Inlägg från: Lillatjejen1992 |Visa alla inlägg
  • Lillatjejen1992

För oss med BIM i april 2017

Hoppar in här nudå.

24år. 8e försöket med första barnet. Oregelbunden mens så vet dessvärre inte när varken äl eller nästa bim inträffar.

Förra månaden provade vi äl stickor och test efter ett 4mån uppehåll på testfronten. Positiva billiga äl stickor i 11(?!) dagar innan Cb gav glad gubbe. Fick bara till det 3dagar innan äl då sambons prestationsångest tyckte att det räckte så.

• Lillatjejen1992
    FridaB92 skrev 2017-03-26 23:40:57 följande:

Det här kanske är en väldigt mörk och onödig tanke.. men ibland börjar jag fundera på om vi verkligen kan få barn ihop, jag och min sambo.

Jag varit gravid 1 gång innan, men med en annan partner. Och mycket kan ju hända på 8 år. Sedan måste det ju inte vara fel på någon av oss.. bara är så att vi inte kan få barn ihop.

Sen tänker jag, snälla nån. Det det är vårt 3:e försök.. det är ju ingenting... Men ibland kommer dom där tankarna. Kanske för att jag naivt trodde att jag bergis skulle bli gravid på första försöket. Verkar ju gå så lätt för alla i min närhet dessutom.

Riktigt dumma tankar som kommer, speciellt nu såhär på kvällen. Alltså är jag ensam om dom här tankarna? Tänker alla bara att det kommer gå för eller senare och jag är en superpessimist?

Du är inte ensam om såna tankar.. jag och sambon (jag 24, han 30) är inne på 8e försöket. Hans tidigare barn blev till på första försöket och jag har varit gravid tidigare. Men nu händer det ingenting . Har börjat tro att vi kommer få gå igenom ivf och allt sånt. Mina dumma tankar dyker upp helatiden.
  • Lillatjejen1992

Inget utslag på äl testet än. Endast jobbiga mellanblödningar

Vi har börjat tappat hoppet om att ägglossning fungerar så blir till att söka hjälp igen

• Lillatjejen1992

Positivt äl test i lördags förmiddag ! Detta spelade dessvärre ingen roll då sambons prestationsångest satte stopp trots att han inte fått veta att jag förhoppningsvis ägglossar .. Dessvärre har vi bara fått till ett enda fullbordat sen senaste mensen och det var 7 dagar sedan. Säger dessvärre med all säkerhet att jag hoppar in i maj tråden.

• Lillatjejen1992
    orzia1 skrev 2017-04-10 06:42:20 följande:

Du kan inte förföra honom igen, nu på morgonen. Om du fart plus i lördags så lossar det ju 24-48 tim senare. Så finns fortfarande chans

Han åker till jobb innan jag kommit hem så vi ses lixom inte på morgonen. Så rätt kört här..
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017