Inlägg från: NilssonLinn |Visa alla inlägg
  • NilssonLinn

För oss med BIM i april 2017

Jag är i min ägglossningperiod just nu och vi hade samlag igår. Kommer väl bli en omgång till ikväll.

Jag har visserligen sagt till min sambo att jag ska försöka slappna av denna månad då vi har försökt i snart ett år, efter ett missfall i somras. Men det är lättare sagt en gjort. Jag känner av min menscykel så väl så varje gång tror jag att det är graviditetstecken.

Denna månad bestämde vi att inte köra med ägglossningsstickor då vi vill ha det så "avslappnat" som möjligt. Men dum som man är räknar jag dagar hit, dagar dit ... jag vill så gärna bli med barn.

Håller tummarna på ett plus denna gång.

Håller även tummarna för er alla andra här ??

• NilssonLinn

jag sätter in mig på listan också, dock blir det två på samma datum då. :)

BIM LISTA

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet

1/4: WendelaW 1:a försöket 3:e barnet

2/4:

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4:

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet.

18/4:

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4:

23/4:

24/4:

25/4:

26/4:

27/4:

28/4:

29/4:

30/4:

• NilssonLinn
    Ulrika34 skrev 2017-03-28 08:45:35 följande:

Godmorgon tjejer.

Dag 3 på min blödning och nu ser det ut som en riklig mens, hade jag inte testat positivt tidigt så hade jag aldrig vetat att jag varit gravid, blödningen började samma dag som utsatt mens. Läst lite statistik om att många graviditeter slutar i missfall innan kvinnan upptäcker att hon är gravid  Nu skrev jag in mig på BIM listan iallafall, får se om jag får någon ägglossning denna månad, tänkte testa med CB digital för att hålla koll. För många år sedan fick jag missfall och 4 veckor efter missfallet blev jag gravid igen med mitt 3:e barn så hopp finns. 

Måste fråga, hur ser er resa ut med graviditeter och missfall?

2004- en son

2007- en dotter

2009- ett X

2010- en dotter

2012- en son

2015- missed abortion

2017- tidigt missfall

Jag lider med dig verkligen! Och det är sant det du skriver, att många får missfall utan att ens veta om det. Många tror att det är en sen mens bara. :/

Jag har varit gravid två gånger. Den första fick tyvärr sluta i en abort (drygt två år sedan). Jag och min sambo hade inte varit tillsammans så länge. Det passade helt enkelt inte då och han var inte redo. Inte jag heller nu när jag kan se tillbaka på det.

Men det gjorde ändå så att min "mammaklocka" började ticka ordentligt och jag gick runt och tänkte på barn, graviditet och familjelivet. Detta ledde till att mitt och min sambos sex blev väldigt ansträngt eller vad jag ska säga.

Jag försökte hålla koll på min menscykel, ägglossning osv. Det blev för stelt och min sambo kunde inte prestera under sex, han kom inte med andra ord. Allt blev en ond cirkel.

En dag sa vi att vi skulle försöka slappna av. Jag skulle sluta räkna dagarna och min sambo skulle försöka slappna av under sex. "Händer det, så händer det".

En månad efter var vi med barn. SÅ LYCKLIGA! Men i vecka 9 började jag få så himla ont .. Missfall ...

2015, på våren - abort

2016, på sommaren - missfall

Och här är vi nu. Har inte lyckats bli gravid sedan dess.

Men i förrgår kände jag den kraftigaste ägglossningssmärtan någonsin (tror iallafall att det var det som jag kände), och vi har haft fullbordat sex varje kväll under helgen och igår. Det kanske bådar gott.

Någon annan som känt en riktigt stark ägglossningssmärta?
  • NilssonLinn
    Jooosen skrev 2017-03-28 15:51:33 följande:

Hade igår en riktigt stark ägglossningssmärta. Kändes som stark mensvärk! Ont i brösten oxå som fortsatt hela dagen idag! Sexade i söndags. Hoppas !!!!!

Jag hoppas verkligen för din skull!! :)

Jag fick min ägglossningssmärta strax efter fullbordat samlag. Och är det nu ägglossningen jag kände, vilket jag tror, så var det en riktigt bra tajming. Plus att vi hade samlag dagen därpå.
  • NilssonLinn
    Sebbe skrev 2017-03-28 17:26:21 följande:

Hej! Hoppar gärna också in! 6:e försöket med första barnet. BIM den 11 april.

Börjar bli ledsen på riktigt nu vare gång mensen kommer, alla nära tjejkompisar är gravida så jag är verkligen inte på topp

Skulle behöva lite pepp och stöd så det här blir ju perfekt!

Jag känner med dig. Samma här, alla mina barndomsvänner har barn, ett eller flera. Andra kompisar får en efter graviditetsbesked. Och jag är glad för allas skull, absolut! Men det suger ändå till i magen varje gång någon ny berättar att de väntar barn. För jag skulle ha varit där själv. :/

Btw. Vi har BIM runt samma dag. Vi får hålla tummarna för varandra. :)
  • NilssonLinn
    Sebbe skrev 2017-03-28 20:30:36 följande:

Absolut! Hade varit så skönt att ha någon att bolla med. Hur länge har ni försökt?

Vi fick missfall i somras, och har väl försökt på riktigt sedan dess. Ni då? :)
  • NilssonLinn
    Sebbe skrev 2017-03-29 10:35:24 följande:

Vi har försökt i 6 månader, börjar bli ledsen och frustrerad... vet att det inte är någon idé men vet inte riktigt hur jag ska hålla hoppet uppe. Kämpar med att sluta röka också. Känner att alla man vill vända sig till bara skriker MEN SLAPPNA AVVVVV!!! I ansiktet på en... vilket inte riktigt hjälper...

Hur länge har ni försökt? Hur gör ni för att inte bli allt för frustrerade?

Jag förstår att det kanske är lättare för kroppen att bli gravid om man slappnar av .. men hur gör man det? Varje månad kommer mensen som en jobbig påminnelse. Mellan mensperioderna känner man av alla PMS-symptom som också kan vara tidiga graviditetstecken. Hur ska man lyckas låta bli att tänka på graviditet när man känner av så många fysiska känslor? Jag har sagt till min sambo att vi ska boka en utomlandsresa i sommar .. det kanske får mig att fokusera på lite annat iallafall. Men i överlag kommer det alltid finns minutrar lediga, varje dag, som kommer dra ner mig i tankarna igen. Det vet jag. Och det gör mig så himla irriterad när folk säger till mig att det går lättare när man slappnar av och inte tänker på det så mycket ... ?!! Jag försöker slå undan mina tankar när jag sjunker ner i de för djupt, men jag kommer aldrig kunna hålla mig ifrån att fundera, känna efter eller längta helt och hållet.

Om du lyckas sluta röka så tror jag definitivt att du kan öka dina chanser att bli med barn. Men hur ska man kunna sluta röka när man behöver det för att lugna ångest, stress och nerverna?? Det är tufft att sluta röka. Jag är själv en gammal rökare, så jag förstår dig. Nu har jag varit helt rökfri i snart ett år. Så det går att sluta. Man måste bara hitta den där motivationen.

Å andra sidan är det väldigt många som har blivit med barn under tiden som de har rökt och slutat röka då.
  • NilssonLinn
    Sebbe skrev 2017-03-29 10:35:24 följande:

Vi har försökt i 6 månader, börjar bli ledsen och frustrerad... vet att det inte är någon idé men vet inte riktigt hur jag ska hålla hoppet uppe. Kämpar med att sluta röka också. Känner att alla man vill vända sig till bara skriker MEN SLAPPNA AVVVVV!!! I ansiktet på en... vilket inte riktigt hjälper...

Hur länge har ni försökt? Hur gör ni för att inte bli allt för frustrerade?

Det jag och min sambo har försökt denna månad är att skippa äl-testerna. Vet inte om det kan hjälpa, det visar sig.

Sen försöker jag hålla mig sysselsatt så att jag håller tankarna på annat håll - är ute på promenader, planerar "utflykter" med sambon/vänner/familj, lyssnar på glad musik osv osv ...
  • NilssonLinn
    Emmie79 skrev 2017-03-29 11:25:43 följande:

"Slappna av" är verkligen det mest irriterande och minst hjälpsamma folk kan säga till en!

Mina bästa tips för att tänka på något annat och inte bli för frustrerad är 1) träna (om jag inte kan gå upp i vikt kan jag åtminstone gå ner i vikt!) 2) laga mat och baka (säger emot punkt 1 lite...) 3) tänk två månader framåt i stället för en, tex "jag vet att det inte kommer bli nåt denna gången men nästa!", så släpper pressen lite.

Men det är ett helsike att vänta månad efter månad, och då är detta bara vårt 4:e försök efter missfall i november.

Stort lycka till till dig!

Ska också ta del utav dina tips. Tack! :)
  • NilssonLinn
    Jooosen skrev 2017-03-29 20:42:47 följande:

Hade samlag söndagsmorgon kl 09. Hade positivt äl test då och även på måndagen då jag hade världens äl värk. Sperimerna lär ju kunnat överlevts till ägget släppte på måndagen?! Är så ny i detta ..

Spermierna kan överleva i upp till fem dygn, beroende kvalitén på de rackarna. Så det finns absolut chans! :) lycka till!! :)
  • NilssonLinn
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:

För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia  

Gud vad roligt! Ett stort grattis!! :) håller tummarna för dig! <3
  • NilssonLinn

Jag köpte folsyravitaminer idag, tog en på en gång jag kom hem och tänker nu äta en varje dag framöver. Folsyra ska ju vara bra både när man planerar barn och är gravid har jag hört. Jag har redan passerat ÄL denna månad men det kan ju knappast finnas ett tillfälle då det är "försent" - bättre sent än aldrig, eller?

Sen får jag hoppas att detta hjälper mig på traven.

• NilssonLinn
    Anonym (Amanda) skrev 2017-03-31 13:56:49 följande:

Vad tror ni?

Jag skulle se det som positivt!! Dock kan det vara bra att ta ett till test om nån dag för att kanske få ett starkare plus. Grattis :)
  • NilssonLinn
    Sofiiakarin skrev 2017-03-31 15:46:48 följande:

Hej allesammans!

Får jag lite hjälp. Tog precis ägglossningstest. Detta kan man räkna som positivt va?

Jätte tacksam för svar!

Det där skulle jag säga vara så positivt det bara går! :)
  • NilssonLinn
    Sofiiakarin skrev 2017-03-31 16:08:33 följande:

Haha okej! Tack tjejer! Vill att de ska ta sig nu! :) håller tummarna för alla! När har ni BIM??

KRAMAR på er!

Jag har BIM 10-11 april. Vill också att det ska ta sig denna gång! Vi körde utan ÄL-tester denna månad, men räknade dagarna ändå. Fick världens ägglossningssmärta på söndagkväll efter samlag, och vi hade samlag även lördag och måndag. Hoppas verkligen på ett plus denna gång!

Hur länge har ni försökt? När har du BIM? :)
  • NilssonLinn
    Lillen 84 skrev 2017-04-01 16:45:18 följande:

Bim ca 9e april.

Har haft som konstig träningsvärken i nedre delen av magen. Och sen igår i korsryggen... Har lyckats inbilla mig många symtom innan bim. Men detta är helt nytt. :) Samt att ja e varm i kroppen och ansiktet.

Jag har BIM dagen efter dig, ungefär. Och jag känner träningsvärk som du gör. Plus att det sticker till vid livmodern/äggstockarna .. har känt så flera månader och då har jag bara varit skenis eller PMS. Men hoppas ändå.

Hoppas att du plussar :)
  • NilssonLinn
    lindstroom skrev 2017-04-02 10:56:35 följande:

Plussade för två dagar sen! Försökt i 7 månader och nu var de vår tur ???? . Plussade på bim+13

Gud vad roligt! GRATTIS! :)
  • NilssonLinn
    Cykeltjejen skrev 2017-04-02 08:56:43 följande:

Jag har plussat i förrgår så jag måste ha räknat fel på både ÄL och BIM :)

SÅååå himla roligt! Jag är så glad för din skull <3
  • NilssonLinn
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 08:47:24 följande:

Godmorgon på er!

Jag hade bim 1/4 och hade laddat upp med värktabletter och tamponger. Nu ligger jag fortfarande här och väntar, men ingen mens ännu. Tog två test imorse, men tycker de verkar otydliga. Kan någon av er tyda dom?

Kan tillägga att jag vart gravid förra året med fick missfall i december.. och efter det så har vi försökt på nytt

Ser definitivt ut som plus! :) GRATTIS!! :)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017