Ulrika34 skrev 2017-03-28 08:45:35 följande:
Godmorgon tjejer.
Dag 3 på min blödning och nu ser det ut som en riklig mens, hade jag inte testat positivt tidigt så hade jag aldrig vetat att jag varit gravid, blödningen började samma dag som utsatt mens. Läst lite statistik om att många graviditeter slutar i missfall innan kvinnan upptäcker att hon är gravid Nu skrev jag in mig på BIM listan iallafall, får se om jag får någon ägglossning denna månad, tänkte testa med CB digital för att hålla koll. För många år sedan fick jag missfall och 4 veckor efter missfallet blev jag gravid igen med mitt 3:e barn så hopp finns.
Måste fråga, hur ser er resa ut med graviditeter och missfall?
2004- en son
2007- en dotter
2009- ett X
2010- en dotter
2012- en son
2015- missed abortion
2017- tidigt missfall
Jag lider med dig verkligen! Och det är sant det du skriver, att många får missfall utan att ens veta om det. Många tror att det är en sen mens bara. :/
Jag har varit gravid två gånger. Den första fick tyvärr sluta i en abort (drygt två år sedan). Jag och min sambo hade inte varit tillsammans så länge. Det passade helt enkelt inte då och han var inte redo. Inte jag heller nu när jag kan se tillbaka på det.
Men det gjorde ändå så att min "mammaklocka" började ticka ordentligt och jag gick runt och tänkte på barn, graviditet och familjelivet. Detta ledde till att mitt och min sambos sex blev väldigt ansträngt eller vad jag ska säga.
Jag försökte hålla koll på min menscykel, ägglossning osv. Det blev för stelt och min sambo kunde inte prestera under sex, han kom inte med andra ord. Allt blev en ond cirkel.
En dag sa vi att vi skulle försöka slappna av. Jag skulle sluta räkna dagarna och min sambo skulle försöka slappna av under sex. "Händer det, så händer det".
En månad efter var vi med barn. SÅ LYCKLIGA! Men i vecka 9 började jag få så himla ont .. Missfall ...
2015, på våren - abort
2016, på sommaren - missfall
Och här är vi nu. Har inte lyckats bli gravid sedan dess.
Men i förrgår kände jag den kraftigaste ägglossningssmärtan någonsin (tror iallafall att det var det som jag kände), och vi har haft fullbordat sex varje kväll under helgen och igår. Det kanske bådar gott.
Någon annan som känt en riktigt stark ägglossningssmärta?