• BeckiL

Vad är mitt löneanspråk??

Jag ska på arbetsintervju imorgon, det gäller ett jobb som kundtjänstmedarbetare på 50 %. Jag kommer om jag får jobbet att jobba nästan bara kvällar och helger, men inte få ob för detta. Dom vill veta vad jag har för löneanspråk, men jag har ingen aning om vad som är rimligt, just eftersom det inte utgår något ob-tillägg. Har inte haft så många jobb heller så jag vet inte riktigt vad jag borde kräva. Vad tycker ni vore rimligt?

• Svar på tråden Vad är mitt löneanspråk??
  • BeckiL
    tabacmannen skrev 2017-03-05 19:19:33 följande:

Vet ej själv, men du kan väl kolla med facket?

Är inte med i facket...
  • BeckiL
    FruganH skrev 2017-03-05 19:37:30 följande:

Kolla på Lönedatabasen på SCB.se. Så får du väl lägga på lite extra för ob själv.

Okej, hur mkt brukar man få i OB? Har aldrig haft ett sånt jobb...
  • BeckiL
    mammatill6 skrev 2017-03-05 20:54:44 följande:

Nä det är inte rimligt. Rimlig lön i kundtjänst är runt 23000 heltid. ob är inte som handels utan ganska kass. Lägg på kanske 3000 i ob.

23 000, menar du inklusive eller exklusive ob?
  • BeckiL
    Anonym (Miljonären) skrev 2017-03-06 17:52:13 följande:

Jag skulle inte jobba en sekund om jag inte fick det vanliga 975:- i timmen. Och det ställer jag upp på även under ob tid.

Nej men exakt, samma här. Om jag inte får 1000 kr/timmen så är jag hellre arbetslös även om det innebär att jag svälter ihjäl. Herregud, hur lågt kan man sjunka, jobba för mindre än en lax per timme.

Hoppas folk förstår att jag driver.
  • BeckiL

Fick inte jobbet, men tack ändå alla ni som kommit med tips och synpunkter :)

Svar på tråden Vad är mitt löneanspråk??