Inlägg från: Linnis92 |Visa alla inlägg
  • Linnis92

När slutade ni amma?

Jag helammade till 4 månader, och har delammat sedan dess, nu är hon 9 månader. Men har ammat mindre och mindre, nu på slutet har det blivit en gång om dagen. Tror dock det är i princip över nu då hon är väldigt ointresserad och äter hellre riktig mat. Idag ville hon inte ens mysamma så det är nog på gång att avslutas som sagt.

Kan säga också att när hon var 7 månader så valde jag att avsluta nattamningen, resten har hon styrt själv.

• Linnis92
    Syselche skrev 2017-03-07 11:37:32 följande:

Hur gjorde du då? Bara vagga och krama om hon vaknar på natten?

Jag bestämde att hon inte får äta mellan 23-06. Så det sista jag gör vid 23 är att amma henne, oasvett om hon sover eller ej. Sen om hon vaknar under natten så erbjuder jag henne vatten och kramar och smeker ryggen, ligger nära nära och vyssjar. Första natten var hon ledsen i 1,5 timme, andra natten 30 minuter och sen var det förbi. Hon har ätit på natten två gånger på två månader då hon varit sjuk. Samt bett om det vid ett par tillfällen och blivit ledsen några minuter när hon inte fått så för det mesta har det gått toppenbra!
  • Linnis92
    Linnis92 skrev 2017-03-07 12:10:11 följande:

Jag bestämde att hon inte får äta mellan 23-06. Så det sista jag gör vid 23 är att amma henne, oasvett om hon sover eller ej. Sen om hon vaknar under natten så erbjuder jag henne vatten och kramar och smeker ryggen, ligger nära nära och vyssjar. Första natten var hon ledsen i 1,5 timme, andra natten 30 minuter och sen var det förbi. Hon har ätit på natten två gånger på två månader då hon varit sjuk. Samt bett om det vid ett par tillfällen och blivit ledsen några minuter när hon inte fått så för det mesta har det gått toppenbra!

Kan tillägga också att hon för det mesta sover hela nätterna sen vi slutade nattamma. Ibland vaknar hon av att hon inte hittar nappen men annars så sover hon som en stock
  • Linnis92

Amma honom i sömnen, bara ta upp och lägg honom vi bröstet så äter han i sömnen.

Svar på tråden När slutade ni amma?