Inlägg från: Anonym (Besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Besviken)

För oss med BIM i april 2017

Jag räknar med ägglossning inom de närmaste par dagar och plötsligt säger sambon (100% seriost) att han inte vill försöka denna månaden, då han inte vill ha få ett barn i december? Då vi dessutom brottas med ejakulationsproblem och att han har ett arbete där han är borta mycket gör att jag hellre tar varje lilla chans till en bebis och är bara så besviken just nu :(

• Anonym (Besviken)
    Nr3sladdis skrev 2017-03-20 14:05:55 följande:

Hmm 

jag får hoppa vidare till BIM maj grupp istället. Har ÄL nu men mannen vill vänta till nästa månad.  Så bara vänta in nästa ÄL som borde bli mitten på april och BIM början på maj. Håller tummarna för många fina plus för er andra här i April gruppen. 

Min Sambo vill också vänta, eller snarare att vi tar paus, denna månaden då han inte vill ha ett december barn. Själv ser jag hellre det positiva i att man får ett barn, än det negativa i att det blir fött i december. Känns liksom lite som att man plötsligt ska starta om på nytt?? :( jag har haft positivt äl test idag, så hoppas på att vi kan diskutera saken mer ikväll när han kommer hem från arbetet
  • Anonym (Besviken)
    Nr3sladdis skrev 2017-03-20 15:22:11 följande:

Då är din sambo av samma åsikt som min man, och jag är inne på din tanke mer. Haha! Kanske är det så att vi känner starkare då våra kroppar liksom talar till oss, och männen inte riktigt kan förstå exakt vilka starka känslor det faktiskt är.

Håller tummarna att du kan få din sambo att ångra sig, annars får vi hoppas på en bra månad i April. 

Män ;) men hoppet är väl det sista som överger en

O:) Annars är det väl bara att köpa sig ett nytt sett lingerie och förföra honom imorgon
  • Anonym (Besviken)

Tyvärr har sambon bestämt sig för att han inte vill ha en december bebis, utan vill att vi håller paus i bebisverkstaden denna cykeln. Jag hoppas att det går bra för er alla och att april för med sig massor med plus! Själv fick jag äntligen min termometer från Natural cycles idag, så jag hoppas att jag är redo för nästa månad.

• Anonym (Besviken)
    Anonym (Plöh) skrev 2017-03-22 15:33:56 följande:

Du får nog hoppa nästa månad också, många barn föds för tidigt. Tänk vad hemskt om barnet kommer i december ändå...

Haha, jag är glad så länge den tanken inte slår honom. Jag hade gärna fått en liten julklapp! ????
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017