Sebbe skrev 2017-03-29 10:35:24 följande:
Vi har försökt i 6 månader, börjar bli ledsen och frustrerad... vet att det inte är någon idé men vet inte riktigt hur jag ska hålla hoppet uppe. Kämpar med att sluta röka också. Känner att alla man vill vända sig till bara skriker MEN SLAPPNA AVVVVV!!! I ansiktet på en... vilket inte riktigt hjälper...
Hur länge har ni försökt? Hur gör ni för att inte bli allt för frustrerade?
Vi har försökt i 4 månader och trodde verkligen en graviditet var på g förra månaden! Vi blev båda två väldigt nedslagna.. Vår omgivning, både familj och vänner, pikar hela tiden om hur det är dags för oss att skaffa barn och hur de längtar. Min man är väldigt insatt i min cykel och jag berättar alltid när jag har ägglossning, ingen prestationsångest hos oss. Dock börjar det bli lite ledsamt att det inte funkar trots regelbundet positiva ägglossningstest och han gjorde ett spermatest som såg bra ut. Vi försöker att inte tänka på det så mycket. Jag håller koll när det börjar bli dags för äl-tester, när jag börjat testa berättar jag varje dag för honom hur de ser ut. Efter positiva äl-test memorerar jag min BIM och försöker att inte tänka eller känna efter för mycket. När jag nått BIM och inte blöder tar jag ett gravtest dagen efter! Och blir deppig då det hitills har varit negstivt och sen kommer mensvärken.. Så vi försöker helt enkelt att inte att tänka eller planera för mycket. Man kan inte leva sitt liv genom att hoppas att ett antal veckor bara ska försvinna så att man kan göra ett test. Man får gå ut och promenera lite eller mysa till det med en romantisk middag så att man får tankarna på annat håll :) njuta av att man har en fantastisk partner!
Tycker du det är svårt med omgivningen angående att skaffa barn eller sluta röka? Använder du något hjälpmedel för att sluta röka?