Inlägg från: LifeOfBullshit |Visa alla inlägg
  • LifeOfBullshit

För oss med BIM i april 2017

Jag hoppar också gärna in här då jag fick min attans mens i morse!

22år, maken 26 i April då hade det, som några redan sagt, varit en mycket fin present med ett plus!

Andra försöket på första barnet. Beräknad ÄL 24/3 och BIM 8/4. Vi ska köra ÄL-test från 20:e och framåt och kämpa på för att få till ett litet liv!

Håller tummarna för oss alla! :)

• LifeOfBullshit

BIM LISTA

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet

2/4: Emmie79 4:e försöket 1:a barnet

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

4/4:

5/4:

6/4:

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet

9/4:

10/4:

11/4:

12/4:

13/4:

14/4:

15/4:

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

17/4:

18/4:

19:4:

20/4;

21/4:

22/4:

23/4:

24/4:

25/4:

26/4:

27/4:

28/4:

29/4:

30/4:

• LifeOfBullshit

Hejhej folket!

Jag behöver svar på en fråga! Min beräknade ÄL var i fredags, kan dock har varit tidigare eller kanske inte ens varit då jag inte är helt säker på min cykel, men jag tror att den är 30 dagar lång och min senaste mens första dag var 9/3. Vi har haft sex i princip varje dag sen ett par veckor tillbaka. Idag har jag en konstig molande värk i höger sida (i äggstocken?). Har rikliga genomskinliga flytningar men de är liksom mer som vatten i konsistensen. Har aldrig haft någon värk i samband med ÄL och har hört att flytningarna ska vara som äggvita vid ägglossning? Så börjar undra om detta är ett ÄL symptom eller om det är något annat? Tacksam för svar!

• LifeOfBullshit
    Nykär15 skrev 2017-03-27 11:09:34 följande:

Mm kanske lite tidigt än då, men samtidigt kan man ju ha positivt ett par dagar och ditt är ju inte helt starkt än, så ha lite koll så ska det nog gå bra! 

Kan tyvärr inget om Borago...

Man kan ha som rent vatten vid ÄL med, jag har mer så än de vanliga äggviteflytningarna. De hade jag mycket av förr, men med åren har jag mer vatten bara. Kanske bra om du köper nån ägglossningssticka?

Jaha, okej. Jag har aldrig hört talas om det, därför blev jag lite konfunderad! Jag hade stickor hemma men de användes upp under perioden då jag skulle haft ÄL, antog nästan att jag redan haft min ÄL när jag aldrig fick något starkt utslag, hade nämligen förhöjd kroppstemperatur strax innan jag började med ÄL-Stickorna. Får beställa nya och har sex några dagar till! ^^ tack för svar!
  • LifeOfBullshit

Min make köpte ÄL-test på vägen hem från jobbet och detta måste väl ändå vara ett positivt test? :O Får bli sex ett par dagar framöver och sen paus. Inte utan att man börjar tröttna! Haha.

• LifeOfBullshit

Får ändra min BIM. Vet inte om min sena ägglossning tyder på kort lutealfas eller längre cykel än jag trodde men sätter 11/4 bara för att vara på den säkra sidan :)

BIM LISTA

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet

1/4: WendelaW 1:a försöket 3:e barnet

2/4:

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4:

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet.

18/4:

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4:

23/4:

24/4:

25/4:

26/4:

27/4:

28/4:

29/4:

30/4:

• LifeOfBullshit

Jag har en fråga som kanske verkar lite dum.

Är på ÄL +5 idag och har vart så in i attsingen illamående idag, är det ens möjligt att det är ett symptom eller ska jag anta att jag ätit något dumt? Haha! Men det är så skumt, inte alls som att jag behöver kräkas eller så. Bara konstant illamående, svag halsbränna från och till. Tycker att jag googlat en massa huruvida det ens är möjligt men får så blandade resultat. Vad säger ni? Någon med erfarenhet av det och sedan fått ett +?

• LifeOfBullshit
    Milou3 skrev 2017-04-01 12:09:00 följande:

Fast jag pratar inte om "känner symptom".

Jag pratar om de som kollat äl med vul, de som fått nidblödning ex dag 3 eller 4 och sen plussat tidigt.

Sen står det på lite olika sajter också.

Men allra vanligast är runt 6-7 dagar.

Tack för svar :) jag är kanske naiv men jag väljer att blunda för kommentarer där mina känningar stämplas som inbillning. Inte för att de inte skulle kunna vara det utan för att jag behöver det positiva tänkandet just nu. Och faller jag platt så får jag skylla mig själv :) jag väljer endast se till dina kommentarer där du påpekar att det är fullt möjligt, om än inte så vanligt. Inte för att ignorera ett nedvärdera någon annans kommentarer eller kunskaper, utan endast för att jag själv vill tänka såhär ^u^

Långt, larvigt meddelande. Men på internet måste man vara övertydlig om man inte ska dra på sig en massa ovänner känns det som :) Nu hoppas jag att alla kommer med goda nyheter de närmsta dagarna! :)
  • LifeOfBullshit
    LifeOfBullshit skrev 2017-04-01 22:31:03 följande:

Tack för svar :) jag är kanske naiv men jag väljer att blunda för kommentarer där mina känningar stämplas som inbillning. Inte för att de inte skulle kunna vara det utan för att jag behöver det positiva tänkandet just nu. Och faller jag platt så får jag skylla mig själv :) jag väljer endast se till dina kommentarer där du påpekar att det är fullt möjligt, om än inte så vanligt. Inte för att ignorera ett nedvärdera någon annans kommentarer eller kunskaper, utan endast för att jag själv vill tänka såhär ^u^

Långt, larvigt meddelande. Men på internet måste man vara övertydlig om man inte ska dra på sig en massa ovänner känns det som :) Nu hoppas jag att alla kommer med goda nyheter de närmsta dagarna! :)

(Och veckorna såklart!!!!)
  • LifeOfBullshit

Jag är nu på BIM -6 och är lika illamående och "halsbrännig" varje eftermiddag/kväll som jag varit de senaste dagarna (sedan BIM -9), Har nu fått molvärk, lite som svag, svag mensvärk men jag brukar aldrig få känningar såhär tidigt! Blir smått galen på detta! Har börjat få finnar i hela ansiktet också! BIM -5 Imorgon, ska man våga sig på att testa? Vet att jag borde vänta men det kliar i fingrarna! :O

• LifeOfBullshit

Tog ett "testa tidigt"-test nu på morgonen (BIM -5). Det var supernegativt, kan nog inte bli mer negativt... får nog ställa in mig på att det inte blir något denna månad. Är säkert bara mensvärk jag har och en tidig mens att se fram emot! Dryyyyygt!

• LifeOfBullshit

Jag blir galen snart!!!

Efter morgonens negativa test så har jag helt släppt alla tankar på graviditet denna månaden och istället kikat på när jag har ÄL och BIM nästa månad. AKA jag har inte känt efter alls eller analyserat men nu på lunchen kissade jag för andra gången idag och jag brukar kissa två gånger om dagen max normalt! Visst det kan säkert vara något annat tänkte jag men så har jag helt annorlunda flytningar, lite gryniga som jag sett andra tala om innan, sådär keso-stil fast väldigt lite. Nej Jo det kan säkert vara något annat det med men så har jag fått ännu fler finnar sen igår. Är helt fläckig i hela ansiktet och mina bröst börjar bli ömma.... Kan man testa negativt med ett "testa tidigt"-test på BIM -5 Och ändå har en chans? Känns ju inte som om det är stor sannolikhet då det mäter så små nivåer och såg inte skymten av något streck när jag testade med morgonurin. Vet inte om jag vågar hoppas denna månaden eller ska sikta på nästa?

Ska testa på BIM om mensen inte kommit men känns hopplöst just nu... :(

• LifeOfBullshit
    Milou3 skrev 2017-04-05 13:28:53 följande:

Jag har för mig att jag testade helt blankt med ett negativt sist jag blev gravid på bim-5 med cb early men sen 2 dagar senare positivt, dock svagt med cb+.

Det viktigaste är väl att hålla koll på hur många dagar efter äl du är. Har du kort lutealfas, typ 10-11 dagar är det ju omöjligt att testa positivt tidigare än bim -2 :)

Jag är ÄL +9, det är det enda jag har någorlunda koll på, har liksom aldrig varit intresserad av hur min menscykel har varit innan så egentligen har jag ingen koll på lutealfas och dess like. Min BIM har jag fått fram utifrån cykelns längd tidigare månader, använder FLO-Appen ^^ men ja, jag hoppas verkligen det fortfarande finns en chans. Kändes bara så hopplöst för verkar vara så många som plussar så tidigt även med test som kräver lite högre Hcg-mängd.
  • LifeOfBullshit
    Hedblomster skrev 2017-04-05 16:06:40 följande:

Jaha, här sitter jag och funderar på namnkombinationer till en bebis... Normalt beteende som icke-gravid :) Jag har bara tjejnamn på lager, men som tur är har sambon desto fler killnamn. Längtar så! 

Känner igen mig för mycket nästan! Jag har redan en mängd namn som jag är intresserad av, det enda som fattas, känns det som, är att se ungen och se att det passar honom/henne, haha! Vi pratar mycket om vilka släktingar som ska smyga sig in i mellannamnen och allt också! Gravid? Nehej, inte ännu, vilket gör detta beteende högst märkligt!
  • LifeOfBullshit

Okej nu känns det som om jag samlat tråden hela dagen! Men måste bara få fråga om detta kan vara grav-relaterat eller om jag börjar bli sjuk?

För bara en timme sen borstade jag tänderna och när jag skulle gå och lägga mig så blev jag sådär akut illamående. Jag var så säker på att jag skulle kräkas att jag satte upp håret och satte mig på golvet bredvid toaletten bara för att vara beredd. Efter någon minut försvann illamåendet men hade (och har fortfarande) en salivproduktion från helvetet och nu för en liten stund sen kände jag ett så konstigt sug i magen. Kändes sjukt underligt, har aldrig känt något liknande någonsin. Precis som om där var baksug i magen. Jag är inte hjngrig, och det kändes inte som hunger-kurr typ, utan bara... Sug. Börjar undra om jag helt förlorat greppet om verkligheten eller vad det är som händer. Magsjuka kanske? (Får dock aldrig magsjuka) hmm... Vad säger ni?

• LifeOfBullshit
    Emmie79 skrev 2017-04-06 07:00:07 följande:

Här är bilden om någon vill analysera.

Jo, visst är där ett streck! :) Gratulerar!
  • LifeOfBullshit
    ScP87 skrev 2017-04-06 10:42:30 följande:

Är på Äl+10 tog ett test i morse men visade negativt, har sådan molande värk  i magen men får vänta och se nästa veckan.

Jag är också på på ÄL +10 :) spännande detta är! :)
  • LifeOfBullshit

Nehej där kom mensen... Får hoppa över till Maj-tråden! Lycka till ni som är kvar här! Hoppas vi slipper ses i nästa tråd!

• LifeOfBullshit

Okej, hej allihop. Jag behöver verkligen svar just nu. Känner mig så förvirrad och orolig :/

Igår kväll fick jag min mens, trodde jag. Det var väldigt lite blod men verkade ändå vara helt normalt mensblod. Alltså med klumpar i. Satte in en tampong, vaknade idag, väldigt lite blod på tampongen men tänkte att det var för att jag legat hela natten och inte gått omkring så mycket sedan jag satte in den. Satte i en ny och nu när jag skulle byta så var där extremt små mängder, mer som rester och när jag torkade mig var där inget alls på pappret. Jag har inte haft någon mensvärk (och jag brukar jag väldigt ont), det har typ inte kommit något blod (jag brukar blöda ganska mycket) och den verkar ta försvunnit över natten (min mens brukar vara 3-4 dagar). Nu vet jag inte vad som händer? Kan väl inte varit en nidblödning? Det kom ju igår på ÄL +11/12 och hade klumpar? Har aldrig varit med om något liknande? Någon som har någon aning?

• LifeOfBullshit

Det känns som om jag har massor med grav. Symptom trots mina (väldigt konstiga) blödningar. Men det kan ju lika gärna vara hjärnspöken.

Min mage är SVULLEN alltså, jag ser märkbart skillnad på den från vanliga fall.

Min kroppstemperatur ligger på 37,7, typ 0,6 grader mer än vanligt.

Molvärk i magen konstant.

Mina bröst är ömma och mina vårtgårdar ser mörkare ut.

Har finnar i HELA ansiktet.

Mår illa på kvällarna.

Vissa lukter verkar lite mer outhärdliga än vanligt.

Som sagt är säkert bara hjärnspöken men en sak är säker... Om detta inte är en graviditet och min mens (om det nu är mens och inte något annat) inte skärper till sig och börjar bete sig normalt så lär jag gå till en gynekolog, haha!

Nu känns det nästan som jag spammar tråden, hoppas jag inte större någon men jag behöver verkligen få ur mig de här grejerna :o

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017