• ScP87

För oss med BIM i april 2017

Jag hade ägglossning i lördags 25/3 men då jag har oregelbunden mens så vet jag inte riktigt när den ska dyka upp. Men hoppas att den inte gör det denna gången???? men enligt tester så hade jag positivt ägglossning test i lördags. Men enligt min app så ska mensen komma den 8 april. Jag håller tummarna nu för vi har försökt att bli gravid i två år ????

Har försökt nu i två år och nu ska vi får hjälp läkare och barnmorskan men så kom äntligen ägglossning så vi får se om vi behöver hjälp att bli gravida

• ScP87

Sätter upp mig på listan på den 14/4 för att vara på den säkra sidan :)

BIM LISTA

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet   

2/4:

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4: ScP87, försökt i drygt 2 år :1:a barnet

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet.

18/4:

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4:

23/4:

24/4: WendelaW 2:a försöket 3:e barnet     

25/4:

26/4:

27/4:

28/4:

29/4:

30/4:

• ScP87

Jag hade ägglossning i lördags men har fått sådan sjuk illamående nu de avgår till och från. Är detta ett tidigt tecken? Har aldrig upplevt sådan här illamående känsla innan inte ens när jag fick missfall för 4 år sedan. Någon som har haft liknade symtom efter ägglossning?

• ScP87

Jag tog temp när jag fick ägglossning då var den på 37,2 nu är den på 38.5 efter äl+4 och jag känner mig inte sjuk. Har läst att de är vanligt att tempen höjs en del efter äl men så här mycket?

• ScP87

Äl+5 idag har jag fortfarande temp på 38.2 men känner mig inte sjuk som jag brukar när jag har sådan hög temp. Lite illamående ömmande bröstvårter och värk runt nedre magen och runt ryggen och tillbaka. De är precis som tränings värk nästan men jag tror de är mest bara inbillning för att jag vill verkligen att de ska bli något.

Jag har en fråga till er. De är så att min sambo vill ha sex och jag är lite orolig att ha de ifall de är något och pga av att vi har sex så blir de missfall? De kanske är en dum fråga men när vi fick missfall första gången och då var det bara ett halvt dygn efter vi hade samlag så de är väl de som gör mig lite orolig för jag tror att de berodde på det. Min läkare sa att de kunde beror på det iallafall. Någon som vet bättre än min läkare?

• ScP87
    Nykär15 skrev 2017-03-30 10:23:39 följande:

Sex kan inte framkalla missfall. Verkar väldigt konstigt att din läkare skulle ha sagt det?  Hur långt gången var du när du fick missfall?

Jag vet inte riktigt hur långt gången jag var men hade sex början av november och fick missfall den 16 december. jag flyttade ner till min sambo då de är väl därför jag minns datumet. tog ett gravidtest den 10 december och visade positivt sen så hade jag mina misstankar till att jag var gravid ljust för ömma bröst mår illa varje morgon och slutade när jag åt något.
  • ScP87
    Ulrika34 skrev 2017-03-30 11:32:39 följande:
    Att du har sex påverkar inte missfall alls, sa din läkare det? Låter ju helknäppt, tycker du ska höra med en bm om det, jag har då aldrig hört talas om det,
    Jag vet varför läkaren sa de men denna region jag bor i är ju som dom är tyvärr så säger dom inget som är sant så vi söker oss här ifrån för att komma bort för under 4 års tid har de varit att dom inte säger något som är sant .Rynkar på näsan
  • ScP87

Ska man sätta ett - efter äl dag eller + ? har inte riktigt fattat hur man räknar de här med plus och minus för jag är 5 dagar efter ägglossning och enligt min app i telefonen är de 11 dagar kvar till mens! Jag är ny på att hålla koll för jag har en oregelbunden mens. Så jag har väl bara varit glad när jag får min mens men nu när jag har hållit koll på äl för vi vill ha barn så fattar jag inte rikgtig de där med + eller - efter äl/Bim

• ScP87
    FrökenE1985 skrev 2017-03-30 12:18:38 följande:

Då är du på äl+5 alternativt bim-11.

Lätt förklarat så sätter du minus när du räknar bakåt från t.ex. bim och + när du räknar framåt.

Hoppas det klarnade nu.

Då har jag gjort rätt då:)
  • ScP87
    Nykär15 skrev 2017-03-30 12:54:05 följande:

Har du 16 dagar lutealfas? Räknar du efter ÄL från dagen du fick positivt test? Man bör räkna ÄL som dagen efter iaf för ägget släpper inom 12-48 timmar från positivt ÄL, test. 

Så ex:

Positivt ÄLtest på måndagen

Då räknas ÄL på tisdagen

På onsdagen är du på ÄL+1

Jag hade positivt äl i lördags då är jag på äl +4

Jag vet inte hur min cykel är för har inte haft mens sedan oktober förra året. Jag är under utredning men valde själv kolla om jag ens hade någon ägglossning från första januari så jag har kollat mig varje dag och i fredags så vart de ett mycket stackare skrek än vad de har varit förut. Så vi hade sex då och sen på lördag var de positivt äl så vi hade sex både lördag och söndag. Och då satte jag in de på min app och då räknade den ut att om 14 dagar efter äl så skulle mensen komma. Men jag vet inte själv när den är beräknad då jag har en sådan oregelbunden mens. Så de med 14 dagar kanske inte stämmer.

Så jag vet inte vad för lutealfas jag har. Jag räknar från ett positivt äl jag fick.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017