• oONinniOo

För oss med BIM i april 2017

Hoppar in här från Mars-tråden. Min mens kom idag, så de jättesvaga testen var nog bara spökstreck. Troligen BIM runt 22-24 april och ÄL gissningsvis runt 10 april. Tänkte prova och tempa denna cykel och se hur det går. Får tyvärr sällan sova 5 timmar sammanhängande, men provar ändå. Tempade under flera månader när vi försökte med sonen.

• oONinniOo
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:
    För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia Hjärta 
    Stort grattis!!
  • oONinniOo
    Anonym (Selmis15) skrev 2017-03-31 17:16:17 följande:

Hoppar in en runda i tråden här. Har bim runt 10/4 om jag inte har helt fel för mig.

Jag och min sambo har "försökt" (händer det så händer det typ, men nu har vi börjat längta) bli med barn i 1,5 år och ingenting har hänt. Igår började vi en utredning och idag fick jag träffa gyn för att göra ultraljud på livmodern och kolla mina ägg. Allt såg bra ut och gynekologen skickade hem mig med Letrozole som jag ska ta och därefter är dags för återbesök den 19/4. Då ska jag göra passagekontroll för att se så det inte är några hinder i äggledarna. Är det inga konstigheter så går vi vidare till nästa steg i processen.

Men till frågan, är det någon som har någon erfarenhet av Letrozole? Eller spolning av äggledarna? Låt mig veta! Jag går med spänning och nervositet över vad som komma skall så och vill gärna höra era erfarenheter :)

Har ingen erfarenhet av Letrozole, men har däremot gjort en äggledarspolning. Kändes knappt något alls, inte ens en lätt mensvärksliknande känsla, som man kan få. Samma cykel som den gjordes fick vi äntligen ett plus (hade försökt i nästan 1½ år). Glad
  • oONinniOo

Sen jag plockade ur spiralen i januari har min lutealfas varit kortare än den brukar vara. I normala fall har jag 14-15 dagar, men nu har den varit 11 resp 12 dagar.. Cykeln är också kortare, från 32 dagar till 26-28 dagar. Få se om det rättar till sig av sig självt, eller om jag kommer få försöka hjälpa det på traven sen.

• oONinniOo
    Cykeltjejen skrev 2017-04-02 08:56:43 följande:

Jag har plussat i förrgår så jag måste ha räknat fel på både ÄL och BIM :)

Grattis!
  • oONinniOo
    jhk88 skrev 2017-04-08 13:59:16 följande:

Finns det fler här som väntar på ÄL? :)

*vinkar*
    Fick en tempdipp imorse och har även en kraftigare molvärk, så ägglossningen är på gång.
  • oONinniOo
    FridaB92 skrev 2017-04-08 19:09:39 följande:
    Hur tänker du och ni andra kring sex runt ÄL? :) försöker ni några dagar innan, eller flera dagar i rad eller efter?
    Om vi har möjlighet och vill så har vi sex, annars låter vi bli. Jobbar maken blir det svårt, eftersom han jobbar natt. Sonen vilar så sällan på dagen och maken hinner åka innan sonen somnar för kvällen. Den här gången föll det sig så att det blev 5 & 3 dagar innan ÄL.
  • oONinniOo
    redo83 skrev 2017-04-10 20:01:37 följande:

Någon här med bim 22/4? (Eller egentligen vet jag inte eftersom jag bara hunnit få 1 mens sedan jag slutade med p piller) i vilket fall som helst... Evig jädra väntan!

Nästan, har BIM den 21a. Har dock kortare lutealfas, så är bara på ÄL+3 än så länge..
  • oONinniOo
    Isathe skrev 2017-04-11 07:52:54 följande:

Då ligger vi lika. Jag hade ägglossning i lördags så är också på äl+3. Räknar man BIM som dagen då mensen ska komma eller dagen efter? Jag ska ha mens 20/4 eller 21/4 inte helt hundra på vilken dag.

BIM är dagen som mensen ska komma, som vi ju inte hoppas kommer. Har du också kort lutealfas? Tänkte eftersom vi hade ÄL samtidigt och verkar ha BIM i princip samtidigt också.
  • oONinniOo
    redo83 skrev 2017-04-11 17:04:42 följande:
    Ah okej. Roligt när folk har samma datum :) känner du nånting eller sitter man bara här å känner efter? Man läser sååååä många trådar så man blir ju hypokondriker tillslut. .
    Nä, inte mer än att jag känner mig varm. Men det är ju pga temperaturhöjningen nu efter ÄL. Och lite öm över höger äggstock. Men även där tror jag det har samband med ÄL som ju nyligen var. Glad
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017