjat kolla på adoption. Min sambo tycker nog att jag är helt sjuk i huvudet. Vilket jag nog är. TÄNKER INTE PÅ NÅGOT ANNAT.