Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Återinförd värnplikt, bra eller dåligt? Motivera

Mycket bra att den återinförs, plikten att värna sitt land. Och det kan göras på många andra sätt än att döda. Vara transportansvarig, träna sökhundar, organisera medicin- och livsmedelsförråd, bränsleförsörjning, sjukvård, kommunikation mm. Jag tror att ett par timmar med utslaget internet skulle visa hur otroligt sårbara och handfallna vi har blivit som samhälle.

• Stårschan
    mamita skrev 2017-03-08 09:01:55 följande:

Jag är en av dem få som röstat "dåligt" av den enkla anledningen att jag har tre st söner och tycker det hela är jätteläskigt, jag är jätterädd att det hela mynnar ut i att vi sänder de som fullgjort värnplikten ut i krig någonstans. Världen känns överlag lite osäkrare nu är för bara några år sedan. Jag är rädd.

Exakt. Världen nu är osäkrare än tidigare. Det är naivt att tro att vi kommer att kunna leva ensamma i vår lilla bubbla och hoppas att ingen är dum med oss. Den dagen det händer oss något så ser jag hellre att mina barn har fått lära sig lite om hur ett vapen fungerar och var skyddsrum och vattentäkter finns, än att de knappt kan byta batteri i fjärrkontrollen.

Svar på tråden Återinförd värnplikt, bra eller dåligt? Motivera