• Gustie

Fråga kring bolån

milla2017 skrev 2017-03-06 20:59:14 följande:

Tack för svar.. Arbetsintyg har jag, trodde man behövde det när man sökte lånelöfte redan. Sen har jag inte tänkt säga upp mig officiellt förrän efter tillträdet. Jag är ändå föräldraledig från det jobbet så jag kan i princip börja på det nya nån dag innan jag meddelar gamla att jag inte kommer tillbaka till hösten.

Nu kanske detta blir lite OT i all välmening, men jag förstår inte vad du menar med att du kan börja på ditt nya jobb innan du sagt upp dig på det gamla.
    Har du inte uppsägningstid? Under den tiden måste du väl antingen jobba eller vara föräldraledig, tror inte du kan ha två jobb samtidigt?
    Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Gustie
    milla2017 skrev 2017-03-09 11:08:22 följande:
    Jag jobbar redan extra på företaget som erbjudit mig ett nytt jobb. Givetvis kan man ha två jobb sålänge som det inte innebär konkurrerade verksamhet. Mina arbetsgivare är medvetna om att jag har anställning hos bägge. Tex så måste jag jobba extra för att dryga ut föräldrapenningen, alltså de dagar jag inte tar ut. Min ordinarie arbetsplats kan inte erbjuda extra pass av ekonomiska skäl, så då hoppar jag in på andra stället.
    OK, då förstår jag Skrattande
    Världens bäste Jacob - 2006-12-21
Svar på tråden Fråga kring bolån