• FridaB92

För oss med BIM i april 2017

Hoppar över hit från mars-tråden då tant röd kom idag :/. 25 år från Göteborg. ÄL 8/4 och BIM 22/4. Kollade upp förlossningsdatum på viforaldrar.se (förhoppningsvis tar det sig denna gången) bf 1/1-18. Nu håller jag alla tummar och tår för en nyårsbebis :)

Och för massa pluss i denna tråden <3

• FridaB92

Det här kanske är en väldigt mörk och onödig tanke.. men ibland börjar jag fundera på om vi verkligen kan få barn ihop, jag och min sambo.

Jag varit gravid 1 gång innan, men med en annan partner. Och mycket kan ju hända på 8 år. Sedan måste det ju inte vara fel på någon av oss.. bara är så att vi inte kan få barn ihop.

Sen tänker jag, snälla nån. Det det är vårt 3:e försök.. det är ju ingenting... Men ibland kommer dom där tankarna. Kanske för att jag naivt trodde att jag bergis skulle bli gravid på första försöket. Verkar ju gå så lätt för alla i min närhet dessutom.

Riktigt dumma tankar som kommer, speciellt nu såhär på kvällen. Alltså är jag ensam om dom här tankarna? Tänker alla bara att det kommer gå för eller senare och jag är en superpessimist?

• FridaB92

BIM LISTA

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet

1/4: SBernin 3e försöket till 1:a barnet

2/4:

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4:

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet.

18/4:

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4: FridaB92, 3:e försöket 1:a barnet

23/4:

24/4: WendelaW 2:a försöket 3:e barnet

25/4:

26/4:

27/4:

28/4:

29/4:

30/4:

• FridaB92
    Ulrika34 skrev 2017-03-28 08:45:35 följande:

Godmorgon tjejer.
    Dag 3 på min blödning och nu ser det ut som en riklig mens, hade jag inte testat positivt tidigt så hade jag aldrig vetat att jag varit gravid, blödningen började samma dag som utsatt mens. Läst lite statistik om att många graviditeter slutar i missfall innan kvinnan upptäcker att hon är gravid  Nu skrev jag in mig på BIM listan iallafall, får se om jag får någon ägglossning denna månad, tänkte testa med CB digital för att hålla koll. För många år sedan fick jag missfall och 4 veckor efter missfallet blev jag gravid igen med mitt 3:e barn så hopp finns. 
    Måste fråga, hur ser er resa ut med graviditeter och missfall?

2004- en son
    2007- en dotter
    2009- ett X
    2010- en dotter
    2012- en son
    2015- missed abortion
    2017- tidigt missfall

God kväll!
    Läser allt vad ni tjejer skriver här och tycker det är det är intressant och hjälpsamt.

Jag har varit gravid en gång tidigare. Blev gravid trots p-piller när jag var 16 (med mitt ex). Efter det satte jag in en spiral och använt mig av det sedan jag och mannen i mitt liv valde att påbörja resan till bebis i slutet på januari. Så hoppas av hela mitt hjärta att vi kan få barn ihop. Det är min allra största önskan.

2008 - abort
  • FridaB92

Behöver lite hjälp flickor...En fråga om ÄL-test.

Om jag har ÄL enligt appen på lördag så ska mina test vara positiva på Tors alt fredag om jag har fattat det rätt? :)

• FridaB92
    jhk88 skrev 2017-04-08 13:59:16 följande:

Finns det fler här som väntar på ÄL? :)

Har idag enligt appen. Hade hade massor med ÄL-flytningar i onsdags redan och fick stegring tors och pos ÄL-test igår. Myste i trosdags e.m. Ska försöka få till det idag också. Annars för det räcka.. Dom små simmarna ska ju klara 2-3 dygn väl?

Vill inte tvinga fram något när både jag och sambon jobbar denna helgen... :)

Hur tänker du och ni andra kring sex runt ÄL? :) försöker ni några dagar innan, eller flera dagar i rad eller efter?
  • FridaB92
    redo83 skrev 2017-04-10 20:01:37 följande:

Någon här med bim 22/4? (Eller egentligen vet jag inte eftersom jag bara hunnit få 1 mens sedan jag slutade med p piller) i vilket fall som helst... Evig jädra väntan!

Jag har också bim 22/4 :)
  • FridaB92
    Sofiiakarin skrev 2017-04-13 19:32:35 följande:
    Tack snälla <3 började lipa innan när jag duschade. Hormoner o varje gång jag får mensen är de som en käft smäll. Vet att vu inte försökt länge men är jobbigt för mig ändå.
    Du är inte ensam om att vara ett hormonellt vrak, vi alla som hänger här har nog vart där. Förra månaden lipade flera gånger i veckan... "varför får alla andra plus och inte jag" (ska tillägga att det är mitt och sambons 3e försök). Blev inte bättre heller när jag fick höra.. " - jaha, för oss tog det sig på första försöket" av några vänner. Då vill man bara gräva ner sig ännu mer....

Håller alla tummar och tår för att du får ditt pluss snart <3

Denna månaden tänker jag inte så mycket på det alls. Inga symtom alls. Har BIM nästa lördag. Har inte ens ett gravtest hemma :)
  • FridaB92

Negativt på CB early i morse :(
    ÄL+9 och bim på lördag.

Hoppas jag testade förtidigt.... :/
    Hatar verkligen den här veckan på cykeln....

• FridaB92
    Sara2017 skrev 2017-04-18 13:30:29 följande:
    Det hela handlar om mental förberedelse... vi har pratat om det :(
    Tråkigt att läsa :/

Min sambo var också "rädd" ibörjan eller vad man ska säga. Han ville till och med använda kondom i början när jag tagit ur min spiral men nu när det gått snart 3 mån sedan dess så har han ändrat sig. Vill veta när jag har ägglossning osv :). Hoppas han ändrar sig
  • FridaB92
    Sara2017 skrev 2017-04-18 13:40:37 följande:
    2ggr på rad har jag trott att jag varit gravid (om vi räknar med denna) jag är öppen med han om det, berättar när jag kissar, han tittar på tuttarna osv...

Det har väl blivit nu för våra kompisar väntar på sitt första, som va oplanerat...
    Jag hade ändå tippat att det blivit tvärtom om vänner också börjar få smått. Planerat eller oplanerat.

Så konstigt. Men karlar är karlar antar jag, och dom säger vi är komplicerade :O

Håller iaf tummarna för båda oss att vi får våra pluss denna månad. BF 1/1 isf :D
  • FridaB92

Detta har nog varit den jobbigaste dagen hittills! Arg som ett bi, humöret är verkligen en berg o dalbana just nu, ömma ådriga tunga bröst och känner konstiga lukter ibland.

gravid eller pms? Det eviga frågan i mitt liv just nu. Jobbigt att vara så arg just nu... tur man har en sambo som förstår nig.

Grattis till alla fina plus i tråden också :)

• FridaB92
    brunbrallan skrev 2017-04-19 08:16:49 följande:

[quote=77605869][quote-nick]FridaB92 skrev 2017-04-19 08:10:58 följande:[/quote-nick]

Men Jaaa! Grattis! Vad underbart många plus det blir härinne :)[/quote]Kommer köpa mer test för är väldigt skeptisk för fått spök på cb plus innan men det var det enda jag hade hemma... men sjukaste spökstrecket isf! :O
    Är livrädd att det ska visa nått annat :o
    Och tack såklart!
  • FridaB92
    orzia1 skrev 2017-04-19 09:01:30 följande:

[quote=77605869][quote-nick]FridaB92 skrev 2017-04-19 08:10:58 följande:[/quote-nick]

Jag ser. Hoppas det blir starkare . Och inte är spökstreck[/quote]Jag med! Var så lycklig sist när jag fick ett svagt plus, men mensen kom ju precis på dagen. Men detta testet är starkare tror jag :O men vågar inte tro det än
  • FridaB92

Denna testdagen var inte lika kul som igår.. tog ett bytt cb plus och ett CB digital imorse. CB plus visade svagt plus/spök (vet inte riktigt vad jag ska tro) som igår och det digitala visade inte gravid.

Har jag nu fått falska plus s.k spök så kommer jag såklart bli jättebesviken för tyckte ändå mina test streck var svaga men tydliga. Dom är ju där och man ser dom bild. Läst och googlat runt, verkar ju vara långt från ensam om detta. Aldrig mer CB om så är fallet. Så dyra test som ger falska förhoppningar...

Tråkig uppdate, men än lever hoppet i mig. Bara att ladda om. BIM på lördag :)

• FridaB92
    ungafruahlberg skrev 2017-04-20 19:36:05 följande:

Hej :) varit väldigt frånvarande i tråden för ta jag verkligen försökt koncentrera mig på annat för att jag örn så rädd att bli besviken. Hade BIM igår, så tog ett clearblue early idag för att jag ska till min mamma på spelkväll på lördag och ville veta om det var lugnt att dricka vin, hade verkligen inga misstankar.... så fick jag dessa resultat ....

Jag är mållös! Jag trodde verkligen att det var kört den gärna ålades för att jag inte märkt av min ägglossning och för att vi inte fått till det mer än ett par gånger... blir en nyårsbebis <3

Grattis vad kul! :)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017